Nowa edycja supersportowego kombi Audi RS6 napędzana jest 4.0 litrowym TFSI V8 (montowanym między innymi w Lamborghini i Porsche) z podwójnym turbodoładowaniem i miękką hybrydą. Efektem jest 600 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Miękka hybryda ma oszczędzać paliwo. Jest system rekuperacji, jest tryb żeglowania na czas maksymalnie 40 sekund z wyłączonym silnikiem, jest system odłączania cylindrów. System „start/stop” będzie deaktywował silnik do lub od prędkości 22 km/h, co według Audi zapewnia oszczędność wynoszącą 0,8 litra na 100 km. Mimo tej całej technologii i tych wszystkich starań średnie zużycie paliwa deklarowane przez Audi i tak wynosi 13,1 litra.
Audi RS6 Avant.
Jednak za tym stoją spektakularne osiągi: setka w 3,6 sekundy, po 12 sekundach kombi pędzi już 200 km/h. Standardowo prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h, ale dzięki opcjonalnym pakietom blokada może być zniesiona i wtedy licznik będzie się kończył na 280 lub 305 km/h.
Wizualnie nowe Audi RS6 zostało zaprojektowane bardzo niezależnie. Oprócz drzwi przednich, dachu i tylnej klapy żadna część zewnętrzna nie odpowiada zwykłemu A6 Avant. Standardowo nowe Audi RS6 wyposażone jest w ośmiobiegową skrzynię tiptronic. Rozkład napędu wynosi 40:60 jednak zależnie od sytuacji mechanicznie pracujący mechanizm różnicowy może wysyłać do 70 procent siły napędowej na przód lub do 85 procent na tylną oś. Również seryjnie montowane jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne przygotowane specjalnie dla RS6. Jest obniżone o 20 milimetrów w porównaniu ze standardową wersją, a przy dużej prędkości obniża się o kolejne dziesięć milimetrów. Podczas wolnej jazdy zawieszenie można również podnieść o 20 mm. Do wyboru jest także opcjonalne zawieszenie RS plus, którego konstrukcję oparto na stalowych sprężynach śrubowych i amortyzatorach adaptacyjnych z trzypoziomowym zakresem regulacji. Dzięki niemu wyeliminowane mają być niemal całkowicie ruchu poprzeczne i wzdłużne nadwozia.