Elektryfikacja nie ominie Cadillaca. Nowy model zadebiutuje 02 kwietnia w Los Angeles (o ile koronawirus nie pokrzyżuje planów), a rok później zjedzie z linii montażowej w Ameryce Północnej i Chinach. Lyriq opiera się na nowej platformie BEV3 grupy GM i produkowany będzie w przekształconej do produkcji samochodów elektrycznych linii montażowej w fabryce GM w Hamtramck koło Detroit. GM montować tam będzie również autonomiczny model Origin Cruise i elektrycznego GMC Hummer EV.
CZYTAJ TAKŻE: Cadillac CT5: Porządki w luksusowej marce General Motors
Nowa platforma umożliwia instalację modułów akumulatorowych o pojemności od 50 do 200 kWh. Dzięki akumulatorom „Ultium” przygotowanych we współpracy z LG Chem, General Motors może elastycznie montować zestawy baterii w zależności od kształtu karoserii. Daje to możliwość zabudowania w modelach z dużym prześwitem akumulatorów w układzie pionowym, a w niższych poziomo. Zasięg modelu Lyriq ma wynieść ponad 400 mil, czyli nieco powyżej 640 km. Akumulator Cadillaca może być ładowany za pomocą szybkiego złącza o mocy 200 kW. Cadillac Lyric napędzany będzie dwoma silnikami elektrycznymi – na przedniej osi o mocy 180 kW, a na tylnej o mocy 250 kW lub nawet 330 kW. To pozwoli osiągnąć przyspieszenie do 100 km/h w czasie nieco ponad trzech sekund. Innych technicznych parametrów amerykanie póki co nie podają.