Infiniti ze spadkami sprzedaży. Co dalej będzie z marką?

Japońska marka Infiniti, która wycofała się z Polskiego i Europejskiego rynku nie ma za sobą najlepszego roku. Spory spadek sprzedaży i pogłoski o całkowitym pozbyciu się należącej do Nissana firmy dominują w ostatnich wiadomościach.

Publikacja: 12.01.2020 11:46

Infiniti ze spadkami sprzedaży. Co dalej będzie z marką?

Foto: moto.rp.pl

W ubiegłym roku Infiniti sprzedało tylko 117 708 samochodów, w porównaniu do 149 280 w 2018 roku. Z pozytywnych informacji Infiniti mógł podać tylko jedną: 9 procentowy wzrost sprzedaży w listopadzie modelu QX80. Plus w segmencie SUV to akurat nic szczególnego. Jeśli pominąć ten niewielki sukces to sytuacja nie wygląda najlepiej – każdy model Infiniti sprzedał się gorzej w 2019 roku niż w 2018 r.

""

Infiniti QX80.

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Q50, Q60, Q70, QX30, QX50, QX60 i QX80 – wszystkie modele odnotowują dużo mniejsze zainteresowanie. Przyczyniło się do tego kilka rzeczy. Po pierwsze wycofanie się z rynku europejskiego, po drugie zamieszanie wokół prezesa i dyrektora generalnego sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance Carlosa Ghosna źle wpłynęło nie tyle na klientów co na wewnętrzne struktury i p trzecie coraz bardziej starzejąca się gama produktowa.
Dzisiaj wygląda to tak, że jak nie ma hybryd, nie ma elektryków to nie ma tematów do prezentacji i pisania o marce. Plotka niesie również czarny scenariusz dla japońskiej marki. Jeśli spadki sprzedaży nie zostaną zahamowane to Nissan może zacząć rozważać pozbycie się założonej w 1989 roku marki. Wbrew nazwie Infiniti w tym przypadku nie musi oznaczać nieskończoności.

CZYTAJ TAKŻE: Top 10 | Kraje, w których produkuje się najwięcej samochodów

""

Infiniti Q50.

moto.rp.pl

""

Infiniti Q60.

moto.rp.pl

""

Infiniti Q30.

moto.rp.pl

W ubiegłym roku Infiniti sprzedało tylko 117 708 samochodów, w porównaniu do 149 280 w 2018 roku. Z pozytywnych informacji Infiniti mógł podać tylko jedną: 9 procentowy wzrost sprzedaży w listopadzie modelu QX80. Plus w segmencie SUV to akurat nic szczególnego. Jeśli pominąć ten niewielki sukces to sytuacja nie wygląda najlepiej – każdy model Infiniti sprzedał się gorzej w 2019 roku niż w 2018 r.

Q50, Q60, Q70, QX30, QX50, QX60 i QX80 – wszystkie modele odnotowują dużo mniejsze zainteresowanie. Przyczyniło się do tego kilka rzeczy. Po pierwsze wycofanie się z rynku europejskiego, po drugie zamieszanie wokół prezesa i dyrektora generalnego sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance Carlosa Ghosna źle wpłynęło nie tyle na klientów co na wewnętrzne struktury i p trzecie coraz bardziej starzejąca się gama produktowa.
Dzisiaj wygląda to tak, że jak nie ma hybryd, nie ma elektryków to nie ma tematów do prezentacji i pisania o marce. Plotka niesie również czarny scenariusz dla japońskiej marki. Jeśli spadki sprzedaży nie zostaną zahamowane to Nissan może zacząć rozważać pozbycie się założonej w 1989 roku marki. Wbrew nazwie Infiniti w tym przypadku nie musi oznaczać nieskończoności.

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta
Od kuchni
PZU zaniża odszkodowania napraw powypadkowych?