Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów chwali się najwyższą w historii dynamiką rozwoju wynajmu długoterminowego. Firmy zajmujące się tym segmentem rynku zakupiły w 2018 r. o 23,4 procent więcej nowych aut osobowych niż przed rokiem. Tym samym wynajem długoterminowy stał się najbardziej popularną formą finansowania aut służbowych. Wyprzedził zakup ze środków własnych, kredyt i klasyczny leasing finansowy. PZWLP twierdzi, że taka forma finansowania przyczyniła się do ubiegłorocznego wzrostu sprzedaży samochodów, który został wygenerowany w 1/3 przez branżę wynajmu długoterminowego.
W 2018 roku sprzedaż nowych samochodów przekroczyła barierę 0,5 mln pojazdów, osiągając poziom 532 tys. aut, czyli największą wartość w bieżącym stuleciu. Z polskich salonów wyjechało o 9,35 procent więcej samochodów, niż rok wcześniej. Na tle całej Unii Europejskiej wypadamy bardzo dobrze. Według raportu Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA wzrost sprzedaży osobówek w całej UE wyniósł w ubiegłym roku zaledwie 0,1 proc. Za wysoką sprzedaż nowych aut w Polsce, podobnie jak już od dłuższego czasu, odpowiadają przede wszystkim firmy, które w 2018 r. nabyły aż 72,3 procent wszystkich samochodów. Ich udział w tym zakresie wciąż rośnie – w ubiegłym roku zwiększył się o 2,6 procent w porównaniu z rokiem 2017.
Rok 2018 w sposób bardzo dobitny pokazał, jak duże jest znaczenie zakupów aut przez firmy dla kondycji rynku motoryzacyjnego w Polsce. Na większą o 45,5 tys. samochodów sprzedaż niż w 2017 roku wpłynęli w zasadzie wyłącznie przedsiębiorcy. Sprzedaż do klientów indywidualnych wzrosła jedynie o … 26 samochodów. Na uwagę zasługuje dodatkowo fakt, że na 45-tysięczny wzrost rynku wygenerowany całkowicie przez klientów instytucjonalnych, aż w 1/3 wpłynął wzrost zakupów nowych aut osobowych dokonanych przez branżę wynajmu długoterminowego, która nabyła o 15,5 tys. aut więcej niż rok wcześniej.