Genewa 2019 | Kia Niro: Wejście do sieci

Genewa coraz bliżej, więc otwiera się worek z zapowiedziami premier. Jedną z nich będzie Niro po gruntownym liftingu, który upodobnił to auto do elektrycznego e-Niro. Wraz z nim debiutuje także systemu UVO Connect, pozwalający na dostęp do wielu przydatnych kierowcy danych za pośrednictwem internetu.

Publikacja: 01.03.2019 09:36

Genewa 2019 | Kia Niro: Wejście do sieci

Foto: fot. KIA

Kompaktowy crossover koreańskiej marki wszedł do sprzedaży w 2016 r. Od tego czasu kupiono ponad 270 tys. egzemplarzy Niro, z czego ponad 100 tys. sztuk w Europie, gdzie w 2018 r. był piątym najlepiej sprzedającym się modelem marki Kia. Niro występuje w wersji hybrydowowej i jako hybryda plug-in, a pod koniec 2018 r. gama poszerzyła się o odmianę elektryczną – e-Niro. Na razie jest ona dostępna tylko na wybranych rynkach, do Polski trafi w 2020 roku.

""

fot. KIA

Foto: moto.rp.pl

Lifting oznacza m.in. nowy kształt zderzaków z przodu i z tyłu, dzięki czemu auto wydaje się nieco masywniejsze. Przeprojektowano także projekcyjne reflektory, w których znalazły się charakterystyczne dla nowych modeli marki Kia światła do jazdy dziennej LED w kształcie kostek lodu. Jako opcja pojawiły się także reflektory w całości wykonane w technice LED. Zmodyfikowane zostały także lampy tylne, w ofercie pojawiły się także nowe wzory felg aluminiowych. Także kabina doczekała się szeregu drobnych zmian w wyglądzie oraz w doborze materiałów. Rozbudowano także ofertę dostępnych systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy, m.in. o Lane Following Assist, utrzymujący auto na pasie ruchu, monitorujący zachowanie poprzedzających samochodów i wykrywający znaki drogowe. Jednak największą modyfikacją są zmiany w systemach multimedialnych – w ofercie pojawił się nowy, opcjonalny panoramiczny ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala i 7-calowy wyświetlacz Supervision na zestawie wskaźników. W standardzie Niro jest wyposażone w 8-calowy ekran systemu multimedialnego i 4,2-calowy wyświetlacz między zegarami.

CZYTAJ TAKŻE: Kia ProCeed: A ich okrzyk brzmiał – odwagi!

Poliftingowe Niro jest jednym z pierwszych modeli marki Kia w Europie, który oferuje nowatorski system UVO Connect, którego elementem jest właśnie 10-calowy monitor. W przyszłości znajdzie się on także w innych europejskich modelach. Elementem nowego systemu jest moduł Kia Live, który do działania oraz do pobierania aktualizacji i danych na żywo wykorzystuje własną kartę SIM. Dzięki temu kierowcy zyskują dostęp do informacji w czasie rzeczywistym na temat sytuacji na drodze, prognozy pogody, interesujących miejsc (POI), cen paliw oraz informacji dotyczących dostępności miejsc parkingowych i cen za parkowanie, o ile oczywiście takie dane są dostępne. Dodatkowo hybryda plug-in zapewnia dostęp do informacji o stacjach ładowania (lokalizacja, dostępność i rodzaj wtyczki).

""

Foto: moto.rp.pl

""

fot. KIA

Foto: moto.rp.pl

Integralnym elementem systemu UVO jest aplikacja działająca na smartfonach z systemem Android i iOS (Apple), zapewniająca dostęp do szeregu informacji diagnostycznych na temat samochodu i przebiegu wszystkich podróży. Umożliwia również zdalne aktywowanie wielu funkcji. W zależności od kraju można, na przykład, zdalnie przesłać trasę do samochodu, sprawdzić lokalizację auta oraz uzyskać dostęp do danych z podróży i powiadomień diagnostycznych. System multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala standardowo jest wyposażony w łącze Bluetooth, które umożliwia jednoczesne podłączenie dwóch urządzeń i korzystanie z Apple CarPlay i Android Auto. Istnieje możliwość podzielenia ekranu na dwa mniejsze, co pozwala kontrolować lub monitorować różne funkcje samochodu w tym samym czasie.

CZYTAJ TAKŻE: Rekordowa KIA e-Niro: prawie 500 km zasięgu

Niro jest napędzane 1,6-litrową benzynową jednostką napędową GDi (z bezpośrednim wtryskiem paliwa), która współpracuje z silnikiem elektrycznym zasilanym z litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,56 kWh (hybryda) lub 8,9 kWh (hybryda typu plug-in).

Kompaktowy crossover koreańskiej marki wszedł do sprzedaży w 2016 r. Od tego czasu kupiono ponad 270 tys. egzemplarzy Niro, z czego ponad 100 tys. sztuk w Europie, gdzie w 2018 r. był piątym najlepiej sprzedającym się modelem marki Kia. Niro występuje w wersji hybrydowowej i jako hybryda plug-in, a pod koniec 2018 r. gama poszerzyła się o odmianę elektryczną – e-Niro. Na razie jest ona dostępna tylko na wybranych rynkach, do Polski trafi w 2020 roku.

Pozostało 87% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska