Pierwsze egzemplarze Tesli Cybertruck zjechały z fabryki 30 listopada 2023 r. Model, który od początku budził ogromne kontrowersje pojawił się na rynku z kilkuletnim opóźnieniem. Cybertruck, pierwszy prawdziwie terenowy model marki, wszedł na rynek z ciekawymi rozwiązaniami technicznymi. Posiada podwozie z zawieszeniem pneumatycznym i skrętnymi tylnymi kołami. To się przyda przy samochodzie, który ma 5,7 m długości. Cybertruck ma także elektryczny układ kierowniczy typu „steer-by-wire” bez mechanicznego połączenia między kierownicą a przekładnią kierowniczą. Karoseria nie ma powłoki lakierniczej, a metalowe panele nadwozia, które Tesla nazywa „egzoszkieletem” mają być bardzo odporne na uszkodzenia. Szyby są grube jak w opancerzonym samochodzie.

Tesla Cybertruck

Tesla Cybertruck

mat. prasowe

Tesla Cybertruck nie trafi w takiej formie na europejski rynek

Elektryczny pick-up jest osadzony na 35-calowych oponach, co zapewnia mu ponadprzeciętny prześwit. Auto ma masę własną 2995 kg. Tesla zaoferuje Cybertrucka w trzech wariantach. Najbardziej popularną wersją ma być model z jednym silnikiem i napędem na tylne koła. Ten ma się pojawić dopiero w 2025 r. Powyżej tej wersji znajduje się Cybertruck z dwoma silnikami i napędem na wszystkie koła, który również osiąga najwyższy zasięg - wg. danych Tesli to 547 km Najwyższym w gamie modelem jest Cyberbeast o mocy 857 KM, rozwijający prędkość maksymalną 210 km/h. Już wiadomo, że Cybertruck nie trafi w takiej formie na europejski rynek. Jak powiedział Elon Musk: "Europejski Cybertruck będzie wyglądał inaczej niż ten w USA". Auto tak jak je można zobaczyć w polskim salonie Tesli nie spełniłoby wyznaczonych norm.

Tesla Cybertruck

Tesla Cybertruck

mat. prasowe

Czytaj więcej

Elon Musk zwalnia kolejnych pracowników. Zlikwidował zespół pracujący nad ładowarkami