Oto nowa generacja Jeepa Grand Cherokee. Nowy model będzie dostępny w wersji „L”, która ma 5,20 metra długości i trzy rzędy z miejscem dla siedmiu pasażerów.

Nowa, piąta generacja Jeepa Grand Cherokee jest w blokach startowych. Jedną z nowości jest długa wersja (5,20 m)z trzema rzędami siedzeń przeznaczona wyłącznie na rynek amerykański. Grand Cherokee L zadebiutuje w drugim kwartale 2021 roku w tradycyjnych dla Jeepa liniach wyposażenia – Laredo, Limited, Overland i Summit. Krótszy, 5-miejscowy Grand Cherokee pojawi się pod koniec 2021 roku. SUV o długości 4,90 m zadebiutuje w Europie na początku 2022 roku.

CZYTAJ TAKŻE: Jeep wycenił swoje pierwsze hybrydowe modele

Nowy Jeep Grand Cherokee L.

Już na pierwszy rzut oka widać, że Grand Cherokee L to typowy Jeep. SUV ma rozstaw osi 3,09 m i pięć lub siedem miejsc. Fotele posiadają funkcje masażu i wentylacji oraz są regulowane elektrycznie. W zależności od konfiguracji siedzeń, pojemność bagażnika wynosi od 1328 do prawie 2400 litrów. Na pokładzie znajdują się cyfrowe zestawy wskaźników, wyświetlacze head-up, piąta generacja systemu informacyjno-rozrywkowego Uconnect 5, a także najnowsze systemy wspomagania i łączności. UConnect 5 jest po raz pierwszy oparty na systemie operacyjnym Android i zapewnia możliwość przeprowadzania aktualizacji bezprzewodowych, aby móc importować nowe funkcje pojazdu lub ulepszenia.

UConnect 5 wykorzystuje centralny ekran roboczy o przekątnej 26 centymetrów. Można na nim skonfigurować pięciu różnych użytkowników, z których każdy może zapisać indywidualne ustawienia (na przykład używane aplikacje, ale także ustawienia foteli i klimatyzacji).

Do napędu można wybrać jeden z dwóch silników. Podstawową jednostką napędową jest dobrze znany sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,6 litra i mocy 290 KM. Alternatywnie do wyboru jest V8 o pojemności 5,7 litra i mocy 357 KM połączone z ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Nieco później dostępna będzie również wersja hybrydowa plug-in, ale tylko dla krótszego modelu Grand Cherokee.

Luksusowy SUV oparty jest na nowej platformie nazwanej „Giorgio”, która została pierwotnie opracowana dla Alfy Romeo. Dostępne jest zawieszenie pneumatyczne, które reguluje prześwit i głębokość brodzenia i w zależności od wersji wynosić może do 61 cm. Kierowca ma do wyboru pięć trybów jazdy (auto, sport, rock, śnieg i błoto / piasek). Poprzednia, czwarta generacja Jeepa Grand Cherokee budowana była od 2009 roku. To był najwyższy czas na następce. Chociaż w Europie jeszcze trochę na niego poczekamy.

CZYTAJ TAKŻE: Straż Graniczna w Jeepach Wrangler Sahara

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Najmocniejszy Peugeot w historii kosztuje 302 tys. zł

Peugeot 508 PSE to dzieło sportowego oddziału francuskiej marki. Choć uważano ten wariant jedynie ...

Po raz pierwszy od stycznia wzrosła sprzedaż samochodów

Przynajmniej na chwilę powiało optymizmem na europejskim rynku nowych samochodów. Jak podało stowarzyszenie producentów ...

Połączenie FCA i Renault: Fuzji nie będzie…

Problemy polityczne we Francji i odmowa wsparcia ze strony prezesa Nissana Hiroto Saikawy były ...

Toyota Rav4: Zupełnie nowa

Piąta generacja Toyoty Rav4 właśnie wjeżdża do salonów. Mieliśmy okazję przyjrzeć się jej nieco ...

Elektromobilność rośnie w siłę. Ranking po ośmiu miesiącach 2020 roku

IBRM Samar podsumował sprzedaż pojazdów zelektryfikowanych w okresie od stycznia do sierpnia tego roku. ...

Ceny | Volvo V60 Cross Country: Szkoda, że tak drogo

Volvo rozbudowuje gamę modeli V60. Po kombi przyszedł czas na uterenowioną odmianę V60 Cross ...