Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Studyjna wersja tego modelu była już zaprezentowana dwa lata temu na salonie IAA we Franfurcie. Teraz Japończycy prezentują „Prototyp E”, który pojawi się na salonie w Genewie. Auto, z wyjątkiem drobiazgów, jest gotowe do produkcji seryjnej.

Wysyp elektrycznych modeli trwa. Po długim wahaniu także Honda włączyła się do tego trendu. Na salonie samochodowym w Genewie pokaże czterodrzwiowy model, który już dwa lata temu przyciągnął uwagę jako samochód koncepcyjny. Wydawało się, że po prezentacji na IAA został zapomniany. Tak się na szczęście nie stało. Warto było czekać, bo odpowiedź Japończyków na pytanie o idealny miejski samochód wygląda fenomenalnie.

Honda Prptotype E.

W porównaniu do pierwszego modelu koncepcyjnego wiele się zmieniło. Jedną parę drzwi zastąpiono dwoma. Tylne są dobrze zakamuflowane, a klamka ukryta jest w tylnym słupku dachu. Karoseria ma 3,70 metra długości. Z przodu, na masce pod klapą ukryto wtyczkę ładującą. Zbyteczny w modelu elektrycznym przedni wlot powietrza zastąpiono wyświetlaczem LED. Jednak wątpliwe, żeby takie rozwiązanie trafiło do produkcji seryjnej. Za to jak najbardziej dozwolone będzie użycie kamer zamiast lusterek.

Na desce rozdzielczej zamontowano panel wyświetlaczy. Poszczególne z nich można zaprogramować zgodnie ze swoimi potrzebami, przyzwyczajeniami czy nastrojem kierowcy. Mogą pokazywać np. prędkościomierz, nawigację, muzykę, i informacje o napędzie elektrycznym. Na uwagę zasługuje również obfitość wtyczek. Oprócz wtyczek 230 i 12 woltów znajdują się dwa gniazda USB i port HDMI.

Najważniejsze pytanie: jak daleko dojedzie „Prototype E”? Honda mówi o ponad 200 kilometrach według nowego standardu testowego WLPT. Imponujący zasięg to nie jest, jednak Japończycy bronią się tym, że ten model jest przeznaczony wyłącznie do użytku miejskiego. W szybkiej ładowarce akumulator powinien zostać naładowany do 80 procent w ciągu pół godziny. Honda ujawni więcej szczegółów na temat osiągów silnika podczas prezentacji w Genewie.

Produkcja elektrycznej Hondy ma rozpocząć się już pod koniec tego roku. Do sprzedaży ma trafić w roku 2020. Początkowo w Europie planuje się sprzedaż 5000 sztuk.

ZOBACZ TAKŻE: Honda CR-V: Dwa lata czekania, ale nareszcie jest

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Milion e-aut w Polsce dopiero za 125 lat

Opóźnienia we wprowadzeniu dopłat do zakupu elektrycznych samochodów mocno opóźnia rozwój elektromobilności w Polsce. ...

Chińczycy kupią Alfę Romeo i Maserati?

Koncern FCA wciąż szuka partnera do fuzji. Jeśli to się nie powiedzie Włosi sprzedadzą ...

Ceny | Ford Focus ST: Pod prąd z dobrą ceną

Nowy Ford Focus ST idzie pod prąd. Otrzyma mocniejszy silnik z większą pojemnością skokową, ...

PSA I FCA zbudują wspólną platformę dla aut elektrycznych

Peugeot Citroën (PSA) i Fiat Chrysler (FCA) chcą wspólnie skonstruować platformę dla samochodów elektrycznych. ...

Porsche może zrezygnować z silników Diesla

Porsche podejmie do końca dekady decyzję, czy jego najnowsza generacja silników wysokoprężnych będzie zarazem ...

Na polskich ulicach przybędzie elektryków na minuty

Car-sharing samochodów elektrycznych napędza elektromobilność w Polsce. W 2019 r. będzie miał ponad jedną ...