Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Skoda zaprezentuje swój trzeci model SUV. Premiera odbędzie się na salonie samochodowym w Genewie.

Już od jakiegoś czasu było wiadome, że w ofercie Skody pojawi się kompaktowy SUV. Kamiq jest następcą Yeti i nic dziwnego, że Czesi postawili właśnie na ten model. W ubiegłym roku co trzeci sprzedawany samochód w Europie był modelem typu SUV. Największy wzrost można przypisać małym SUV-om, których sprzedaż w Europie wzrosła aż o 29 proc., do 2 milionów sztuk. Kamiq jest więc bardzo ważnym modelem.

Skoda Kamiq.

Nowa Skoda Kamiq bazuje na platformie modułowe MQB. Ma długość 4241 mm długości, 1793 mm szerokości i 1531 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2651 mm. Pojemność bagażnika wynosi 400 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń zwiększa się do 1395 litrów. Opcjonalnie oparcie fotela pasażera można będzie składać i dzięki temu da się transportować nawet bardzo długie przedmioty o długości do 2,44 metra.

Kamiq to model wyjątkowy. Jest połączeniem tradycji Skody z bardzo śmiałymi, wyróżniającymi się światłami, które są smukłe i stylowe. Zwracającym uwagę elementem jest dynamiczna linia dachu. Osiągnęliśmy wszystko, co obiecaliśmy fanom koncepcji Skoda Vision X z zeszłego roku – mówi Oliver Stefani, szef Skoda Design.

Dzięki zastosowaniu nowej platformy Kamiq mógł zostać wyposażony w technologie, które do tej pory zarezerwowane były dla samochodów wyższych klas. Wnętrze może posiadać opcjonalny cyfrowy zestaw wskaźników z pięcioma trybami wyświetlania i ekranem 10,25 cala. Seryjnie dostępne będą m.in. systemy Fraont Assist i Lane Assist. Opcjonalnie Skoda może być wyposażona w tempomat, Side Assist, Park Assist czy obsługę głosową.

Oferta silnikowa obejmuje jednostkę benzynową o mocy 1,0 TSI (95 i 115 KM) i 1,5 TSI (150 KM), a także silnik wysokoprężny 1,6 TDI (115 KM). Nazwa Kamiq nie jest nowa w języku Skody. Używana już jest w przypadku crossovera oferowanego na rynku chińskim. Tyle, że chiński i europejski Kamiq to pod względem designu, ale i rozmiarów dwa bardzo różne samochody. Chiński model jest znacznie większy.

ZOBACZ TAKŻE: Skoda Scala | Łatwe pożegnanie

Skoda ma ambitne plany. Do końca 2022 roku chce wzbogacić swoje portfolio o ponad 30 nowych modeli. Cel to zwiększenie sprzedaży z około 1,25 miliona samochodów do 2 milionów pojazdów rocznie w połowie lub pod koniec następnej dekady.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Finansowe kłopoty Astona Martina. Prywatny inwestor zainteresowany przejęciem

W momencie kiedy Aston Martin zaczął pracę nad nowymi modelami, firma popadła w finansowe ...

Kulisy megafuzji FCA i Renault: Nieformalne kolacje i długie rozmowy

Fiat Chrysler Automobiles i Grupa Renault zaskoczyły rynek informacjami o planowanej fuzji. W przeciekach ...

Branża motoryzacyjna w Polsce z coraz większymi problemami

Ograniczenia emisji spalin, rozwój sektora nowych technologii i zmiana przyzwyczajeń konsumentów – sektor motoryzacyjny ...

Ford Kuga: Oferta kompleksowa

Kuga to jeden z najbardziej rozpoznawalny modeli Forda na europejskim rynku. Kompaktowy SUV sprawdza ...

Raport niezawodności GTU | SUV-y: Niska awaryjność Audi Q2, Q3 i Q5

Niemiecki instytut rzeczoznawców GTU – świadczącej podobne usługi jak Dekra czy TUV, przedstawił najnowszy ...

Porsche Taycan: Wszystko co wiemy o pierwszym elektrycznym Porsche

Porsche wprowadza na rynek swój pierwszy w pełni elektryczny model. Taycan pojawi się w ...