fot. KIA

Genewa coraz bliżej, więc otwiera się worek z zapowiedziami premier. Jedną z nich będzie Niro po gruntownym liftingu, który upodobnił to auto do elektrycznego e-Niro. Wraz z nim debiutuje także systemu UVO Connect, pozwalający na dostęp do wielu przydatnych kierowcy danych za pośrednictwem internetu.

Kompaktowy crossover koreańskiej marki wszedł do sprzedaży w 2016 r. Od tego czasu kupiono ponad 270 tys. egzemplarzy Niro, z czego ponad 100 tys. sztuk w Europie, gdzie w 2018 r. był piątym najlepiej sprzedającym się modelem marki Kia. Niro występuje w wersji hybrydowowej i jako hybryda plug-in, a pod koniec 2018 r. gama poszerzyła się o odmianę elektryczną – e-Niro. Na razie jest ona dostępna tylko na wybranych rynkach, do Polski trafi w 2020 roku.

fot. KIA

Lifting oznacza m.in. nowy kształt zderzaków z przodu i z tyłu, dzięki czemu auto wydaje się nieco masywniejsze. Przeprojektowano także projekcyjne reflektory, w których znalazły się charakterystyczne dla nowych modeli marki Kia światła do jazdy dziennej LED w kształcie kostek lodu. Jako opcja pojawiły się także reflektory w całości wykonane w technice LED. Zmodyfikowane zostały także lampy tylne, w ofercie pojawiły się także nowe wzory felg aluminiowych. Także kabina doczekała się szeregu drobnych zmian w wyglądzie oraz w doborze materiałów. Rozbudowano także ofertę dostępnych systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy, m.in. o Lane Following Assist, utrzymujący auto na pasie ruchu, monitorujący zachowanie poprzedzających samochodów i wykrywający znaki drogowe. Jednak największą modyfikacją są zmiany w systemach multimedialnych – w ofercie pojawił się nowy, opcjonalny panoramiczny ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala i 7-calowy wyświetlacz Supervision na zestawie wskaźników. W standardzie Niro jest wyposażone w 8-calowy ekran systemu multimedialnego i 4,2-calowy wyświetlacz między zegarami.

CZYTAJ TAKŻE: Kia ProCeed: A ich okrzyk brzmiał – odwagi!

Poliftingowe Niro jest jednym z pierwszych modeli marki Kia w Europie, który oferuje nowatorski system UVO Connect, którego elementem jest właśnie 10-calowy monitor. W przyszłości znajdzie się on także w innych europejskich modelach. Elementem nowego systemu jest moduł Kia Live, który do działania oraz do pobierania aktualizacji i danych na żywo wykorzystuje własną kartę SIM. Dzięki temu kierowcy zyskują dostęp do informacji w czasie rzeczywistym na temat sytuacji na drodze, prognozy pogody, interesujących miejsc (POI), cen paliw oraz informacji dotyczących dostępności miejsc parkingowych i cen za parkowanie, o ile oczywiście takie dane są dostępne. Dodatkowo hybryda plug-in zapewnia dostęp do informacji o stacjach ładowania (lokalizacja, dostępność i rodzaj wtyczki).

fot. KIA

Integralnym elementem systemu UVO jest aplikacja działająca na smartfonach z systemem Android i iOS (Apple), zapewniająca dostęp do szeregu informacji diagnostycznych na temat samochodu i przebiegu wszystkich podróży. Umożliwia również zdalne aktywowanie wielu funkcji. W zależności od kraju można, na przykład, zdalnie przesłać trasę do samochodu, sprawdzić lokalizację auta oraz uzyskać dostęp do danych z podróży i powiadomień diagnostycznych. System multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala standardowo jest wyposażony w łącze Bluetooth, które umożliwia jednoczesne podłączenie dwóch urządzeń i korzystanie z Apple CarPlay i Android Auto. Istnieje możliwość podzielenia ekranu na dwa mniejsze, co pozwala kontrolować lub monitorować różne funkcje samochodu w tym samym czasie.

CZYTAJ TAKŻE: Rekordowa KIA e-Niro: prawie 500 km zasięgu

Niro jest napędzane 1,6-litrową benzynową jednostką napędową GDi (z bezpośrednim wtryskiem paliwa), która współpracuje z silnikiem elektrycznym zasilanym z litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,56 kWh (hybryda) lub 8,9 kWh (hybryda typu plug-in).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

BEZPIECZNA JAZDA: Postaraj się być dobrym kierowcą

Większość osób prowadzących pojazdy uważa się za mistrzów kierownicy. Tyle, że prawdziwi mistrzowie nie ...

Rekordowe zyski Grupy Volkswagena. Afera dieslowa już nie szkodzi

Grupa Volkswagena wypracowała w 2017 roku rekordowe wyniki. Zysk operacyjny wyniósł 17 mld euro, ...

Volkswagen T-Cross: Wesoły szczeniak

SUV-y i crossovery zmieniają oblicze rynku motoryzacyjnego, to już wiadomo od pewnego czasu. Klienci ...

Renault Kangoo Z.E. Concept: 80 procent nowej generacji Kangoo

Renault spogląda w przyszłość i na przykładzie koncepcyjnego Kangoo Z.E. z napędem elektrycznym pokazuje, ...

Przedsiębiorcy wciąż lubią diesle

Firmy stanowią siłę napędową polskiego rynku nowych samochodów osobowych już od dłuższego czasu. Szala ...

Zakłady Volkswagena w Poznaniu

Polskie fabryki aut na wstecznym biegu

Spada produkcja samochodów w Polsce. O kondycji przemysłu motoryzacyjnego będą teraz decydować wytwórcy części ...