Z niewiadomych powodów nie ma jeszcze zgody na produkcję najmniejszej Alfy Romeo. Wiadomo natomiast, że — jak to ujawnił wcześniej wicepremier Jarosław Gowin— początkowa inwestycja FCA w Tychach będzie miała wartość 755 mln złotych i wielokrotność tej kwoty w dalszej przyszłości. Produkcja najmniejszego SUV-a Jeepa ma rozpocząć się w listopadzie 2022. Potem , już w kwietniu 2023 roku na taśmach pojawi się crossover Fiata — wynika z dokumentów do których dotarły Automotive News Europe. Sprzedaż nowych tyskich aut rozpocznie się w 3 miesiące później.
CZYTAJ TAKŻE: Nowy Fiat Panda wyceniony
Wcześniej rozpoczęcie produkcji Jeepów planowano na lipiec 2022, Alfy Romeo na styczeń 2023, a Fiata na lipiec 2023. Kiedy ruszy Alfa Romeo? To jeszcze nie jest pewne. Na razie wiadomo, że w tej marce własną rewolucję robi były prezes Peugeota, a nowy ( od stycznia 2021) prezes Alfy Romeo, Jean Philippe Imparato. Opóźnił on już premierę crossovera Tonale, bo nie podobały mu się napędy hybrydowe i jest możliwe, że auto nie zostanie zaprezentowane w tym roku. Sprzedaż miała rozpocząć się w styczniu 2022. W przypadku tyskiej fabryki na razie wiadomo, że wszystkie trzy modele, bo z pewnością i dla Alfy będzie zgoda, powstaną na płycie PSA Compact Modular Platform (CMP), która w tej chwili jest wykorzystywana do budowy Peugeotów 208 i 2008, Corsy i Mokki Opla/Vauxhalla , Citroena C4 i DS3 Crossback. Od PSA mają też pochodzić silniki i napęd.
Peugeot 208.
Jak wynika z informacji przesłanej przez Stellantisa kooperantom tyskiej fabryki docelowa wielkość produkcji tyskiej fabryki ma sięgnąć 300 tys. aut. Będzie to 130 tys. Fiatów, których pierwowzorem będzie pięciodrzwiowa wersja modelu koncepcyjnego Centoventi pokazanego w marcu 2019 podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie. Jeepy mają być mniejsze, niż obecnie najmniejszy Renegade z docelową produkcją na poziomie 110 tys. rocznie. Najmniej będzie Alfy Romeo — produkcja modelu Brennero ma wynieść 60 tys. sztuk rocznie. Łącznie więc będzie to mniej, niż wynoszą obecne moce fabryki szacowane przez włoskie media branżowe na poziomie 400 tys. rocznie. Nie wiadomo natomiast, czy w chwili rozpoczęcia produkcji Jeepów z tyskich taśm przestaną zjeżdżać Fiaty 500 oraz Lancie Ypsilon.