Maxus zadebiutuje w Polsce. Za marką stoi chiński gigant motoryzacyjny

Maxus to chiński producent samochodów dostawczych, pickupów i SUV-ów. Marka istnieje na wybranych europejskich rynkach od 2014 roku. Teraz nadszedł czas na oficjalne przedstawicielstwo na polskim rynku.

Publikacja: 14.08.2022 20:40

Maxus Euniq 6

Maxus Euniq 6

Foto: mat. prasowe

Na polskim rynku pojawią się cztery modele Maxusa. Dwa dostawcze (e-Deliver-3 i e-Deliver 9), van (Euniq 5) i SUV (Enuiq 6). Wszystkie będą miały napęd elektryczny. Plany zakładają również wprowadzenie elektrycznego pick-upa o nazwie eT90. Marka Maxus pojawiła się na rynku w 2011 roku, a w Europie w 2018 r. Należy do państwowego koncernu motoryzacyjnego SAIC Motor, który jest jednym z największych chińskich producentów aut (5,37 mln samochodów w 2021 roku). SAIC poza własnymi markami takimi jak Maxus, MG, Roewe, Baojun, Wuling, Feifan, IM buduje samochody w ramach spółek joint venture razem z Volkswagenem i GM.

Czytaj więcej

Chińska marka samochodowa wchodzi na polski rynek z elektrycznym SUV

Nazwa marki ma swoją genezę od modelu LDV Maxus nieistniejącego już brytyjskiego producenta pojazdów użytkowych LDV. Na europejskim rynku Maxus sprzedaje wyłącznie modele z napędem elektrycznym. Na Starym Kontynencie obecnie działa obecnie 125 dealerów. Marka dostępna jest w Norwegii, Szwecji, Danii, Finlandii, Islandii, Grenlandii, na Wyspach Owczych, a od teraz również w Polsce gdzie docelowo ma działać około 20 dealerów m.in. w Warszawie, Gdańsku, Bielsku-Białej, Łodzi i Katowicach.

Maxus e-Deliver3

Maxus e-Deliver3

mat. prasowe

Dostawczy model e-Deliver 3 jest według chińskiej marki pierwszym na świecie autem dostawczym, które od podstaw zostało skonstruowane jako model z napędem elektrycznym. Chiński model będzie konkurentem np. dla Opla Vivaro czy Peugeota Experta. Furgon ma ładowność 905-930 kg i kosztować będzie od 159 725 zł (brutto) za model z mniejszym akumulatorem (35 kWh) i 189 595 (brutto) za wersję z 50 kWh baterią (Peugeot Expert 50 kWh od 208 300 zł).

Maxus e-Deliver 9

Maxus e-Deliver 9

mat. prasowe

Maxus e-Deliver 9 powalczy na rynku m.in. z Fordem e-Transitem i Fiatem e-Ducato. Ma pakę o objętości 9,7/11 m3 i ładowność 1,2 tony. Do wyboru są trzy wielkości baterii: 51,5, 72 lub 88,5 kWh. e-Deliver 9 kosztuje od 303 578 zł (brutto). Dla przykładu Forda Transita (67 kWh) wyceniono na kwote od 263 905 zł.

Maxus Euniq 5

Maxus Euniq 5

mat. prasowe

Van o nazwie Euniq 5 został zaprezentowany w 2019 r. Na polskim rynku auta będą oferowana wyłącznie w najwyższym pakiecie wyposażenia. To typowe dla chińskich marek np. Seres 3 dostępny jest również wyłącznie z maksymalnym wyposażeniem. Euniq 5 ma mieć baterię o pojemności 52,5 kWh, 325 km zsięgu i prędkość maksymalną ograniczoną do 160 km/h. Van zmieści sześć osób. Jego cena startuje od kwoty 222 900 zł (brutto).

Maxus Euniq 6

Maxus Euniq 6

mat. prasowe

Euniq 6 to średniej klasy SUV zaprezentowany w 2019 roku. Na chińskim rynku oferowany jest także pod nazwą D60 z silnikami benzynowymi i hybrydowymi. Elektryk ma mieć moc 177 KM i akumulator od 52,5 do 70,0 kWh, który ma zapewnić zasięg od 350 do 510 km. Cena od 224 900 zł (brutto).

Maxus Euniq 6

Maxus Euniq 6

mat. prasowe

Maxus oferuje 5-letnią gwarancję (do 100 tys. km) i 8-letnią gwarancję na akumulator (w modelach dostawczych do 160 tys. km, a w osobowych do 200 tys. km). Pierwsze egzemplarze dostawczych wersji Maxusa pojawią się w Polsce na koniec lata.

Maxus Euniq 6

Maxus Euniq 6

mat. prasowe

Maxus eT90

Maxus eT90

mat. prasowe

Czytaj więcej

Ford E-Transit Custom: Elektryczny transporter z przodem w stylu e-Mustanga

Na polskim rynku pojawią się cztery modele Maxusa. Dwa dostawcze (e-Deliver-3 i e-Deliver 9), van (Euniq 5) i SUV (Enuiq 6). Wszystkie będą miały napęd elektryczny. Plany zakładają również wprowadzenie elektrycznego pick-upa o nazwie eT90. Marka Maxus pojawiła się na rynku w 2011 roku, a w Europie w 2018 r. Należy do państwowego koncernu motoryzacyjnego SAIC Motor, który jest jednym z największych chińskich producentów aut (5,37 mln samochodów w 2021 roku). SAIC poza własnymi markami takimi jak Maxus, MG, Roewe, Baojun, Wuling, Feifan, IM buduje samochody w ramach spółek joint venture razem z Volkswagenem i GM.

Pozostało 82% artykułu
Na prąd
Chiny zapowiadają spadek cen baterii do elektryków o 50 proc.
Na prąd
Tesla chce podbić Pomorze. W Gdańsku otwiera swój trzeci w Polsce punkt sprzedaży
Na prąd
Chcieli zostać elektryczną marką premium. Teraz ogłosili upadłość
Na prąd
Po 10 latach Apple rezygnuje z prac nad własnym samochodem elektrycznym
Na prąd
Na największym rynku Europy sprzedaż aut elektrycznych spadnie o 14 proc.