Na torze Balocco Proving Ground, kierowcy Formuły 1 Alfa Romeo Racing Orlen, wzięli udział w sesji testowej najnowszej limitowanej wersji Giulii GTA i GTAm.

Pod względem technicznym i koncepcyjnym odnowiona Alfa Romeo Giulia GTA inspirowana jest Giulią GTA z 1965 roku – „Gran Turismo Alleggerita” – stworzoną przez Autodeltę w oparciu o Giulię Sprint GT, która odnosiła sportowe sukcesy na całym świecie. Nowa limitowana edycja Giulii GTA oparta jest na modelu Giulia Quadrifoglio. Wyposażona jest w zmodernizowaną wersję silnika 2,9 V-6 bi-turbo teraz o mocy 540 KM, a w „ekstremalnej” wersji GTAm może szczycić się zmniejszoną o 100 kg masą, osiągając najlepszy w swojej klasie stosunek wagi do mocy na poziomie 2,82 kg/KM.

CZYTAJ TAKŻE: Włochów poniosła fantazja. Ceny nowych wersji Alfy Romeo

Kimi Räikkönen i Antonio Giovinazzi, kierowcy z zespołu Formuły 1 Alfa Romeo Racing ORLEN, wzięli udział w testach z nowymi supersportowymi sedanami Alfy Romeo: Giulia GTA i GTAm. Sesja, przeprowadzona na słynnym torze Balocco Proving Ground, gdzie wszystkie samochody sportowe Alfa Romeo były projektowane i testowane od lat 60. ubiegłego wieku, pozwoliła kierowcom F1 przetestować samochody do granic ich możliwości i uzyskać informacje zwrotne w realnych warunkach. Briefing i sesje testowe odbywały się na terenie warsztatu „Autodelta”, legendarnego działu Alfy Romeo zajmującego się wyścigami.

Aby sfinalizować tuningowanie GTA i GTAm, kierowcy F1 przeanalizowali zmiany wprowadzone w samochodzie i zrelacjonowali swoje wrażenia z jazdy na torze, co zaowocowało wspólną oceną wpływu na dynamikę pojazdu. Giovinazzi przekazał wskazówki dotyczące konfiguracji samochodu, zwracając szczególną uwagę na nowe elementy z włókna węglowego i nowe rozwiązanie techniczne zastosowane w piastach, zestawione w celach rozwojowych z prototypowymi felgami, których ostateczny design będzie nawiązywał do tradycyjnych pięciu slotów Alfy Romeo, jak we wcześniejszym koncepcie GTAm. Z kolei Räikkönen współpracował z działem aerodynamiki nad innowacyjnymi dodatkami zarówno z przodu – z nowym, regulowanym aerosplitterem zintegrowanym z nowymi zderzakami przednimi – jak i z tyłu, gdzie zamontowano nowe, ręcznie regulowane skrzydło. Przeanalizował również ogólną równowagę, jaką zapewnia współpraca tych nowych elementów z wlotem powietrza i osłoną podwozia. „Uważam, że jest to doskonałe połączenie nadające się do codziennego użytkowania i jazdy na torze” – powiedział Kimi.

Alfa Romeo powierzyła firmie Sauber Engineering produkcję większości komponentów z włókna węglowego GTA i GTAm, zwłaszcza tych, które mają wpływ na aerodynamikę. Należą do nich: nowy zderzak przedni, listwy progowe, wloty powietrza, spojler GTA, a także aerodynamiczne skrzydło GTAm. Ze względu na ręcznie regulowane skrzydła, przednie i tylne, Giulia GTAm może dostosować swoje aerodynamiczne możliwości do każdego rodzaju toru lub drogi, dokładnie według życzeń i preferencji kierowcy. Pomiary w tunelu aerodynamicznym nie ograniczyły się tylko do wykończenia skrzydeł, ale zostały również rozszerzone na podwozie, które – jak w przypadku Giulii Quadrifoglio – jest w pełni zabezpieczone osłoną. GTA i GTAm mają również specjalny, nowy dyfuzor, który może zwiększyć docisk samochodu, gwarantując tym samym przyczepność na drodze przy dużych prędkościach. W przypadku Giulii GTAm, duża siła aerodynamiczna jest w stanie zapewnić współczynnik docisku, 2 razy większy niż w GTA i 3 razy większy niż w Giulii Quadrifoglio, który już teraz wyznacza standardy w swojej klasie.

CZYTAJ TAKŻE: Alfa Romeo Tonale: Tak wygląda drugi SUV Alfy

Sauber Group szczyci się 50-letnim doświadczeniem w sportach motorowych, w tym 27-letnim w Formule 1. Dzięki temu zdobył bezcenne doświadczenie w projektowaniu i wykorzystywaniu włókna węglowego oraz dogłębną wiedzę na temat aerodynamiki na najwyższym poziomie wydajności. Szwajcarski zespół jest jednym z nielicznych zespołów F1 z własnym tunelem aerodynamicznym. Obiekt znajdujący się w Szwajcarii, w Hinwil, jest jednym z najbardziej zaawansowanych w Europie, wyposażonym w najnowocześniejszą technologię. Korzyści płynące z tej współpracy sięgają od inżynierii, poprzez szybkie prototypowanie, aż po produkcję komponentów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Policja dzisiaj rozpoczyna wzmożone kontrole. Akcja „Roadpol Safety Days”

Policyjna akcja EDWARD, która od tego roku przybrała nazwę „Roadpol Safety Days”, odbędzie się ...

Lokalizacja nowej fabryki VW. Bułgaria oferuje większe dotacje

Po tym, jak Volkswagen wstrzymał w wyniku walk w Syrii plany budowy fabryki w ...

Hummer wraca! Będzie miał napęd elektryczny

"Ciężki, ogromny i pot z niego spływa" - gdyby Tuwim pisał swój wiersz osiemdziesiąt ...

Kluczowe głosowanie dla polskich transportowców

10 stycznia odbędzie się głosowanie parlamentarnej komisji TRAN w sprawie Pakietu Mobilności. Na ten ...

Hyundai chce podzielić się technologią wodorową

Hyundai chce sprzedawać konkurencji kompletne napędy wodorowe. W ten sposób Koreańczycy chcą obniżyć wysokie ...

Lightyear One: Auto ładowane energią słoneczną

Holenderski startup Lightyear opracowuje 5-osobowy samochód napędzany energią słoneczną. Produkcja powinna rozpocząć się w ...