Lancia żyje i ma się dobrze. Ypsilon otrzymał napęd hybrydowy

Lancia nadal sprzedaje nowe samochody. Co prawda tylko we Włoszech i tylko jeden model – Ypsilon, który teraz otrzymał technologią hybrydową.

Publikacja: 13.03.2020 10:10

Lancia żyje i ma się dobrze. Ypsilon otrzymał napęd hybrydowy

Foto: moto.rp.pl

Kto by pomyślał, że z gamy modeli Lancii przetrwa mały Ypsilon. Jako jedyny przedstawiciel tej marki jest sprzedawany z powodzeniem we Włoszech. Produkowana od 2011 roku trzecia generacja doczekała się – podobnie jak jego bracia technologiczni Fiat 500 i Panda – nowego benzynowego napędu z technologią hybrydową. Pod maską pracuje litrowy trzycylindrowy silnik benzynowy z 12-woltowym rozrusznikiem i małym akumulatorem litowo-jonowym. Energia hamowania przekształca się w energię elektryczną, która zgromadzona w akumulatorze może być ponownie wykorzystana. Cały układ miękkiej hybrydy ma za zadanie zmniejszyć zużycie paliwa. W przypadku nowego silnika Lancii Ypsilon, zgodnie z pomiarem NEDC, średnie zużycie ma wynieść 4 l/100 km. Nowy wariant silnika spala wg. danych fabrycznych prawie litr mniej. Nowy układ napędowy ma 70 KM.

CZYTAJ TAKŻE: Fiat 500 Hybrid, Fiat Panda Hybrid: Początek elektryfikacji

""

Lancia Ypsilon Hybrid.

Foto: moto.rp.pl

""

Lancia Y

Foto: moto.rp.pl

Ypsilon będzie nadal sprzedawany wyłącznie we Włoszech. Nowy model hybrydowy kosztuje od 14 450 euro (aktualnie w promocji za 12 750 euro czyli około 56 000 zł). To nie jedyny silnik dostępny w tym modelu. Można się również zdecydować się na dwucylindrowy Twinair o mocy 85 KM i pojemności 0,9 litra.

CZYTAJ TAKŻE: Przyszłość to hybrydy napędzane wodorem i prądem

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Lancia Y

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Kto by pomyślał, że z gamy modeli Lancii przetrwa mały Ypsilon. Jako jedyny przedstawiciel tej marki jest sprzedawany z powodzeniem we Włoszech. Produkowana od 2011 roku trzecia generacja doczekała się – podobnie jak jego bracia technologiczni Fiat 500 i Panda – nowego benzynowego napędu z technologią hybrydową. Pod maską pracuje litrowy trzycylindrowy silnik benzynowy z 12-woltowym rozrusznikiem i małym akumulatorem litowo-jonowym. Energia hamowania przekształca się w energię elektryczną, która zgromadzona w akumulatorze może być ponownie wykorzystana. Cały układ miękkiej hybrydy ma za zadanie zmniejszyć zużycie paliwa. W przypadku nowego silnika Lancii Ypsilon, zgodnie z pomiarem NEDC, średnie zużycie ma wynieść 4 l/100 km. Nowy wariant silnika spala wg. danych fabrycznych prawie litr mniej. Nowy układ napędowy ma 70 KM.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy