Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Amerykańska firma Singer jest dobrze znana fanom Porsche. Restauruje i buduje modele 911 w stylu lat 60. i 70. Styl retro w nowoczesnym wydaniu. Teraz pokazali nowy model.

Nowe stare Porsche bazuje na modelu 964 z 1990 roku. Model nazwano Dynamics and Lightweighting Study (DLS). Singer współpracuje z wieloma firmami. Przy nowym silniku połączyli siły z wywodzącą się z F1 Williams Advanced Engineering. Efektem tej kooperacji jest chłodzony powietrzem 6 cylindrowy, 4,0 litrowy boxer, w którym znalazły się elementy wykonane z tytanu, magnezu czy z włókna węglowego. W ramach modyfikacji jednostka otrzymała cztery zawory na cylinder i cztery wałki rozrządu. Efekt – 500 KM przy 9000 obr./min. Konsultantem przy tworzeniu tego silnika był Hans Mezger, były szef Motorsportu Porsche i twórca wielu silników (m.in 6-cylidrowych Porsche czy V12 w F1).

Nowy Singer DLS ma m.in. poszerzoną karoserię. Większość jej elementów wykonano z włókna węglowego.

Nowy model otrzymał zmodyfikowane aerodynamicznie podwozie, jednak głównie skupiono się na redukcji masy własnej. Użycie karbonu, tytanu i magnezu pozwoliło zbić masę własną auta do 990 kg. Felgi mają 18 cali, są zbudowane przez firmę BBS z magnezu na specjalne zamówienie. Układ hamulcowy Brembo z karbonowymi tarczami również redukuje masę auta tak samo jak 6 biegowa zrobiona z magnezu skrzynia biegów firmy Hewland. W retro Porsche znajdziemy również takie systemy jak ABS czy układ ESP.

Amerykanie przy budowie retro Porsche dbają o każdy detal.

Budowa Singera trwa średnio 4000 godzin. Wszystko wykonywane jest ręcznie. Dynamics and Lightweighting Study (DLS) powstanie w ilości 75 egzemplarzy.

ZOBACZ TAKŻE: Porsche podało nazwę pierwszego, elektrycznego modelu

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Skoda Octavia to niekwestionowany lider polskiego rynku

Słabszy styczeń na rynku nowych aut

Początek roku nie dał importerom i dealerom zbyt dużych powodów do zadowolenia, choć nie ...

Koniec manipulacji z pomiarem zużycia paliwa

Kupujący auta czują się oszukiwani. Różnice między danymi producentów a rzeczywistym spalaniem na drodze ...

Gregory Gauilleme, szef projektantów Kia Motors: Cenne czerwone kropki

Żałuję, że na rynku tak mało wiadomo o sukcesach projektantów samochodów. Dla nas takie ...

Porsche Panamera 4S Sport Turismo: Najpiękniejsze kombi świata

Słowo „kombi” jest nudne i nie kojarzy się ani z prestiżem, ani z dynamiką. ...

Koniec z impulsywnymi twittami Elona Muska

Koniec z emocjonalnymi i impulsywnymi Twitterze Elona Muska. Od teraz wszystkie jego wpisy będą zatwierdzane ...

Lexus UX: Na podbój serc

W najszybciej rosnącym w Europie samochodowym segmencie małych SUV-ów pojawił się nowy gracz. Poznajcie ...