Nowy wariant elektrycznego Porsche został nazwany po prostu Taycan. Na początku był dedykowany na rynek chiński, a teraz producent postanowił zaoferować go również w Ameryce Północnej i Europie. Bazowa wersja posiada napęd na tylną oś, słabszy silnik oraz relatywnie pojemne akumulatory zapewniające spory zasięg. Obecnie najtańszy Taycan 4S z mniejszą baterią (79,2 kWh) oferuje 530 KM w trybie obverboost, a z większą (93,4 kWh) 571 KM. Nowa odmiana bez dysponuje maksymalnie mocą 476 KM w funkcji overboost (380 KM na stałe). Natomiast z baterią 79,3 kWh jest to 408 KM (326 KM na stałe).
CZYTAJ TAKŻE: Test | Porsche Taycan Turbo S: Auto, które nigdy nie powinno powstać
Różnica w mocy, w porównaniu do Taycana 4S, wynosi 122 lub 95 KM. Nie jest to wiele, szczególnie jak weźmie się pod uwagę mniejszą masę własną bazowej wersji, która głównie wynika z braku drugiego silnik elektryczny, który waży 71 kg. Do tego dochodzi brak drążków i innych układów przeniesienia napędu co w efekcie pozwoliło odchudzić bazową wersję o 100 kg. Masa Taycana wynosi 2050 kg z zmniejszymy akumulatorem (przy większej baterii trzeba dodać 80 kg).