Korea Economic Daily, powołując się na niezidentyfikowane źródła, podał, że obie firmy – Ford i SK (część SK Innovation, posiadający zakłady w Korei Południowej, Chinach, na Węgrzech i w USA) – wycofały się z porozumienia podpisanego w marcu 2022 roku, dotyczącego budowy fabryki baterii do samochodów elektrycznych w Turcji. Zakład miał rozpocząć działalność w 2025 roku z roczną zdolnością produkcyjną od 30 do 45 gigawatogodzin i był częścią planu Forda na produkcję 2 milionów pojazdów elektrycznych rocznie od 2026 r. Południowokoreański producent baterii do pojazdów elektrycznych SK powiedział, że nie podjął decyzji o realizacji przedsięwzięcie związane z ogniwami baterii. – Po podpisaniu MoU w marcu 2022 roku, omawialiśmy sprawę joint venture w Turcji, ale rozmowy nie zostały zakończone. Ostateczna decyzja, czy wstrzymać negocjacje dotyczące joint venture, nie została jeszcze podjęta – powiedział SK w poniedziałkowym oświadczeniu.Zakład miał powstać w pobliży stolicy Turcji, Ankary i byłby jednym z największych zakładów baterii EV w Europie i Turcji. Miały w nim powstać wysokoniklowe ogniwa NMC do montażu w moduły matrycy baterii.

Czytaj więcej

Tesla z rekordem, ale poniżej planu. Sukces w Norwegii, kara w Korei

Jak podaje Automotive News, Ford mimo podjętych działań wybuduje fabrykę w Turcji ale z LG Energy Solution. Protokół ustaleń w tej sprawie ma zostać podpisany w najbliższych tygodniach. Prawdopodobnie nastąpi to pod koniec stycznia lub na początku lutego. Ford nadal będzie współpracował z SK Innovation Bartery Unit w przypadku innych projektów, w tym budowy dwóch fabryk w USA i zwiększenie zdolności w zakładzie na Węgrzech, część pchnięcia do 2 milionów pojazdów elektrycznych rocznie do końca 2026 roku.

Czytaj więcej

Lexus RX: Kluczowy punkt programu