Samochody elektryczne tanieją. Nie wynika to jednak z mniejszych kosztów produkcji akumulatorów, a wprowadzania uboższych odmian wyposażenia. Volkswagen postanowił zaprezentować wariant „Pure Performance” dla modelu ID.3, który charakteryzuje się m.in. 150-konnym silnikiem elektrycznym oraz akumulatorem o pojemności 45 kWh. Przy tych parametrach pierwszą setkę uzyskamy po 8,9 sekundy, prędkość maksymalna to 160 km/h, a zasięg określono na 351 km. Według danych producenta, ładowanie 45 kWh akumulatora potrwa 31 minut przy prądzie stałym (DC) o mocy 100 kW w zakresie 5-80 proc. Korzystając ładowarki o mocy 7,2 kW czas ten (od 0 do 100 proc.) wyniesie 7,5 godziny, a dla 2,3 kW będzie to 23 godziny.
CZYTAJ TAKŻE: Wraca elektryczny maluch Volkswagena
Volkswagen ID.3.
Do wyposażenia standardowego „Pure Performacne” zaliczają się m.in.: 18-calowe obręcze stalowe, LEDowe reflektory przednie z automatyczną regulacją, systemy Sign Assist (rozpoznawania znaków drogowych), Fornt Assist z funkcją awaryjnego hamowania, Lane Assist (asysten utrzymywania pasa ruchu) oraz bezprzewodowy App Connect, czujniki parkowania z przodu i tyłu (Park Pilot), dwa złącza USB-C z przodu, 5 głośników, radio „Ready 2 Discover” czy oświetlenie wnętrza Ambient (10 kolorów do wyboru).