Firmy coraz częściej interesują się ofertą samochodów dostawczych, która z roku na rok się powiększa. Pod koniec maja zainteresowani będą mieli okazję zapoznać się z gamą modelową aut dostawczych i to w jednym miejscu. Zgodnie z Licznikiem Elektryczności pod koniec marca 2023 r., w Polsce było zarejestrowanych łącznie 36 826 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze trzy miesiące b.r. ich liczba zwiększyła się o 5500 sztuk, tj. o 84 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2022 r. Flota pojazdów dostawczych i ciężarowych tylko w pierwszym kwartale roku zwiększyła się o 624 szt., co stanowi wzrost o 165 proc. względem tego samego okresu rok wcześniej. Duży przyrost samochodów dostawczych to zasługa firm, w tym m.in. InPostu, który sukcesywnie powiększa swoją elektryczną flotę. Na koniec 2022 r. po polskich drogach poruszało się 463 elektryków z logo operatora paczkomatów. Pojazdy pokonały łącznie prawie 8 mln kilometrów potwierdzając ich zdolność do pracy zwłaszcza w dostawach ostatniej mili.
Czytaj więcej
Volkswagen zainwestuje w latach 2023-2027 kwotę 180 mld euro (około 843 mld zł), w tym ponad dwie trzecie czyli 122 mld (ok. 562 mld zł) w elektryfikację napędu i technologie cyfrowe. Niemcy chcą konkurować z Chińczykami i Amerykanami.
– Na Torze Modlin pojawi się ponad 60 modeli elektrycznych. Odwiedzający EV Experience będą mogli osobiście sprawdzić osiągi najnowszych i najszybszych „elektryków” oferowanych w Polsce. Nie zapomnieliśmy również o firmach, które planują wprowadzić do floty zeroemisyjne samochody dostawcze. To najszybciej rozwijający się segment polskiego rynku elektromobilności. W 2022 r. liczba nowo zarejestrowanych w Polsce elektrycznych samochodów użytkowych wzrosła ponad dwukrotnie (o 131% r/r) – mówi Jan Wiśniewski, dyrektor Centrum Badań i Analiz PSPA. Co ciekawe z badań przeprowadzonych przez Webfleet Solutions wynika, że średnio 61 proc. europejskich samochodów dostawczych może już być zelektryfikowanych. Blisko 83 proc. klientów może zastąpić przynajmniej jeden samochód spalinowy elektrycznym, zaś 57 proc. połowę swojej floty. Z kolei ponad jedna trzecia, bo 34,4 proc. użytkowników może zmienić wszystkie auta spalinowe na elektryczne.
Te dane można przełożyć także na polski rynek. Analitycy Webfleet Solutions przyjęli, że samochód, który dziennie przejeżdża do 300 km przez 98 proc. dni w roku, nadaje się do wymiany na model elektryczny. Na krajowym rynku oferowana jest cała gama zelektryfikowanych aut dostawczych, począwszy od najmniejszych w segmencie kombi-vanów a skończywszy na ciężkich autach dostawczych o dmc do 4,25 tony (te ostatnie mogą być prowadzone także przez kierowców z prawem jazdy kategorii B, dzięki nowelizacji ustawy o elektromobilności). W sumie to ponad 25 modeli, a jeśli uwzględnić całkowitą ofertę wszystkich i wariantów, to okaże się, że do wyboru jest blisko 200 wersji!
Czytaj więcej
Nowy Ford Explorer zjeżdża z linii montażowej w głównym zakładzie Forda w Kolonii, ale zbudowany jest na bazie platformy MEB należącej do Volkswagena i współdzieli ją np. z modelem VW ID.4. Mimo to ten model ma być prawdziwym Fordem.