Kiedy jury w Genewie ogłaszało wyniki tegorocznego konkursu na Auto Roku 2020 prezes Peugeota, Jean-Phillippe Imparato skakał do góry z radości. A co dla pana, odpowiadającego za sprzedaż w całej Grupie PSA daje ten tytuł dla Peugeota 208?
Zawsze jest miło wygrać. Ta nagroda jest szczególnie ważna, bo przyznana przez europejskich dziennikarzy w transparentnym głosowaniu, a przecież konkurowaliśmy z takimi modelami, jak Tesla Model 3, czy Porsche Taycan. I była to dla nas już 3. wygrana w ciągu ostatnich 7 lat, wcześniej tę nagrodę zdobyły Peugeot 308, oraz 3008. Tym razem jednak bardzo ciekawy był rozkład głosów jury i to jak rozbieżne były opinie. W sytuacji, kiedy każdy juror ma 25 punktów do przyznania, w niektórych przypadkach Tesla czy Porsche otrzymywały po 10 punktów, czyli maksymalną liczbę, jaką może zdobyć jedno auto, dla 208 mimo wszystko szło 8 pkt. Dla nas wniosek jest więc taki, że warto budować niedrogie samochody, do których kupujący sam dobierze napęd decydując czy ma być to silnik spalinowy, czy elektryczny. I że warto było zainwestować w multi-napędową platformę na której budujemy nasze auta.
Peugeot 208 – Samochód roku 2020.
W takim razie jakie modele pociągną sprzedaż Grupy PSA w tym roku?
Na Peugeota 208 jest już więcej zamówień, niż się spodziewaliśmy. A mamy jeszcze jedną niespodziankę — 2008, samochód co do którego są wielkie oczekiwania, bo jest z segmentu małych SUVów, który w tej chwili idzie jak burza. W przypadku tego auta będzie także można wybrać dowolny napęd. I te dwa auta powinny teraz podciągnąć sprzedaż całej grupy. W zeszłym roku tą siłą był Citroen, ale także Opel Corsa, która nadal jest bardzo popularna.