Reklama
Rozwiń

Nie tylko Niemcy. Chińska marka motoryzacyjna ogłasza upadłość

Chińska marka z niemiecko brzmiącą nazwa Weltmeister, co w tłumaczeniu na język polski oznacza mistrz świata ogłosiła bankructwo. Elektryczny start-up poniósł porażkę w obliczu ostrej konkurencji. Według ekspertów takich sytuacji na chińskim rynku będzie więcej.

Publikacja: 13.10.2023 06:04

Welmeister W5

Welmeister W5

Foto: mat. prasowe

Po nieudanym przejęciu chińskia marka produkująca wyłącznie samochody elektryczne musiała ogłosić upadłość. Spółka ogłosiła złożenie postępowania upadłościowego w sądzie w Szanghaju. Weltmaster (WM Motor) miał trudności z ugruntowaniem swojej pozycji w kapitałochłonnym i konkurencyjnym cenowo chińskim sektorze aut elektrycznych. We wrześniu nie powiodły się niewiążące rozmowy w sprawie przejęcia z notowanym na amerykańskiej giełdzie chińskim dealerem samochodów używanych Kaixin Auto. WM Motor wcześniej bezskutecznie zabiegała o wejście na giełdę w Szanghaju i Hongkongu.

Weltmeister M7

Weltmeister M7

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Tesla znów obniża ceny. Wojna cenowa w świecie elektromobilności

Weltmeister uznano za wschodzący i dobrze rokujący start-up

Firma została założona w 2015 roku przez znanego w Chinach weterana motoryzacji Freemana Shena, który wcześniej zasiadał w zarządzie Geely, był prezesem Volvo Car Group China, wiceprezesem Fiat Group China. Podobnie jak inne chińskie marki Nio czy XPeng była uważana za jeden z wschodzących chińskich start-upów motoryzacji elektrycznej. Firma zyskała uznanie i pomoc giganta technologicznego Baidu czy państwowej firmy zarządzająca aktywami z Szanghaju. Plany rozwoju pokrzyżowała m.in. pandemia, po której firma nie zdołała się już podnieść. Kilka akcji przywoławczych z powodu pożarów akumulatorów również nie pomogło w trudnej sytuacji firmy.

Weltmeister EX5

Weltmeister EX5

Foto: mat. prasowe

Po nieudanym przejęciu chińskia marka produkująca wyłącznie samochody elektryczne musiała ogłosić upadłość. Spółka ogłosiła złożenie postępowania upadłościowego w sądzie w Szanghaju. Weltmaster (WM Motor) miał trudności z ugruntowaniem swojej pozycji w kapitałochłonnym i konkurencyjnym cenowo chińskim sektorze aut elektrycznych. We wrześniu nie powiodły się niewiążące rozmowy w sprawie przejęcia z notowanym na amerykańskiej giełdzie chińskim dealerem samochodów używanych Kaixin Auto. WM Motor wcześniej bezskutecznie zabiegała o wejście na giełdę w Szanghaju i Hongkongu.

Tu i Teraz
Floryda zaostrza przepisy. Za przekroczenie prędkości grozi wyrok więzienia
Tu i Teraz
Problematyczny odcinek obwodnicy Warszawy z tunelem za ponad miliard złotych
Tu i Teraz
Otwarty pierwszy odcinek ważnej obwodnicy Trójmiasta
Tu i Teraz
Mercedes przenosi produkcję swojego największego hitu do USA
Tu i Teraz
Tesla wstrzyma produkcję Modeli Y i Cybertruck. Taśmy będą wyłączone przez tydzień
Tu i Teraz
Ceny paliw w górę. To efekt konfliktu na Bliskim Wschodzie