fot. Iven Bambot

Volkswagen, wprowadza od oferty tańszą odmianę swojego elektrycznego modelu. ID.3. Wersja Pure Performance wyposażona jest w 150 konny silnik i baterię o pojemności 45 kWh. Cena elektryka rozpoczyna się od 136 890 zł.

Samochody elektryczne tanieją. Nie wynika to jednak z mniejszych kosztów produkcji akumulatorów, a wprowadzania uboższych odmian wyposażenia. Volkswagen postanowił zaprezentować wariant „Pure Performance” dla modelu ID.3, który charakteryzuje się m.in. 150-konnym silnikiem elektrycznym oraz akumulatorem o pojemności 45 kWh. Przy tych parametrach pierwszą setkę uzyskamy po 8,9 sekundy, prędkość maksymalna to 160 km/h, a zasięg określono na 351 km. Według danych producenta, ładowanie 45 kWh akumulatora potrwa 31 minut przy prądzie stałym (DC) o mocy 100 kW w zakresie 5-80 proc. Korzystając ładowarki o mocy 7,2 kW czas ten (od 0 do 100 proc.) wyniesie 7,5 godziny, a dla 2,3 kW będzie to 23 godziny.

CZYTAJ TAKŻE: Wraca elektryczny maluch Volkswagena

Volkswagen ID.3.

 

Do wyposażenia standardowego „Pure Performacne” zaliczają się m.in.: 18-calowe obręcze stalowe, LEDowe reflektory przednie z automatyczną regulacją, systemy Sign Assist (rozpoznawania znaków drogowych), Fornt Assist z funkcją awaryjnego hamowania, Lane Assist (asysten utrzymywania pasa ruchu) oraz bezprzewodowy App Connect, czujniki parkowania z przodu i tyłu (Park Pilot), dwa złącza USB-C z przodu, 5 głośników, radio „Ready 2 Discover” czy oświetlenie wnętrza Ambient (10 kolorów do wyboru).

Opcjonalnie auto można doposażyć w m.in.: dwukolorowy lakier metaliczny (2650 lub 3300 zł w zależności od wyboru), aluminiowe obręcze kół (18-cali – 2850 zł; 19-cali – 5210 zł lub 5430 zł; 20-cali –7820 zł), pompę ciepła (5540 zł), kabel do ładowania z gniazdka 230V (760 zł) czy pakiety stylistyczne: Penny Copper (2130 zł) lub Silver (2130 zł).

Cena podstawowa nowej wersji Volkswagen ID.3 rozpoczyna się od 136 890 zł.

Ceny konkurencji:

-Citroen C4 (136 KM) Live Pack – od 125 000 zł
-Hyundai Ioniq (136 KM) Premium – od 174 500 zł
-KIA Niro eco electric (136 KM) M – od 146 990 zł
-KIA Soul eco electric (136 KM) M – od 139 990 zł
-Mazda MX-30 (130 KM) Kai – od 142 900 zł
– Nissan Leaf (150 KM) Visia – od 123 900 zł

Za największego konkurenta bazowej wersji ID.3 można uznać Nissana Leaf, którego cena startuje od 123 900 zł. Moc obu samochodów wynosi 150 KM. Różnica pojawia się w przypadku akumulatora. ID.3 oferuje 45 kWh baterię, zapewniającą maksymalny zasięg do 351 km. W przypadku japońskiej propozycji jest to 40 kWh i zasięg do 270 km.

Volkswagen zapowiedział również, że w późniejszym czasie do oferty wprowadzona zostanie bazowa odmiana „Pure”, która ma kosztować mniej niż 130 tys. zł.

CZYTAJ TAKŻE: Po 25-latach powraca Volkswagen Polo Harlekin

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Renault kończy współpracę z Fiatem

Renault przestanie produkować w Sandouville furgon Fiat Talento, którego produkcję rozpoczął w 2016 roku. ...

Citroen C5 Aircross 1,6 Puretech: Widok z wysokiej kanapy

Citroen konsekwentnie wdraża w kolejnych modelach swoją definicję SUV-a. Nie mają być ani specjalnie ...

Zielona fala dla służb ratunkowych

Rzeszów jako pierwsze miasto w Polsce wprowadza innowacyjne rozwiązanie, które pomoże służbom ratowniczym. Dzięki ...

Elektryczny rower na ulicach San Francisco

Rowery elektryczne wyjeżdżają z cienia

Sprzęt z kategorii tzw. e-bike, dotąd był zarezerwowany dla klientów z grubszym portfelem. Teraz ...

Problemy elektrycznego VW ID.3. Plotki czy prawda?

Ostatnio przez media przetoczyła się fala materiałów o problemach pierwszego elektrycznego modelu Volkswagena - ...

Przez cieplejszy klimat mocno traci sprzedaż opon zimowych

Na polskim rynku opon odbijają się problemy nie tylko transportu, ale też całej gospodarki. ...