Infiniti ze spadkami sprzedaży. Co dalej będzie z marką?

Japońska marka Infiniti, która wycofała się z Polskiego i Europejskiego rynku nie ma za sobą najlepszego roku. Spory spadek sprzedaży i pogłoski o całkowitym pozbyciu się należącej do Nissana firmy dominują w ostatnich wiadomościach.

Publikacja: 12.01.2020 11:46

Infiniti ze spadkami sprzedaży. Co dalej będzie z marką?

Foto: moto.rp.pl

W ubiegłym roku Infiniti sprzedało tylko 117 708 samochodów, w porównaniu do 149 280 w 2018 roku. Z pozytywnych informacji Infiniti mógł podać tylko jedną: 9 procentowy wzrost sprzedaży w listopadzie modelu QX80. Plus w segmencie SUV to akurat nic szczególnego. Jeśli pominąć ten niewielki sukces to sytuacja nie wygląda najlepiej – każdy model Infiniti sprzedał się gorzej w 2019 roku niż w 2018 r.

""

Infiniti QX80.

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Q50, Q60, Q70, QX30, QX50, QX60 i QX80 – wszystkie modele odnotowują dużo mniejsze zainteresowanie. Przyczyniło się do tego kilka rzeczy. Po pierwsze wycofanie się z rynku europejskiego, po drugie zamieszanie wokół prezesa i dyrektora generalnego sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance Carlosa Ghosna źle wpłynęło nie tyle na klientów co na wewnętrzne struktury i p trzecie coraz bardziej starzejąca się gama produktowa.
Dzisiaj wygląda to tak, że jak nie ma hybryd, nie ma elektryków to nie ma tematów do prezentacji i pisania o marce. Plotka niesie również czarny scenariusz dla japońskiej marki. Jeśli spadki sprzedaży nie zostaną zahamowane to Nissan może zacząć rozważać pozbycie się założonej w 1989 roku marki. Wbrew nazwie Infiniti w tym przypadku nie musi oznaczać nieskończoności.

CZYTAJ TAKŻE: Top 10 | Kraje, w których produkuje się najwięcej samochodów

""

Infiniti Q50.

Foto: moto.rp.pl

""

Infiniti Q60.

Foto: moto.rp.pl

""

Infiniti Q30.

Foto: moto.rp.pl

W ubiegłym roku Infiniti sprzedało tylko 117 708 samochodów, w porównaniu do 149 280 w 2018 roku. Z pozytywnych informacji Infiniti mógł podać tylko jedną: 9 procentowy wzrost sprzedaży w listopadzie modelu QX80. Plus w segmencie SUV to akurat nic szczególnego. Jeśli pominąć ten niewielki sukces to sytuacja nie wygląda najlepiej – każdy model Infiniti sprzedał się gorzej w 2019 roku niż w 2018 r.

Q50, Q60, Q70, QX30, QX50, QX60 i QX80 – wszystkie modele odnotowują dużo mniejsze zainteresowanie. Przyczyniło się do tego kilka rzeczy. Po pierwsze wycofanie się z rynku europejskiego, po drugie zamieszanie wokół prezesa i dyrektora generalnego sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance Carlosa Ghosna źle wpłynęło nie tyle na klientów co na wewnętrzne struktury i p trzecie coraz bardziej starzejąca się gama produktowa.
Dzisiaj wygląda to tak, że jak nie ma hybryd, nie ma elektryków to nie ma tematów do prezentacji i pisania o marce. Plotka niesie również czarny scenariusz dla japońskiej marki. Jeśli spadki sprzedaży nie zostaną zahamowane to Nissan może zacząć rozważać pozbycie się założonej w 1989 roku marki. Wbrew nazwie Infiniti w tym przypadku nie musi oznaczać nieskończoności.

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta