To może tłumaczyć, że na liście TOP 10 najbardziej poszukiwanych aut znalazły się Volvo XC 60, dwa modele Mercedesa (GLC i GLA), dwa modele BMW (5 i X3). Gdyby nie Skoda Fabia i Opel Astra, lista ta nie miałaby nic wspólnego z zestawieniem TOP 10 aut najchętniej kupowanych przez osoby fizyczne, którą sporządza Samar. Aż 90 proc. użytkowników platformy wybiera najem. – Nie spodziewaliśmy się tego, zakładaliśmy, że większość klientów, którzy skorzystają z naszego serwisu wybierze leasing, bo ten ma w Polsce długą historię – nie kryje zdziwienia Łukasz Domański, prezes carsmile. – Wiemy, że ta forma użytkowania samochodu to przyszłość, ale zakładaliśmy raczej, że będziemy musieli użytkowników edukować, pokazywać im, jaką przewagę ma najem nad leasingiem. Tymczasem okazało się, że nie ma takiej potrzeby.
CZYTAJ TAKŻE: Leasing trzyma się mocno, rośnie znaczenie wynajmu
Zaskakujący okazał się też bardzo niski odsetek użytkowników korzystających z jazd testowych. – Jesteśmy przygotowani na to, aby zainteresowanym osobom umówić jazdę testową w wybranym salonie – mówi Michał Knitter, wiceprezes startupu. Okazuje się jednak, że do tej pory z takiej możliwości skorzystało zaledwie 10 proc. klientów. – Mamy kolejny dowód na dojrzałość rynku najmu oraz gotowość Polaków do zakupu aut w sieci.
Motoryzacja rośnie w sieci
Coraz większe zainteresowanie motoryzacją wśród polskich internautów widać także z analiz firmy Google, która sprawdziła najbardziej popularne hasła wpisywane do tej wyszukiwarki. W 2017 r. użytkownicy wprowadzili 12 proc. więcej zapytań związanych z tą branżą niż rok wcześniej. Najwięcej zapytań związanych jest z konkretnymi markami. Ich liczba wzrosła o 11 proc. Na drugim miejscu plasują się wyszukiwania powiązane ze sklepami motoryzacyjnymi, z rocznym wzrostem o 3 proc.
Marka Audi jest na czele wyszukiwań polskich internautów (n/z Audi A4) / fot. Audi
Foto: moto.rp.pl
Aż 96 proc. wyszukiwań związanych z konkretnymi markami dotyczy samochodów. W 2017 r. zapytań o auta danych firm było o 21 proc. więcej niż w roku poprzednim. A którymi markami interesują się rodzimi internauci? Badania pokazują, że „googlamy” głównie: Audi, BMW, VW, Toyotę, Opla, Forda, Fiata, Skodę i Mercedesa.