Chiński elektryczny SUV Aiways U5 Ion ma pojawić się w sprzedaży w 2020 roku. Według planów auto z zasięgiem do 560 km ma być oferowane również w Europie.

Chińczycy podali cenę elektrycznego SUV-a na niemieckim rynku, która wynosi zaledwie 35 000 euro. Auto jest wielkości Volkswagena Tiguana Allspace. Dla porównania podstawowa cena Tiguana Allspace z silnikiem benzynowym 150 KM rozpoczyna się od 33 855 euro. Elektryczny Aiways U5 ma moc 197 KM i zasięgu 560 kilometrów.

Młoda, założona w 2017 roku Chińska firma planuje wprowadzać co roku dwa nowe modele. Plany przewidują produkcję w pierwszym roku 150 000 sztuk modelu U5 Ion, a w kolejnych latach 300 000 aut rocznie. Transport do Europy ma odbywać transportem kolejowym. Jest to tańszy i znacznie szybszy transport niż statkiem. Pociągiem auto jedzie do Europy 16 dni, statkiem płynie 6 tygodni.

Atrakcyjna cena 35 000 euro ma być głównym atutem modelu. Biorąc pod uwagę to ile kosztuje konkurencja, chiński model może zyskać klientów, którzy nie będą w stanie lub nie będą chcieli zapłacić dwa razy więcej za porównywalne auta z Europy. Jaguar i-Pace kosztuje na rynku niemieckim 77 850 euro, a Mercedes EQC od 75 000 euro. Aiways U5 Ion posiada silnik o mocy 197 KM i 315 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 10 sekund. W czasie 40 minut można załadować do 80 procent maksymalnego stanu baterii. Tak przynajmniej twierdzą Chińczycy.

Drzwi można otworzyć przez rozpoznawanie twarzy lub dłoni. Chińczycy wyposażyli auto w liczne kamery zapewniające widok 360 stopni, a także dwanaście ultradźwiękowych kamer radarowych i wymagany do autonomicznej kamery mobilnej Mobileye EyeQ4 umożliwiając autonomiczną jazdę na drugim poziomie. We wnętrzu jedynym przełącznikiem jest duży obrotowy przycisk, którym możemy uruchomić silnik lub obsługiwać 12,3-calowy ekran dotykowy na konsoli środkowej. Cyfrowa deska rozdzielcza o przekątnej 10,25 cala jest podzielona na trzy części.

Według informacji podanych przez chińską firmę pierwszy Aiways U5 o specyfikacji europejskiej został już zbudowany w fabryce w Shangrao w Chinach. Samuel Fu, założyciel i prezes Aiways, jest zadowolony: „To kamień milowy dla Aiways na drodze do wprowadzenia marki na rynek w europejski.” W kwietniu 2020 roku powinny pojawić się pierwsze egzemplarze SUV-a m.in. w Niemczech. W Polsce póki co pojawienie marki nie jest planowane, ale wraz ze wzrostem zainteresowania nie jest wykluczona ekspansja marki również nad Wisłą.

CZYTAJ TAKŻE: Chiny: Elektryczny świat, którego nie znamy

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

prezes Peugeota Jean-Philippe Imparato

Jean-Philippe Imparato, prezes Peugeota: O Oplu myślę codziennie

W krajach, gdzie wizerunek marek niemieckich jest silniejszy, nie będę się z nikim boksował ...

Skoda Sunroq: Uczniowie zbudowali Skodę, jakiej jeszcze nie było

20 praktykantów szkoły zawodowej prowadzonej w Mlada Boleslav przez Skodę zbudowało na bazie modelu ...

8 kwietnia Nissan ostatecznie wyrzuci Carlosa Ghosna

Nissan zapowiedział na 8 kwietnia nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy, które oficjalnie wygasi mandat Carlosa ...

Toyota C-HR 1.8 Hybrid: Liczy się styl

Na początek uwaga - ten tekst, niezależnie czy będzie pełen zachwytu, czy krytyki, absolutnie ...

Samochód jak komórka

Coraz wyraźniej zmienia się sposób sprzedaży samochodów – firmy zaczynają kusić klientów nie ceną, ...

Hyundai Tucson: Bestseller poprawiony

Jedno z najlepiej sprzedających się aut typu SUV na polskim rynku nie musiało przechodzić ...