Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Po 14 latach nieobecności Toyota będzie oferowała limuzynę w segmencie D. Camry wraca na polski rynek.

Zaprezentowana w 2017 roku nowa generacja Toyoty Camry trafi również do polskich salonów. Oferowana będzie z jednym nadwoziem i w jednej wersji silnikowej. To limuzyna o długości 488 cm – czyli wielkości VW Passata. Camry jest najlepiej sprzedającym się modelem Toyoty w USA.

Jednak w odróżnieniu do rynku amerykańskiego w Polsce Camry dostępna będzie wyłącznie z jedną wersją silnikową. To hybrydowy układ składający się się z 2,5 litrowego silnika spalinowego o mocy 178 KM i jednostki elektrycznej o mocy 120 KM. Łączna moc napędu to 218 KM. Silnik napędza przednią oś i współpracuje z bezstopniową przekładnią CVT. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 180 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h wynosi 8,3 sekundy. Producent podaje, że Camry w tej wersji silnikowej ma średnie zużycie paliwa na poziomie 4,3 litra. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że to dane wg. starej normy NEDC, które mogą być nieco zaniżone.

Dobre wyposażenie oferuje wyłącznie najbogatsza wersja Executive. W innych modelach brakuje takich rzeczy, jak czujnika martwego pola, trzystrefowej klimatyzacji czy nawigacji satelitarnej. Na próżno też szukać elektrochromatycznego lusterka wstecznego czy rozbudowanego systemu audio (seryjnie tylko sześć głośników). Podstawowa wersja oferuje w standardzie reflektory Bi-LED z systemem automatycznych świateł drogowych, aktywny tempomat, czujniki parkowania przód/tył, bezkluczykowy dostęp do samochodu, dwustrefową klimatyzację, 7-calowy ekran dotykowy zintegrowany z kamerą cofania.

Ceny Toyoty Camry 2,5 Hybrid:

Comfort – od 139 900 zł
Prestige – od 149 900 zł
Executive – od 159 900 zł

Pakiet VIP, z dodatkowym wyposażeniem, m.in: 9 głośników, elektrycznie regulowane tylne fotele, tylny podłokietnik z panelem obsługującym ustawienia klimatyzacji i tylną roletę to koszt około 20 000 zł. Lakier biały perłowy i specjalny czerwony to koszt 4 400 zł.

Konkurencja:
Alfa Romeo Giulia (2.0 MultiAir, 200 KM): od 129 900 zł
Ford Mondeo Hybrid (2.0 l, 187 KM): od 139 730 zł
Kia Optima Plug-in (2,0 GDI, 205 KM): od 164 900 zł
Mazda 6 (2,5 l SkyActiv, 194 KM): od 150 900 zł
Renault Talisman (1,8 TCe, 224 KM): od 142 000 zł
Volkswagen Passat (2,0 TDI, 190 KM): od 144 290 zł

Hybrydowych konkurentów jest dwóch. Mondeo i Optima. Cena bazowej wersji Camry wypada korzystnie. Toyota nie ma potencjału hitu, ale na pewno wśród aut hybrydowych w segmencie D będzie liderem sprzedaży. Zawsze to coś.

ZOBACZ TAKŻE: Toyota RAV4 Hybrid: Jak się wyróżnić

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polski rynek opon mocno przyspiesza

Rośnie sprzedaż droższego ogumienia marek premium, ale wciąż spory odsetek kierowców szuka najtańszych używanych ...

Autobus napędzany wodorem, skonstruowany przez Toyotę i spółkę Hino Motors

Wodorowy przełom na polskich drogach?

Produkcja pojazdów napędzanych wodorem będzie rosła, a koszt ich wytworzenia po 2020 r. może ...

Szkoły jazdy nie chcą samochodów elektrycznych

Wchodzimy w czasy elektryfikacji motoryzacji, jednak póki co w szkołach nauki jazdy samochodów z ...

Budowa obwodnic zwiększa tempo przed końcem roku

We wtorek drogowcy oddali do ruchu obwodnic Myśliny w ciągu drogi krajowej nr 46. ...

BMW 430i Gran Coupe M-Performance: Czy czerwone samochody jeżdżą szybciej

Są samochody, do których serce się wyrywa, ale rozum mnoży dowody, że lepiej się ...

Suzuki Ignis: Nietuzinkowy maluch

Suzuki udowadnia, że z auta o długości zaledwie 3,7 metra można wyczarować coś oryginalnego, ...