Zysk operacyjny FCA w ostatnim kwartale 2019 wyniósł 2,12 mld euro, co pozwoliło na osiągnięcie 6,67 mld euro zysku za cały rok. Analitycy giełdowi uznali, że są one „ o oczko lepsze” od oczekiwanych. Plany na 2020 przewidują zysk operacyjny na poziomie 7 mld euro. Wzrost zysku był możliwy dzięki zadowalającej sprzedaży w Ameryce Północnej i poprawie sytuacji w Ameryce Południowej. Jak powiedział na spotkaniu z analitykami prezes FCA, Mike Manley także wynik na rok 2020 jest niezagrożony, chociaż produkcja w jednej z europejskich fabryk FCA może zostać wstrzymana z powodu braku dostaw komponentów z Chin. Nie zgodził się jednak na podanie o którą z fabryk chodzi.
Mike Manley, szef FCA.
Jak na razie FCA nie informowała o zamykaniu swojego joint venture w Chinach w Kantonie. Tyle, że obecność amerykańsko-włoskiego koncernu w tym kraju jest śladowa, bo FCA ma udział rynkowy na poziomie 0,35 proc. Zdaniem Manleya FCA poradzi sobie z nowymi ostrzejszymi regulacjami dotyczącymi zawartości dwutlenku węgla w spalinach. Na razie ratuje się odkupowaniem limitów od Tesli, ale dzięki nowej gamie silników i modeli, w tym hybryd benzynowo- elektrycznych już od 2021 w Europie nie będzie potrzebował wsparcia ze strony konkurencji. W USA czyste auta FCA będzie można kupić od 2023. Modele w pełni elektryczne mają być dostępne od 2025. — Wtedy samochody z napędem wyłącznie elektrycznym staną się rynkową normą i ostatecznie zastąpią nawet hybrydy, które wcześniej czy później zostaną zabronione w niektórych krajach – zadeklarował Mike Manley. Kiedy został zapytany o to, czemu na silniki hybrydowe zdecydował się tak późno i wprowadza je na tak krótko odpowiedział,że ta transformacja odbywa się w sposób tak efektywny, jak jest to tylko możliwe.
Hybrydowy Fiat 500.
Lepsze wyniki i skonkretyzowane plany modelowe umocniły pozycję FCA przed fuzją z francuską PSA. Zdaniem Manleya finał tego połączenia powinien mieć miejsce nie później, jak na początku 2021 roku. Dzięki temu powstanie 4. największa grupa motoryzacyjna na świecie o wartości księgowej 50 mld dolarów bardzo silna w Europie, licząca się w obu Amerykach i z niewielkim znaczeniem na kluczowym teraz dla wszystkich firm motoryzacyjnych rynku chińskim.