Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Koncepcyjny Peugeot 508 Sport Engineered łączy trzy silniki pod jedną karoserią. Dwa elektryczne plus jednostka spalinowa zapewniają łączną moc systemową przekraczającą 400 KM.

Na krótko przed salonem samochodowym w Genewie Francuzi zaprezentowali nowoczesną interpretację sportowej wersji modelu 508. Limuzyna Peugeota otrzymała dodatkową nazwę – Sport Engineered, jest w kolorze Selenium Grey i Onyx Black (felgi) i na zdjęciach prezentuje się znakomicie. Bazą dla tej wersji był Peugeot 508 Hybrid. – Elektryfikacja stanowi wspaniałą okazję do opracowania nowych właściwości jezdnych. Czysta przyjemność za jedyne 49 gramów CO2 na kilometr! – wyjaśnia dyrektor generalny Peugeot Jean-Philippe Imparato.

Peugeot 508 Sport Engineered.

Francuski model koncepcyjny łączy trzy silniki w ramach jednego nadwozia. Silnik benzynowy o mocy 200 KM (PureTech 200), silnik elektryczny o mocy 112 KM zabudowany z przodu i silnik elektryczny o mocy 203 KM z tyłu. Ogólna wydajność systemu to 406 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc przenoszona jest na obie osie. Dane koncepcyjnego Peugeota imponują. Sprint od zera do 100 km/h powinien trwać około 4,3 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Przyspieszenie od 80 do 120 km/h trwa 2,5 sekundy, a z 80 do 180 km/h powinno zająć 9,3 sekundy.

Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby ten model pojawił się w produkcji seryjnej. Póki co Francuzi milczą na ten temat.

ZOBACZ TAKŻE: Jean-Philippe Imparato, prezes Peugeota: Złóż sobie swój samochód

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Zwiedzamy Polskę. Co można zobaczyć wzdłuż Niebieskiego Szlaku?

O tym, jakie mamy perełki przy głównych szlakach komunikacyjnych, mogliśmy się przekonać podczas wyprawy ...

Audi Q3: Nareszcie nowe

Pierwsza, produkowana od 2011 roku generacja Audi Q3 sprzedała się ponad 1,1 mln raz. ...

Historia motoryzacji | Ford Capri: Samochód, który zawsze chciałeś

W 1969 roku na salonie samochodowym w Brukseli Ford zaprezentował nowy model o nazwie ...

Opel gotowy na zmiany

Nie obyło się bez modyfikacji i zmian – Opel przedstawił właśnie nową gamę silników ...

Bruksela ukarze za zmowę BMW, Daimlera i Volkswagena

W piątek Komisja Europejska oskarżyła 5 kwietnia najważniejsze niemieckie koncerny motoryzacyjne o zmowę, mającą ...

Koniec z hybrydami? Toyota idzie w elektryczność

Toyota bierze kurs na samochody z napędem elektrycznym. Trzy takie modele zadebiutowały na salonie ...