Skoda opublikowała cennik usportowionej odmiany Octavii. Auto dostępne będzie w trzech wariantach układu napędowego, a w topowej odmianie będzie dysponowało mocą 245 KM. Najtańsza wersja wyceniona została na 147 850 zł.

Skoda Octavia to najnowsza propozycja czeskiego producenta. Od momentu rozpoczęcia sprzedaży, auto zyskało dość dużą popularność. Teraz koncern wprowadza usportowioną odmianie RS. Charakteryzuje się ona nieco zmienionym wyglądem zewnętrznym (m.in. czarne elementy wykończenia nadwozia z przodu i z tyłu, duże wloty powietrza pod światłami przeciwmgielnymi czy dyfuzor), obniżonym o 15 mm zawieszeniem adaptacyjnym DDC, czy spojlerem dachowym w odmianie Combi.

CZYTAJ TAKŻE: Skoda Octavia Scout: Idealna alternatywa dla SUV-a

Skoda-Octavia_RS_iV.

Również we wnętrzu wprowadzono zmiany. Wśród elementów wyróżniających sportową wersję można wymienić: trójramienną kierownicę z logo RS, sportowe fotele, listwy ozdobne z wykończeniem karbonowym, Virtual Cockpit z trybem sportowym oraz aluminiowe nakładki na pedały. Poza tym już w podstawowym wyposażeniu, odmiana RS posiada wiele przydatnych systemów. Wśród nich kamera cofania, czujniki parkowania z funkcją kontroli odstępu, awaryjnym hamowaniem oraz systemem Collision Avoidance Assist, reflektory główne LED Top Matrix, asystent pasa ruchu, tylne światła LED TOP z dynamicznymi kierunkowskazami, funkcję SmartLink z nawigacją Columbus (10”, 2xUSB-C), podgrzewane fotele przednie, przednie światła przeciwmgłowe LED z funkcją Corner, centralną poduszkę powietrzną czy progresywny układ kierowniczy.

To nie jedyne zmiany jakie zaszły w tej odmianie Octavii. Pierwszy raz w historii tego modelu, klienci mają do wyboru trzy wersje napędowe. Dwie dobrze znane: diesel o mocy 200 KM (będzie dostępny w późniejszym terminie) oraz benzyna, generująca 245 KM. Oba silniki są połączone z 7-biegową, dwusprzęgłową przekładnią DSG. Nowością jest natomiast Octavia iV, czyli hybryda typu plug-in, do napędu której posłużyła spalinowa jednostka napędowa o objętości skokowej 1,4-litra, silnik elektryczny oraz 6-biegowe DSG. Łączna moc układu to 245-koni mechanicznych.

Zgodnie z danymi producenta hybryda plug-in przyspiesza do 100 km/h w 7,3 sekundy, a jej prędkość maksymalna to 225 km/h. 2-litrowa benzyna jest szybsza, gdyż pierwszą setkę osiąga w 6,7 sekundy, a maksymalnie rozpędza się do 250 km/h. Co ważne odmiana Combi ma takie same osiągi jak Liftback.

Najtańszy wariant Octavi RS został wyceniony na 147 850 zł. Jest to kwota jaką trzeba zapłacić za 2-litrową benzynę w nadwoziu Liftback. Natomiast hybryda plug-in to koszt minimum 158 300 zł. W nadwoziu Combi kwoty te wynoszą odpowiednio 151 850 zł oraz 162 150 zł. Cena ustalona za nową Octavię RS nie wydaje się być wygórowaną, biorąc pod uwagę moc silnika oraz wyposażenie.

Ceny konkurencji:
– Alfa Romo Giulia (200 KM) – od 139 900 zł
– Peugeot 308 GTi (262 KM) – od 145 800 zł
– Kia ProCeed GT (204 KM) – od 112 490 zł
– Volkswagen Golf GTI (245 KM) – od 143 390 zł

Skoda Octavia RS nie ma za dużej konkurencji. Nigdy jej nie miała. Za to ma wielką przewagę nad swoimi rywalami. Jest nią mnogość konfiguracji. Mało który koncern może pochwalić się autem za stosunkowo rozsądną cenę, w dwóch opcjach nadwozia oraz trzema układami napędowymi.

CZYTAJ TAKŻE: Test | Skoda Superb Combi iV Plug-in Hybrid L&K: Komfort w wersji eko

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rekord w Norwegii. Lepsza sprzedaż elektryków niż aut spalinowych

W Norwegii w statystykach sprzedaży samochody elektryczne wyprzedziły te napędzane silnikami spalinowymi. 58,4 procent ...

Ponad połowa nowych Toyot w Europie to hybrydy

Popularność hybryd zwiększyła się o 18 procent rok do roku. W Polsce 35 procent ...

Przewoźnicy narzekają, ale kupują ciężarówki na potęgę

Wysoki popyt na przewozy rozgrzał rynek ciężarówek. Po rekordowym październiku, w którym rejestracje sięgnęły ...

Genewa 2019 | Bugatti Chiron La Voiture Noire: Kosztuje prawie 50 mln zł i już został sprzedany

Bugatti zaprezentowało na salonie samochodowym w Genewie aktualną interpretację legendarnego modelu Type 57 SC ...

Jason Lusty, dyr. Seata ds. nowej mobilności: Millennialsi chcą mieć własne auto

Jason Lusty, dyrektor Seata ds. marketingu nowej mobilności w rozmowie z Interią, z którą ...

Dopłaty, ulgi i złomowanie. Europa pomaga motoryzacji

Ponad 20 mld euro przeznaczyły kraje z silną branżą motoryzacyjną na wsparcie producentów samochodów. ...