Nie tylko Niemcy. Chińska marka motoryzacyjna ogłasza upadłość

Chińska marka z niemiecko brzmiącą nazwa Weltmeister, co w tłumaczeniu na język polski oznacza mistrz świata ogłosiła bankructwo. Elektryczny start-up poniósł porażkę w obliczu ostrej konkurencji. Według ekspertów takich sytuacji na chińskim rynku będzie więcej.

Publikacja: 13.10.2023 06:04

Welmeister W5

Welmeister W5

Foto: mat. prasowe

Po nieudanym przejęciu chińskia marka produkująca wyłącznie samochody elektryczne musiała ogłosić upadłość. Spółka ogłosiła złożenie postępowania upadłościowego w sądzie w Szanghaju. Weltmaster (WM Motor) miał trudności z ugruntowaniem swojej pozycji w kapitałochłonnym i konkurencyjnym cenowo chińskim sektorze aut elektrycznych. We wrześniu nie powiodły się niewiążące rozmowy w sprawie przejęcia z notowanym na amerykańskiej giełdzie chińskim dealerem samochodów używanych Kaixin Auto. WM Motor wcześniej bezskutecznie zabiegała o wejście na giełdę w Szanghaju i Hongkongu.

Weltmeister M7

Weltmeister M7

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Tesla znów obniża ceny. Wojna cenowa w świecie elektromobilności

Weltmeister uznano za wschodzący i dobrze rokujący start-up

Firma została założona w 2015 roku przez znanego w Chinach weterana motoryzacji Freemana Shena, który wcześniej zasiadał w zarządzie Geely, był prezesem Volvo Car Group China, wiceprezesem Fiat Group China. Podobnie jak inne chińskie marki Nio czy XPeng była uważana za jeden z wschodzących chińskich start-upów motoryzacji elektrycznej. Firma zyskała uznanie i pomoc giganta technologicznego Baidu czy państwowej firmy zarządzająca aktywami z Szanghaju. Plany rozwoju pokrzyżowała m.in. pandemia, po której firma nie zdołała się już podnieść. Kilka akcji przywoławczych z powodu pożarów akumulatorów również nie pomogło w trudnej sytuacji firmy.

Weltmeister EX5

Weltmeister EX5

Foto: mat. prasowe

Po nieudanym przejęciu chińskia marka produkująca wyłącznie samochody elektryczne musiała ogłosić upadłość. Spółka ogłosiła złożenie postępowania upadłościowego w sądzie w Szanghaju. Weltmaster (WM Motor) miał trudności z ugruntowaniem swojej pozycji w kapitałochłonnym i konkurencyjnym cenowo chińskim sektorze aut elektrycznych. We wrześniu nie powiodły się niewiążące rozmowy w sprawie przejęcia z notowanym na amerykańskiej giełdzie chińskim dealerem samochodów używanych Kaixin Auto. WM Motor wcześniej bezskutecznie zabiegała o wejście na giełdę w Szanghaju i Hongkongu.

Tu i Teraz
Polska rośnie w motoryzacyjną siłę. Jedyny salon Pagani w tej części Europy
Tu i Teraz
Amerykanie mają zaskakujący pomysł. Koniec z systemem "start-stop" w samochodach
Tu i Teraz
Już nie tylko elektryki. Największy producent na świecie zmienia strategię na Europę
Tu i Teraz
Kradli przez lata części warte miliony dolarów. W fabryce Forda aresztowano 4 osoby
Tu i Teraz
Geely to chińska firma znana z Volvo i Izery. Teraz wchodzi na polski rynek