SVOLT Energy Technology, firma która działa niezależnie od 2018 r., zapowiedziała uruchomienie poza Chinami pięciu ośrodków produkcyjnych, w tym w Europie i Stanach Zjednoczonych. – Globalny plan przewiduje dojście w 2025 r. do mocy produkcyjnych 100 gigawatogodzin – zapowiedział szef SVOLT, Yang Hongxin.
fot. moto.rp.pl/Wojciech Romański
Azjatyccy producenci baterii samochodowych starają się pogłębić współpracę z firmami samochodowymi w Europie, które nie są w pełni przygotowane na planowany rozwój elektromobilności. Jednocześnie coraz częściej pojawiają się głosy, że koncerny na Starym Kontynencie stają się zbyt zależne od dostaw baterii od producentów z Azji. Europejska branża motoryzacyjna dopiero planuje rozwój zakładów produkujących baterie, takie plany ma m.in. Daimler i Volkswagen.
CZYTAJ TAKŻE: Rewolucyjna bateria z Izraela. Elektryczne auto naładowane w 5 minut
Tymczasem Azjaci nie próżnują. Chińska Contemporary Amperex Technology (CATL) buduje w Niemczech zakład o mocy produkcyjnej 14 GWh, który ma dostarczać baterie m.in. dla BMW. Volkswagen uznał tę chińską grupę za strategicznego partnera, ogłaszając plany zakupu ogniw za 50 mld euro. Zamierza kupować je również od koreańskich SK Innovation, LG Chem i Samsunga SDI oraz od szwedzkiej Northvolt AB.