Partner relacji: Kongres Nowej Mobilności
Aktualizacja: 21.11.2024 16:29 Publikacja: 27.09.2024 11:42
Robert Makieła
Partner relacji: Kongres Nowej Mobilności
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: rp.pl
Partner relacji: Kongres Nowej Mobilności
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o uzyskaniu zezwolenia na budowę drogi ekspresowej S19 pomiędzy Lubartowem a Lublinem. Pierwsze prace przewidziano już w grudniu.
Nie wszyscy nasi klienci są gotowi na pełną elektromobilność. Nasz cel zakłada to, że do 2030 r. będziemy mieli 90 proc. zelektryfikowanych modeli, czyli elektryków i hybryd typu plug-in – mówi Emil Dembiński, prezes Volvo Car Poland.
Kłopoty z produkcją nowych samochodów i wydłużające się kolejki w salonach mocno napędzają popyt na rynku wtórnym. Poszukiwane są zwłaszcza samochody w wieku do trzech lat, więc ich ceny teraz rosną wyjątkowo szybko.
Samochodem kupionym na firmę trzeba będzie jeździć o pięć i pół roku dłużej niż obecnie, aby móc go sprzedać bez podatku. Efektem nowych przepisów będzie ograniczenie dopływu używanych aut na rynek wtórny oraz wzrost ich cen.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Hyundai wreszcie pokazał swój nowy elektryczny model. Podczas wirtualnej premiery zaprezentowany został Ioniq 5. To pierwszy model submarki Ioniq, dedykowanej pojazdom elektrycznym (BEV).
W 2025 r. Kongres Nowej Mobilności odbędzie się w Katowicach, a jego program będzie jeszcze szerszy niż dotychczasowy. Chcemy dołożyć więcej elementów związanych z samorządami, smart city czy OZE – zapowiada Maciej Mazur, prezes Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności.
Naszym celem jest zapewnienie ekologicznego transportu czy to przy użyciu samochodów, ciężarówek, statków, czy samolotów – mówi Sofie Defour, dyrektor ds. frachtu i klimatu w organizacji Transport i Środowisko, która prowadzi kampanie na rzecz czystego transportu w Europie.
Wyzwania związane z zagospodarowaniem ogniw z aut elektrycznych są bardzo poważne. Dotyczą zarówno bezpieczeństwa tego procesu, jak i jego efektywności.
Jednym z wyzwań stojących przed instytutami naukowymi i firmami jest zacieśnianie współpracy w celu komercyjnego wdrażania innowacyjnych rozwiązań, powstałych w wyniku prac badawczo-rozwojowych.
Region Morza Bałtyckiego staje przed szansą odegrania kluczowej roli w europejskiej transformacji energetycznej, a zielony wodór może się stać filarem tej zmiany.
Przyspieszenie procedur administracyjnych jest kluczowe w szybszym rozwoju rynku wodoru. Ważne będą także niższe koszty energii – ocenia Michał Grzybowski, kierownik zespołu analiz projektów wodorowych w Orlenie.
Sieć Badawcza Łukasiewicz będzie współpracować przy komercjalizacji nauki i wykorzystaniu nowych technologii z Europejską Fundacją Innowacji oraz z Politechniką Łódzką.
Transformacja energetyczna gospodarki, której elementem jest elektromobilność, to zadanie na długie lata. Wymaga zaangażowania i skoordynowania wielu zasobów, zarówno inwestycyjnych, jak i organizacyjnych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas