Kia i Hyundai angażują się w budowę szybkich ładowarek w Europie

Kia Motors i Hyundai Motor inwestują w firmę IONITY. To utworzona przez producentów samochodów spółka joint venture, która ma rozbudowywać sieć szybkich ładowarek.

Publikacja: 12.09.2019 15:18

Kia i Hyundai angażują się w budowę szybkich ładowarek w Europie

Foto: fot. Jasper Juinen/Bloomberg

IONITY to wspólny projekt BMW, Daimlera, Forda i Grupy Volkswagen, powołany w 2017 r. Spółka uruchomiła dotąd blisko 140 stacji ładowania w Europie, a 50 kolejnych jest w budowie. Technologia stosowana przez IONITY zakłada ładowanie prądem o mocy do 350 kilowatów przy wykorzystaniu uniwersalnego złącza ładowania CCS (Combined Charging System), zapewniającego możliwie największą kompatybilność z autami elektrycznymi różnych marek. Plany mówią o uruchomieniu do końca 2020 r. 400 takich stacji. Średnia odległość między nimi na głównych szlakach komunikacyjnych w Europie ma nie przekraczać 120 kilometrów.

""

fot. Kia

moto.rp.pl

Nasz udział w tym przedsięwzięciu potwierdza zaangażowanie marek Kia i Hyundai w rozwój elektromobilności – przekonuja Thomas Schemera, wiceprezes i dyrektor działu produktów w Hyundai Motor Group. – Jestem przekonany, że nasz udział w IONITY otworzy nową erę doświadczeń związanych z ładowaniem akumulatorów prądem o dużej mocy. Dzięki takiemu rozwiązaniu ładowanie aut elektrycznych staje się łatwiejsze niż tankowanie samochodów z silnikiem spalinowym.

CZYTAJ TAKŻE: Będzie łatwiej tankować z gniazdka na autostradach

Decyzja o dołączeniu do IONITY zapewni duże korzyści klientom marki Kia w Europie. Samochody elektryczne tej marki, począwszy od 2021 roku, będą wyposażone w 800-woltowy systemy ładowania. Dzięki temu będą mogły korzystać z maksymalnej mocy, którą oferują ładowarki IONITY. Możliwe będzie również korzystanie z urządzeń HPC IONITY, które są wyposażone w opcje płatności online, co skraca przerwę na ładowanie i ułatwia podróż na duże odległości. Hyundai Motor Group zapowiada, że do 2025 roku wprowadzi na rynek 44 niskoemisyjne samochody marek Kia i Hyundai.

""

fot. Jasper Juinen/Bloomberg

moto.rp.pl

IONITY to wspólny projekt BMW, Daimlera, Forda i Grupy Volkswagen, powołany w 2017 r. Spółka uruchomiła dotąd blisko 140 stacji ładowania w Europie, a 50 kolejnych jest w budowie. Technologia stosowana przez IONITY zakłada ładowanie prądem o mocy do 350 kilowatów przy wykorzystaniu uniwersalnego złącza ładowania CCS (Combined Charging System), zapewniającego możliwie największą kompatybilność z autami elektrycznymi różnych marek. Plany mówią o uruchomieniu do końca 2020 r. 400 takich stacji. Średnia odległość między nimi na głównych szlakach komunikacyjnych w Europie ma nie przekraczać 120 kilometrów.

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Jakie są główne zalety systemów do zarządzania zasobami ludzkimi?
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta
Od kuchni
PZU zaniża odszkodowania napraw powypadkowych?