Partner relacji: Kongres Nowej Mobilności
Aktualizacja: 21.11.2024 12:31 Publikacja: 27.09.2024 11:55
Partner relacji: Kongres Nowej Mobilności
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: rp.pl
Partner relacji: Kongres Nowej Mobilności
Seat i Cupra idealne się uzupełniają. Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje. Hiszpanie udowodnili, że niezawodność i stabilny rozwój są kluczem do zaufania, jakim obie marki darzą klienci.
Volkswagen ID.7 z zasięgiem ponad 700 km, Audi e-tron GT z mocą ładowania 320 kW, do tego po raz pierwszy w Polsce nowa elektryczna Cupra Tavascan i najmocniejszy w historii Bulli, czyli ID.Buzz GTX. Grupa Volkswagen nie zwalnia w elektromobilności i przełamuje kolejne bariery. Najlepszą okazją do prezentacji swoich nowości, a także nakreślenia wizji przyszłości był Kongres Nowej Mobilności w Łodzi.
Nowe samochody ciężarowe można ładować w sieci publicznej, co pokazały nasze ostatnie testy. Liczymy, że także w Polsce pojawi się program subsydiów dotyczących samochodów ciężarowych - stwierdza Igor Kaczorkiewicz, dyrektor ds. marketingu i PR w Daimler Truck Polska.
Wielu kierowców stoi przed dylematem: czy warto zainwestować w opony całoroczne i czy sprawdzą się na drodze? Te wątpliwości może rozwiać ostatni test ADAC, który potwierdził, że nowoczesne opony całoroczne są dobrze zbalansowane i mogą zapewnić bezpieczeństwo i niezawodność w skrajnych warunkach pogodowych, a przy tym osiągają długie przebiegi. Opona Goodyear Vector 4Seasons Gen-3, jako pierwsza opona całoroczna w historii badania, otrzymała ocenę „dobrą”, co potwierdza technologiczny postęp w tej kategorii opon.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Jeszcze w tym tygodniu ma być otwarty 6 km odcinek drogi ekspresowej S3 pomiędzy Lubinem a Polkowicami. Do połowy listopada pojedziemy już bez utrudnień na całym 14 km fragmencie, którego budowa trwała kilka lat dłużej niż pierwotnie zakładano.
Naszym celem jest zapewnienie ekologicznego transportu czy to przy użyciu samochodów, ciężarówek, statków, czy samolotów – mówi Sofie Defour, dyrektor ds. frachtu i klimatu w organizacji Transport i Środowisko, która prowadzi kampanie na rzecz czystego transportu w Europie.
Wyzwania związane z zagospodarowaniem ogniw z aut elektrycznych są bardzo poważne. Dotyczą zarówno bezpieczeństwa tego procesu, jak i jego efektywności.
Jednym z wyzwań stojących przed instytutami naukowymi i firmami jest zacieśnianie współpracy w celu komercyjnego wdrażania innowacyjnych rozwiązań, powstałych w wyniku prac badawczo-rozwojowych.
Region Morza Bałtyckiego staje przed szansą odegrania kluczowej roli w europejskiej transformacji energetycznej, a zielony wodór może się stać filarem tej zmiany.
Przyspieszenie procedur administracyjnych jest kluczowe w szybszym rozwoju rynku wodoru. Ważne będą także niższe koszty energii – ocenia Michał Grzybowski, kierownik zespołu analiz projektów wodorowych w Orlenie.
Gospodarka odpadami rozwija się zawsze trochę wolniej niż cały przemysł, bo musi się dostosować technologicznie i formalnie. Wiele osób nie zdaje sobie jeszcze sprawy z tego jak ważny będzie w przyszłości recykling – ocenia Robert Makieła, prezes Wastes Service Group.
Sieć Badawcza Łukasiewicz będzie współpracować przy komercjalizacji nauki i wykorzystaniu nowych technologii z Europejską Fundacją Innowacji oraz z Politechniką Łódzką.
Transformacja energetyczna gospodarki, której elementem jest elektromobilność, to zadanie na długie lata. Wymaga zaangażowania i skoordynowania wielu zasobów, zarówno inwestycyjnych, jak i organizacyjnych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas