Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Po ośmiu latach Audi wprowadza nową generację swojego najmniejszego modelu A1.

A1 był najstarszym modelem w ofercie Audi. Po ośmiu latach pora na zmianę. Nowe A1 zbudowane zostanie na platformie MQB A0, czyli tej samej co Seat Ibiza i VW Polo. Od 2010 roku sprzedało się ponad 830 tys. egzemplarzy Audi A1. To ważne auto dla firmy z Ingolstadt, bo przyciąga znacznie młodszą klientelę niż pozostałe modele. Nowa platforma pozwoli na większy rozstaw osi i kół. Karoseria jest o 3 cm szersza (1,74 m), 1 cm niższa (1,41 m) i 5,5 cm dłuższa (4,03m). Rozstaw urósł aż o 9 cm (256,4 cm). Pojemność bagażnika urosła z 270 litrów do 335 litrów. Wersja trzydrzwiowa została w nowej generacji skreślona. A1 dostępne będzie wyłącznie z nadwoziem pięciodrzwiowym.

Koniec z trzydrzwiową odmianą. Nowe A1 będzie miało wyłącznie nadwozie pięciodrzwiowe.

Duży skok technologiczny widać we wnętrzu. Zamiast przycisków i pokręteł powierzchnie dotykowe, do tego sterowanie głosem. System ma rozumieć całe zdania, a nie hasła. Seryjnie montowany będzie duży ekran dotykowy. Niemal tak duży jak ten w modelu A8.

ZOBACZ TAKŻE: Nowe Audi A6 – niemiecka konkurencja kosztuje więcej

Pod maską również dużo nowego. Audi stawia na silniki trzy- i czterocylindrowe. W modelu 35 TFSI pojawi się silnik znany z VW Golfa o mocy 150 KM. Topową wersją będzie póki co 40 TFSI o mocy 200 KM wykorzystywany m.in. w Golfie, Superbie czy VW T6. Podstawowy pozostanie bez zmian: to 1.0 l, 95 KM. Wszystkie silniki benzynowe mają filtr cząstek stałych i spełniają normę Euro 6d Temp.

Duże ekrany o powierzchnie dotykowe zamiast pokręteł i przycisków.

Auto będzie można zamawiać już w lipcu. W salonach pojawi się w listopadzie 2018. Cena nowego A1 ma niewiele wzrosnąć od aktualnej wersji. Obecnie najtańsza wersja z silnikiem 1.0 TFSI, 95 KM kosztuje co najmniej 80 300 zł.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Volkswagen ID Neo: Nowa era rozpocznie się w maju

Volkswagen pokaże na salonie samochodowym w Frankfurcie IAA 2019 pierwszy model rodziny ID. Kompaktowy ...

Po spotkaniu w Białym Domu niemieccy producenci obiecują więcej inwestycji

Motoryzacyjny szczyt w Białym Domu. Prezesi Herbert Diess (Volkswagen), Dieter Zetsche (Mercedes) i Nicolas ...

Zmodernizowany Renault Trafic

Renault: Dostawcza ofensywa

Francuski koncern jest jednym z najstarszych na świecie. Skończył 120 lat i nie widać ...

Poznań Motor Show 2019 | Leaf Nismo RC największą atrakcją stoiska Nissana

Nissan, który jest prekursorem i liderem rynku samochodów elektrycznych w Polsce na zbliżające się ...

Fiat rozdziela modele do produkcji. Tychy w niepewności

W czwartek, 29 listopada po południu dowiemy się, jakie plany  ma Fiat Chrysler Automobiles ...

10 faktów o nowym Mercedesie GLE

W salonach debiutuje właśnie druga generacja Mercedesa GLE. SUV korzysta z wielu innowacyjnych technologii, ...