fot. moto.rp.pl/Piotr Zając
To pierwsza maszyna, którą w tym sezonie wziąłem na testy. Przesiadłem się bezpośrednio z mojej starej, wysłużonej Hondy CB500, bardziej znanej pod pseudonimem „Cebula”. I choć z pozoru z 500 ccm do 310 ccm nie jest daleko, to w praktyce różnica była ogromna. Mam na myśli łatwość prowadzenia. Testowany motocykl zatankowany pod korek waży niecałe 160 kg i ma kanapę na wysokości 785 mm. Dzięki temu jest bardzo zwrotny i łatwy w opanowaniu. A że siedziba BMW Motorrad mieści się w samym sercu stołecznego Mordoru, to od razu musiałem wypróbować maszynę w zakorkowanych, wąskich uliczkach. Przeciskanie się między autami to pestka. 310-tka czuła się w tych warunkach jak ryba w wodzie. Bo jedno trzeba sobie od razu powiedzieć wprost – mała beemka to motocykl stworzony do jazdy miejskiej.
Złota subtelność
Tradycyjnie zacznę od warstwy wizualnej. G310 R to typowy „golas”. Jego bezpośrednią konkurencją są m. in. Yamaha MT03 i Honda CB300 R. I gdyby je wszystkie pomalować jednolicie na czarno, to trudno byłoby znaleźć wiele różnic. BMW zadbało jednak o wizualną oryginalność i w standardzie montuje tu złoty widelec przedniego zawieszenia. Nie trąci to tandetą. Jest na tyle subtelne, że dodaje klasy i przyciąga wzrok. Robotę robi też samo logo bawarskiej firmy. Niebiesko-biała szachownica działa na wyobraźnię. W końcu marka BMW jest powszechnie uznawana za tą bardziej prestiżową, z górnej półki.
fot. moto.rp.pl/Piotr Zając
Malowanie małej beemki też jest niczego sobie. Chyba najbardziej charakterstyczna jest biała wersja z czerwono-niebieskimi wstawkami. Ten sam zestaw barw stosowany jest bowiem w bardzo znanym, sportowym modelu RR. Ja na testy dostałem akurat czarną wersję i też budziła zainteresowanie przechodniów. – Nie mogę oderwać wzroku – mówi do mnie aksamitnym głosem pani spacerująca po osiedlu, przyglądając się jak szykuję się do odjazdu. Myślę: „ode mnie?”. – Szkoda, że niemiecki – dodaje po chwili z przekąsem… Oprócz bieli i czerni, można też zamówić sobie czerwony. Paleta kolorów jest więc szeroka.