Nowe stare Porsche bazuje na modelu 964 z 1990 roku. Model nazwano Dynamics and Lightweighting Study (DLS). Singer współpracuje z wieloma firmami. Przy nowym silniku połączyli siły z wywodzącą się z F1 Williams Advanced Engineering. Efektem tej kooperacji jest chłodzony powietrzem 6 cylindrowy, 4,0 litrowy boxer, w którym znalazły się elementy wykonane z tytanu, magnezu czy z włókna węglowego. W ramach modyfikacji jednostka otrzymała cztery zawory na cylinder i cztery wałki rozrządu. Efekt – 500 KM przy 9000 obr./min. Konsultantem przy tworzeniu tego silnika był Hans Mezger, były szef Motorsportu Porsche i twórca wielu silników (m.in 6-cylidrowych Porsche czy V12 w F1).
Nowy Singer DLS ma m.in. poszerzoną karoserię. Większość jej elementów wykonano z włókna węglowego.
Nowy model otrzymał zmodyfikowane aerodynamicznie podwozie, jednak głównie skupiono się na redukcji masy własnej. Użycie karbonu, tytanu i magnezu pozwoliło zbić masę własną auta do 990 kg. Felgi mają 18 cali, są zbudowane przez firmę BBS z magnezu na specjalne zamówienie. Układ hamulcowy Brembo z karbonowymi tarczami również redukuje masę auta tak samo jak 6 biegowa zrobiona z magnezu skrzynia biegów firmy Hewland. W retro Porsche znajdziemy również takie systemy jak ABS czy układ ESP.
Amerykanie przy budowie retro Porsche dbają o każdy detal.
Budowa Singera trwa średnio 4000 godzin. Wszystko wykonywane jest ręcznie. Dynamics and Lightweighting Study (DLS) powstanie w ilości 75 egzemplarzy.