Pierwszym z czterech planowanych samochodów elektrycznych Xiaomi jest sedan MS 11, opracowany pod kryptonimem Modena. Planowana cena to nieco poniżej 40 000 i 50 000 euro w zależności od użytej baterii. Tańsza wersja wykorzystuje platformę 400-woltową i akumulatory LFP firmy BYD, podczas gdy topowy model wykorzystuje platformę 800-woltową i baterie Qilin firmy CATL. Modena, czyli MS 11, ma zostać zaprezentowana pod koniec 2023 roku, a w Chinach wejść do sprzedaży na początku 2024 roku. Teraz chińska platforma mediów społecznościowych Weibo opublikowała pierwsze zdjęcia seryjnego modelu w słabej rozdzielczości.
Czytaj więcej
Państwowa Straż Pożarna podzieliła się statystyką pożarów aut za 2022 rok. Straż wyjeżdżała do 8333 pożarów aut spalinowych i dziesięć razy do ugaszenia samochodów elektrycznych.
Na rok 2025 zapowiadany jest drugi model o kryptonimie Le Mans, który będzie miał npęd składający się z trzech silników. Lei Jun, szef Xiaomi prezentując swoje plany dotyczące samochodów elektrycznych zapowiedział sedany i SUV-y, które powinny być oferowane w przedziale cenowym od 100 000 do 300 000 juanów (pomiędzy 12 500 a 37 000 euro). Masowa produkcja samochodów elektrycznych ma ruszyć w pierwszej połowie 2024 roku. Firma potwierdziła to na konferencji inwestorskiej. Xiaomi otrzyma wsparcie rozwojowe od Shanghai HVST Automobile Design. Już od dłuższego czasu krążyły pogłoski, że elektroniczny gigant z Chin wejdzie do branży samochodowej. W ciągu najbliższych dziesięciu lat w projekt samochodowy ma zostać zainwestowanych około dziesięciu miliardów dolarów. Lei Jun, dyrektor generalny, który założył firmę jedenaście lat temu, chce sam kierować nową filią samochodową. Będzie to „ostatni duży projekt w jego życiu” – powiedział podczas prezentacji.
Miejsce, w którym zostaną zbudowane samochody elektryczne, nie zostało jeszcze sfinalizowane, ponieważ Xiaomi najwyraźniej nie ma jeszcze licencji na budowę samochodów w Chinach. Chińskie władze niedawno ogłosiły, że Xiaomi buduje nową fabrykę w Pekinie i jeśli tak się stanie ma być tam produkowanych 300 000 pojazdów rocznie. Oprócz produkcji, na terenie obiektu mają się znaleźć działy badawczo-rozwojowe oraz siedziba firmy. Po ugruntowaniu pozycji na rodzimym rynku, Xiaomi myśli o ewentualnym eksporcie.
Czytaj więcej
Już w marcu zadebiutuje następca Aventadora, najbardziej prestiżowego modelu marki. Począwszy od 2023 roku Lamborghini rozpoczyna proces elektryfikacji, ale jednocześnie pozostaje przy rasowym wolnossącym silniku V12. Co to oznacza dla marki?