Suzuki Hayabusa
W 1999 roku paleta modelowa Suzuki wzbogaciła się o flagową propozycję, popisową konstrukcję łamiącą szereg schematów – nie pasującą w zasadzie do żadnego znanego segmentu. Pierwsza generacja tej maszyny była dostępna w latach 1999-2007. Od 2008 roku produkowane jest kolejne wcielenie modelu. Dzięki swoim parametrom Hayabusa zasłużyła na honorowe miejsce w historii jednośladów. W stalowej, przestrzennej ramie zainstalowano niebanalne serce – czterocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 1340 ccm i mocy 173 KM. W przypadku drugiej generacji moc wzrosła do 175-213 KM. Jest ona przekazywana na tylne koło za pośrednictwem łańcucha i sześciostopniowej, sekwencyjnej przekładni. Pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu po 3 sekundach, 200 km/h po 7,3 s. Silnik imponujący mocą i momentem obrotowym gwarantuje świetną dynamikę jazdy na każdym biegu – wystarczy utrzymywać obroty powyżej 3 tysięcy obr./min. Co ciekawe, wielu śmiałkom udało się na japońskim motocyklu przekroczyć barierę 300 km/h.