Dobre wyniki Fiata Chryslera

O 7 procent wzrósł zysk operacyjny Fiat Chrysler Automobiles w ostatnim kwartale 2019. A to oznacza, że i za cały rok firma była na mocnym plusie. To ważne przed planowaną fuzją z PSA.

Publikacja: 11.02.2020 07:13

Dobre wyniki Fiata Chryslera

Foto: moto.rp.pl

Zysk operacyjny FCA w ostatnim kwartale 2019 wyniósł 2,12 mld euro, co pozwoliło na osiągnięcie 6,67 mld euro zysku za cały rok. Analitycy giełdowi uznali, że są one „ o oczko lepsze” od oczekiwanych. Plany na 2020 przewidują zysk operacyjny na poziomie 7 mld euro. Wzrost zysku był możliwy dzięki zadowalającej sprzedaży w Ameryce Północnej i poprawie sytuacji w Ameryce Południowej. Jak powiedział na spotkaniu z analitykami prezes FCA, Mike Manley także wynik na rok 2020 jest niezagrożony, chociaż produkcja w jednej z europejskich fabryk FCA może zostać wstrzymana z powodu braku dostaw komponentów z Chin. Nie zgodził się jednak na podanie o którą z fabryk chodzi.

"Mike Manley, szef Fiat Chrysler Automobiles"

Mike Manley, szef FCA.

moto.rp.pl

Jak na razie FCA nie informowała o zamykaniu swojego joint venture w Chinach w Kantonie. Tyle, że obecność amerykańsko-włoskiego koncernu w tym kraju jest śladowa, bo FCA ma udział rynkowy na poziomie 0,35 proc. Zdaniem Manleya FCA poradzi sobie z nowymi ostrzejszymi regulacjami dotyczącymi zawartości dwutlenku węgla w spalinach. Na razie ratuje się odkupowaniem limitów od Tesli, ale dzięki nowej gamie silników i modeli, w tym hybryd benzynowo- elektrycznych już od 2021 w Europie nie będzie potrzebował wsparcia ze strony konkurencji. W USA czyste auta FCA będzie można kupić od 2023. Modele w pełni elektryczne mają być dostępne od 2025. — Wtedy samochody z napędem wyłącznie elektrycznym staną się rynkową normą i ostatecznie zastąpią nawet hybrydy, które wcześniej czy później zostaną zabronione w niektórych krajach – zadeklarował Mike Manley. Kiedy został zapytany o to, czemu na silniki hybrydowe zdecydował się tak późno i wprowadza je na tak krótko odpowiedział,że ta transformacja odbywa się w sposób tak efektywny, jak jest to tylko możliwe.

""

Hybrydowy Fiat 500.

moto.rp.pl

Lepsze wyniki i skonkretyzowane plany modelowe umocniły pozycję FCA przed fuzją z francuską PSA. Zdaniem Manleya finał tego połączenia powinien mieć miejsce nie później, jak na początku 2021 roku. Dzięki temu powstanie 4. największa grupa motoryzacyjna na świecie o wartości księgowej 50 mld dolarów bardzo silna w Europie, licząca się w obu Amerykach i z niewielkim znaczeniem na kluczowym teraz dla wszystkich firm motoryzacyjnych rynku chińskim.

Zysk operacyjny FCA w ostatnim kwartale 2019 wyniósł 2,12 mld euro, co pozwoliło na osiągnięcie 6,67 mld euro zysku za cały rok. Analitycy giełdowi uznali, że są one „ o oczko lepsze” od oczekiwanych. Plany na 2020 przewidują zysk operacyjny na poziomie 7 mld euro. Wzrost zysku był możliwy dzięki zadowalającej sprzedaży w Ameryce Północnej i poprawie sytuacji w Ameryce Południowej. Jak powiedział na spotkaniu z analitykami prezes FCA, Mike Manley także wynik na rok 2020 jest niezagrożony, chociaż produkcja w jednej z europejskich fabryk FCA może zostać wstrzymana z powodu braku dostaw komponentów z Chin. Nie zgodził się jednak na podanie o którą z fabryk chodzi.

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta
Od kuchni
PZU zaniża odszkodowania napraw powypadkowych?