Cadillac CT5: Porządki w luksusowej marce General Motors

Cadillac modyfikuje swoją linię modeli. Wycofuje modele ATS i CTS, a w ich miejsce proponuje Cadillaca CT5.

Publikacja: 24.03.2019 13:51

Cadillac CT5: Porządki w luksusowej marce General Motors

Foto: moto.rp.pl

Sprzątanie w Cadillacu trwa w najlepsze. Po porządkach w SUV-ach przyszedł czas na limuzyny. Luksusowa marka General Motors rozszerza swoją ofertę z góry na dół. Na początek pojawił się konkurent Mercedesa klasy S, model CT6. Teraz Cadillac zaprezentował CT5, który ma być alternatywą dla klasy wyższej klasy średniej, np. BMW serii 5.

""

Nowy Cadillac CT5.

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Cadillac CT5 zapożyczył wiele rozwiązań z projektu Escala z 2016 roku. Linia nadwozia limuzyny jest w stylu coupé z opadającą linią dachu. Nowy model jest wyposażony w dwulitrowy, czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem. Opcjonalnie dostępny będzie też z silnikiem biturbo V6 o pojemności trzech litrów. Cadillac nie dostarcza jeszcze dokładnych danych dotyczących mocy. Jednak czterocylindrowy silnik jest już znany z modelu XT4 i tam osiąga 241 KM. Natomiast trzylitrowy biturbo jest oferowany w Cadillacu CT6 i dysponuje mocą 411 KM. Oficjalna prezentacja CT5 już niedługo – podczas kwietniowego New York Auto Show.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Cadillac wrócił do sprzedaży swoich modeli w Europie. W Polsce pięciu dilerów Opla prowadzi również sprzedaż modeli z USA. Jednak żaden z nich nie jest na tyle aktywny, żeby sprzedać więcej niż śladową ilość sztuk. Taka forma wprowadzenia na rynek marki zdecydowanie się nie sprawdza. Szkoda, bo nowe modele Cadillaca zasłużyły na coś więcej.

ZOBACZ TAKŻE: GM musi oszczędzać. Z jakich modeli zrezygnuje?

Sprzątanie w Cadillacu trwa w najlepsze. Po porządkach w SUV-ach przyszedł czas na limuzyny. Luksusowa marka General Motors rozszerza swoją ofertę z góry na dół. Na początek pojawił się konkurent Mercedesa klasy S, model CT6. Teraz Cadillac zaprezentował CT5, który ma być alternatywą dla klasy wyższej klasy średniej, np. BMW serii 5.

Cadillac CT5 zapożyczył wiele rozwiązań z projektu Escala z 2016 roku. Linia nadwozia limuzyny jest w stylu coupé z opadającą linią dachu. Nowy model jest wyposażony w dwulitrowy, czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem. Opcjonalnie dostępny będzie też z silnikiem biturbo V6 o pojemności trzech litrów. Cadillac nie dostarcza jeszcze dokładnych danych dotyczących mocy. Jednak czterocylindrowy silnik jest już znany z modelu XT4 i tam osiąga 241 KM. Natomiast trzylitrowy biturbo jest oferowany w Cadillacu CT6 i dysponuje mocą 411 KM. Oficjalna prezentacja CT5 już niedługo – podczas kwietniowego New York Auto Show.

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności