Zgodnie z oświadczeniem firmy, decyzja kluczowego dostawcy podzespołów o bankructwie „wywarła znaczący wpływ na plany produkcyjne, zmniejszając przewidywaną produkcję pojazdów". Niepewność dotycząca dostaw akumulatorów sprawiła problemy z pozyskaniem kolejnych funduszy od inwestorów. Sytuacja stała się na tyle poważna, że firma poza Szwecją wniosek o upadłość chce złożyć również w Wielkiej Brytanii, gdzie prowadzi swoją działalność.
Czytaj więcej
Chińska marka z niemiecko brzmiącą nazwa Weltmeister, co w tłumaczeniu na język polski oznacza mistrz świata ogłosiła bankructwo. Elektryczny start-up poniósł porażkę w obliczu ostrej konkurencji. Według ekspertów takich sytuacji na chińskim rynku będzie więcej.
Elektryczna ciężarówka firmy Volta
Z informacjami podanymi przez agencję informacyjną Reuters, Volta zebrała od inwestorów 300 mln euro, a liczba złożonych zamówień wyniosła 5 tysięcy egzemplarzy. W zakładzie znajdującym się w austriackiej miejscowości Steyr firma pracowała nad rozpoczęciem seryjnej produkcji. Pojazd, który miał tam powstać otrzymał niedawno europejską homologację. Zgodnie ze specyfikacją ciężarówka miała być dostępna z dwoma pakietami akumulatorów - o pojemności 150 oraz 225 kWh, a to miało pozwolić na pokonanie od 150 do 200 km bez konieczności ładowania. Volta miała ciekawy pomysł na konstrukcję swojej ciężarówki. Kierowca w kabinie miał siedzieć pośrodku, a dwójka pasażerów po bokach. Firma tłumaczyła, że centralne umiejscowienie siedziska kierowcy ma pozytywnie wpływać na bezpieczeństwo. Ponadto, według przedstawicieli Volta Trucks, poprawia to widoczność z miejsca kierowcy.
Elektryczna ciężarówka firmy Volta