Reklama

Toyota Corolla: Modernizacja bestsellera. Nowy wygląd i technologie

Toyota chce utrzymać nowoczesność Corolli dzięki aktualizacją modelu. Teraz przeprowadzony zostanie lifting aktualnej generacji, który przyniesie również zmiany stylistyczne.

Publikacja: 29.06.2022 07:36

Toyota Corolla: Modernizacja bestsellera. Nowy wygląd i technologie

Foto: mat. prasowe

Toyota preferuje małe, ale częste aktualizacje modelu Corolla. Teraz nadchodzi bardziej kompleksowy liftingu, który obejmie rok modelowy 2023 we wszystkich wariantach nadwozia rynkowego bestsellera. Modernizacja obejmie wszystkie wersje nadwoziowe. Tym razem działania odświeżające obejmują również zmiany konstrukcyjne. I tak wzór siatki wlotu powietrza w przednim zderzaku, które w standardowej Corolli wyglądają nieco inaczej niż w modelu GR Sport, w obu przypadkach zyskają nowy wygląd. Warianty hatchback i Touring Sport otrzymują nowe reflektory Bi-LED, które w wyższych wersjach wyposażeniowych są połączone z adaptacyjnym systemem wspomagania świateł drogowych. Projektanci Toyoty przeprojektowali również obwódki świateł przeciwmgielnych i obręcze kół ze stopu. Dostępne są również trzy nowe odcienie kolorystyczne: niebieski Juniper Blue, zielony Midnight Teal Green oraz klasyczny szary Metallic Grey. GR Sport otrzyma nowy wzór felg i inaczej wyprofilowany przedni zderzak.

Foto: mat. prasowe

We wnętrzu nowe kolory, wykończenia i wytłaczane wzory na tapicerce i innych elementach mają nadać kokpitowi Corolli bardziej nowoczesny charakter. Fotele w modelu Sport mają charakterystyczny wzór, w tym logo GR na zagłówkach. We wszystkich wersjach Corolli system informacyjno-rozrywkowy jest wyposażony w ekran dotykowy o przekątnej 10,5 cala, a wyświetlacz wskaźników jest większy: od średniego poziomu wyposażenia ma przekątną 12,3 cala.

Czytaj więcej

Toyota Aygo X: Segment małych samochodów zdefiniowany został na nowo

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Toyota robi też duży krok naprzód w napędach hybrydowych. W Corolli pojawi się hybryda piątej generacji. Akumulator litowo-jonowy będzie jeszcze bardziej wydajny, a przy tym bardziej kompaktowy i lżejszy. Moc silnika o pojemności 1,8 litra wzrosła ze 122 do 140 KM. Jednocześnie Japończykom udało się skrócić czas przejazdu od zera do stu sekund z 10,9 do 9,2 sekundy, przy jednoczesnym utrzymaniu emisji CO2 na stałym poziomie 102 g/km. W wersji hybrydowej o pojemności 2,0 litra moc układu wzrasta ze 184 do 196 KM. Spada natomiast poziom emisji dwutlenku węgla (o trzy do 107 g/km) oraz sprintu do setki z 7,9 do 7,5 sekundy. Wszystkie dane dotyczą modelu Corolla z nadwoziem typu hatchback.

Foto: mat. prasowe

Toyota rozszerzyła swoją dobrze znaną technologię Safety Sense w nowej Corolli o pakiet T-Mate. Obejmuje to m.in. system, który zapobiega kolizjom na skrzyżowaniach i automatycznie zmienia kierunek jazdy, jeśli samochód grozi zderzeniem z nadjeżdżającymi pojazdami. Nowa Corolla potrafi także unikać zderzeń bocznych i może automatycznie hamować przed zakrętami. Asystent wyjazdu ostrzega, gdy użytkownik chce otworzyć drzwi po stronie kierowcy, kiedy z tyłu nadjeżdżają inni uczestnicy ruchu drogowego.

Foto: mat. prasowe

Corolla osiągnęła najwyższy w swojej historii udział w rynku w Europie i jest drugim najlepiej sprzedającym się modelem Toyoty w regionie, zaś w Polsce konsekwentnie utrzymuje pozycję najpopularniejszego samochodu na rynku i domyślnego auta flotowego. Toyota zapowiada wprowadzenie na rynek odświeżonej Corolli w pierwszym kwartale 2023 roku. Ceny najpopularniejszego samochodu na polskim rynku nie są jeszcze znane.

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Rekordowy okres Lexusa na polskim rynku

Toyota preferuje małe, ale częste aktualizacje modelu Corolla. Teraz nadchodzi bardziej kompleksowy liftingu, który obejmie rok modelowy 2023 we wszystkich wariantach nadwozia rynkowego bestsellera. Modernizacja obejmie wszystkie wersje nadwoziowe. Tym razem działania odświeżające obejmują również zmiany konstrukcyjne. I tak wzór siatki wlotu powietrza w przednim zderzaku, które w standardowej Corolli wyglądają nieco inaczej niż w modelu GR Sport, w obu przypadkach zyskają nowy wygląd. Warianty hatchback i Touring Sport otrzymują nowe reflektory Bi-LED, które w wyższych wersjach wyposażeniowych są połączone z adaptacyjnym systemem wspomagania świateł drogowych. Projektanci Toyoty przeprojektowali również obwódki świateł przeciwmgielnych i obręcze kół ze stopu. Dostępne są również trzy nowe odcienie kolorystyczne: niebieski Juniper Blue, zielony Midnight Teal Green oraz klasyczny szary Metallic Grey. GR Sport otrzyma nowy wzór felg i inaczej wyprofilowany przedni zderzak.

Reklama
Premiery
Mercedes-Maybach S 680 V12 Edition. Złoty i zupełnie nieskromny
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Premiery
GAC wzbija się w powietrze. Chiński gigant stworzył markę latających samochodów
Premiery
Zmiany na rok modelowy 2026 w hicie Toyoty. W Europie sprzedano już milion egzemplarzy
Premiery
Niespodzianka od Cupry. Do oferty wraca 5-cylindrowy silnik spalinowy
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Premiery
Następca Kii Ceed wyceniony. Ile kosztuje spalinowa Kia K4?
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama