Reklama

Nowy lew Peugeota

Bardziej eleganckie, bardziej prestiżowe, akcentujące coraz wyższą klasę samochodów – tak ma prezentować się nowe logo Peugeota. Francuski koncern zmienia je po raz jedenasty.

Publikacja: 27.02.2021 09:20

Nowy lew Peugeota

Foto: moto.rp.pl

Tarcza ozdobiona głową lwa ma teraz lepiej pasować do oferowanych modeli marki, a zarazem oznaczać początek kolejnego rozdziału w historii Peugeota, który od stycznia jest częścią nowego koncernu Stellantis. W porównaniu do ostatniego logotypu zmiana jest radykalna. Zamiast lwa stojącego na dwóch łapach teraz mamy tylko jego głowę, z rozwartym pyskiem i bujną grzywą, obróconą w lewą stronę. Ale biorąc pod uwagę poprzednie dziesięć wersji firmowego znaku marki, wracamy do przeszłości. Konkretnie do lat 60., kiedy podobny motyw umieszczony był na czarnej tarczy z umieszczonym nad głową lwa napisem Peugeot. Najnowsze logo można więc uznać za uwspółcześnioną wersję tamtego. Z dynamiczna, wyrazistą grafiką i prostym a zarazem eleganckim krojem liter. Jest przy tym płaskie – zgodnie z obecną tendencją dokonujących się zmian w znakach firmowych oraz – w porównaniu z poprzednim – bardzo nowoczesne. W sumie wygląda naprawdę nieźle.

CZYTAJ TAKŻE: Wywiad | Jean Philippe Imparato, były prezes Peugeota: W kryzysie mieliśmy dużo szczęścia

""

Foto: moto.rp.pl

Nowa identyfikacja ma się najpierw pojawić w materiałach promocyjnych marki, a także w salonach dealerskich. Ich witryny mają przejść rebranding do końca 2023 roku. Natomiast pierwszym samochodem z nowym logo będzie Peugeot 308, który swoją premierę będzie miał już w marcu. Francuska marka jest kolejną, która w ostatnim czasie dokonuje zmian w identyfikacji wizualnej. Wszystkie podążają w kierunku odświeżania swoich znaków firmowych, które mają się lepiej prezentować nie tylko na maskach samochodów, ale przede wszystkim w cyfrowych mediach. Wcześniej swoje logo dość znacząco zmodyfikował i uprościł Nissan, nieznacznie zmienił je Opel, Volkswagen zrezygnował z elementu trójwymiarowości. Na minimalizm i dwuwymiarowość zdecydowało się także BMW, dokonując także zmiany w kolorystyce poprzez rezygnację z czarnej obwódki. Dzięki temu logo – jak oceniali graficy – stało się „przezroczyste i cyfrowe”.

""

Foto: moto.rp.pl

Reklama
Reklama

I o to właśnie chodzi. Nowo projektowane znaki firmowe mają podkreślać zaangażowanie marek w cyfrową i elektryczną transformację. Skoro rozpędzająca się elektromobilność i technologiczna rewolucja radykalnie zmienia profil produkcji koncernów samochodowych, ich symbole podążają w tym samym kierunku. Ale liczy się także dorobek. Peugeot podkreśla, że nowe logo inspirowane jest dziedzictwem marki. Ma podkreślać to, co firma robiła wcześniej, co robi teraz i co zamierza robić w przyszłości.

CZYTAJ TAKŻE: Najmocniejszy Peugeot w historii kosztuje 302 tys. zł

""

Foto: moto.rp.pl

Tarcza ozdobiona głową lwa ma teraz lepiej pasować do oferowanych modeli marki, a zarazem oznaczać początek kolejnego rozdziału w historii Peugeota, który od stycznia jest częścią nowego koncernu Stellantis. W porównaniu do ostatniego logotypu zmiana jest radykalna. Zamiast lwa stojącego na dwóch łapach teraz mamy tylko jego głowę, z rozwartym pyskiem i bujną grzywą, obróconą w lewą stronę. Ale biorąc pod uwagę poprzednie dziesięć wersji firmowego znaku marki, wracamy do przeszłości. Konkretnie do lat 60., kiedy podobny motyw umieszczony był na czarnej tarczy z umieszczonym nad głową lwa napisem Peugeot. Najnowsze logo można więc uznać za uwspółcześnioną wersję tamtego. Z dynamiczna, wyrazistą grafiką i prostym a zarazem eleganckim krojem liter. Jest przy tym płaskie – zgodnie z obecną tendencją dokonujących się zmian w znakach firmowych oraz – w porównaniu z poprzednim – bardzo nowoczesne. W sumie wygląda naprawdę nieźle.

Reklama
Tu i Teraz
Ford pobił rekord akcji serwisowych. Problemy dotykają milionów aut
Tu i Teraz
Rusza budowa kluczowego odcinka S19. Ponad 1,5 mld zł na trasę do granicy ze Słowacją
Tu i Teraz
Stellantis ogłasza upadłość w Chinach. Dług sięga miliarda dolarów
Tu i Teraz
Geely oficjalnie w Polsce. Na razie z jednym modelem. 3-letni serwis za 1 zł
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Tu i Teraz
Jakość nowych aut najgorsza od lat. Drugi najgorszy wynik w ostatniej dekadzie
Reklama
Reklama