Kto by pomyślał, że z gamy modeli Lancii przetrwa mały Ypsilon. Jako jedyny przedstawiciel tej marki jest sprzedawany z powodzeniem we Włoszech. Produkowana od 2011 roku trzecia generacja doczekała się – podobnie jak jego bracia technologiczni Fiat 500 i Panda – nowego benzynowego napędu z technologią hybrydową. Pod maską pracuje litrowy trzycylindrowy silnik benzynowy z 12-woltowym rozrusznikiem i małym akumulatorem litowo-jonowym. Energia hamowania przekształca się w energię elektryczną, która zgromadzona w akumulatorze może być ponownie wykorzystana. Cały układ miękkiej hybrydy ma za zadanie zmniejszyć zużycie paliwa. W przypadku nowego silnika Lancii Ypsilon, zgodnie z pomiarem NEDC, średnie zużycie ma wynieść 4 l/100 km. Nowy wariant silnika spala wg. danych fabrycznych prawie litr mniej. Nowy układ napędowy ma 70 KM.
CZYTAJ TAKŻE: Fiat 500 Hybrid, Fiat Panda Hybrid: Początek elektryfikacji
Lancia Ypsilon Hybrid.
Lancia Y
Ypsilon będzie nadal sprzedawany wyłącznie we Włoszech. Nowy model hybrydowy kosztuje od 14 450 euro (aktualnie w promocji za 12 750 euro czyli około 56 000 zł). To nie jedyny silnik dostępny w tym modelu. Można się również zdecydować się na dwucylindrowy Twinair o mocy 85 KM i pojemności 0,9 litra.