Audi planuje następcę R8 jako całkowicie elektryczny model. Brytyjski „Car Magazine” powołując się na osoby z Audi donosi, że model będzie nosił nazwę RS e-tron i będzie budowany od 2023 lub 2024 roku. Ma powstawać na przedmieściach Heilbronn (Böllinger Höfe), tam, gdzie jest produkowany obecnie R8. W tych samych zakładach od 2020 roku montowany będzie e-tron GT, który wykorzystuje tę samą platformę, co Porsche Taycan.
W zakładach nieopodal niemieckiego miasta Heilbronn produkowany jest aktualnie Audi R8.
RS e-tron ma być napędzany czterema silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 700 kW, które czerpią moc z akumulatora o mocy 95 kWh. To powinno wystarczyć, żeby auto przyspieszało do 100 km/h zaledwie w 2,5 sekundy. Planowany zasięg to około 480 kilometrów. Według doniesień cena ma wahać się w okolicach 200 000 euro. Tak więc RS e-tron byłby dwa razy droższy niż Porsche Taycan, którego cena początkowa ma być niższa niż 100 000 euro.
Rimac Concept One.
Rimac to chorwacki producent samochodów elektrycznych. Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie 2018 założyciel i szef Mate Rimac zaprezentował samochód sportowy o mocy 1408 kW. Ponadto firma opracowuje napędy dla innych producentów. Porsche i Hyundai już współpracują z Chorwatami. Porsche kupiło nawet 10 proc. udziałów w tej firmie.