fot. Yamaha

Poprawa pogody zmobilizowała motocyklistów. Tegoroczny sezon zaczyna się wcześniej niż w roku ubiegłym, o czym świadczą znacząco lepsze wyniki sprzedaży nowych maszyn.

Jak podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM), już w marcu zarejestrowano 2168 nowych motocykli. W porównaniu do tego samego miesiąca 2018 roku to wynik lepszy o 77 proc. Także motorowery sprzedają się lepiej niż na początku poprzedniego sezonu. W sumie w ubiegłym miesiącu zarejestrowano ponad 4 tys. nowych jednośladów, o 82,4 proc. więcej niż w marcu 2018 r. Z kolej rejestracje skumulowane od stycznia przekroczyły poziom 6,5 tys. sztuk, co daje rezultat lepszy o trzy czwarte w ujęciu rok do roku, choć minimalnie słabszy niż dwa lata temu. Wzrost widoczny jest również w segmencie jednośladów używanych: w marcu zarejestrowano ich przeszło 8,4 tys., w tym ponad 7,6 tys. motocykli, o blisko jedną trzecią więcej niż rok wcześniej. Natomiast w pierwszym kwartale liczba rejestracji używanych jednośladów (15,4 tys.) była o 31,5 proc. wyższa niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Nowa Yamaha Ténéré 700. Pierwsze egzemplarze tego motocykla trafią do Europy w lipcu 2019 r. / fot. Yamaha

Na rynku motocyklowym najpopularniejszą marką jest w tym roku Honda. Japoński producent sprzedał w Polsce od stycznia do końca marca 489 nowych maszyn, co daje wynik o prawie 86 proc. lepszy niż w pierwszym kwartale ub. roku. Na drugim miejscu znalazła się Yamaha (456 sztuk i wzrost r/r o 65 proc.), natomiast na trzecim uplasowało się BMW (415 sztuk i wzrost o 40 proc.).

Honda CB 500F / fot. Honda

W rejestracjach według wielkości silnika najwięcej motocykli sprzedało się w kategorii do 125 centymetrów sześciennych. – Rozwój w tej części rynku był bardzo dynamiczny. Zanotowaliśmy wzrost liczby rejestracji 125–tek aż o 139 proc. i ich udziału w rynku do 45,8 proc. – podaje PZPM. Ale choć 125-tki odbudowują swoją pozycję osłabieniu w ubiegłym roku, to jednak nie odzyskały rynkowego udziału wypracowanego w pierwszym kwartale lat 2017 czy 2016, kiedy to wynosił on odpowiednio 50 i 63 proc. Teraz liderem w tej kategorii jest Romet, który wyprzedza Junaka i Hondę.

CZYTAJ TAKŻE: Przeprowadzka salonu Suzuki do Warszawy

Duży, prawie 30-procentowy udział w sprzedaży motocykli osiągnęły od stycznia najcięższe maszyny, z silnikami powyżej 750 cm3. W sumie w tym segmencie zarejestrowanych zostało 1019 nowych motocykli, co daje wynik o prawie 30 proc. lepszy niż w tym samym czasie rok wcześniej. Tu najpopularniejszą marką okazało się BMW (366 sprzedanych maszyn), które znacząco wyprzedziło kultową amerykańska markę Harley-Davidson (124 sztuki) i Yamahę (109). Od początku roku zarejestrowano również 8 nowych motocykli elektrycznych, wobec 7 zarejestrowanych w pierwszym kwartale 2018 r.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nissan Leaf może już sprzedawać prąd do sieci

Model Leaf Nissana otrzymał jako pierwszy e-samochód w Niemczech zezwolenie na podłączanie się do ...

Elektryczny rower na ulicach San Francisco

Rowery elektryczne wyjeżdżają z cienia

Sprzęt z kategorii tzw. e-bike, dotąd był zarezerwowany dla klientów z grubszym portfelem. Teraz ...

Cullinan – najbardziej wyczekiwany model Rolls Royce’a

To jedna z najbardziej wyczekiwanych motoryzacyjnych premier tego roku. Rolls Royce Cullinan, który przejdzie ...

Skoda Octavia Scout 2,0 TDI: Niestraszne jej dziury, niestraszne wyboje

Gdybym myślał o Octavii, bez wahania zdecydowałbym się na Scouta. Zrobiłbym to także wtedy, ...

Producent odkurzaczy zbuduje samochody elektryczne

Brytyjski producent odkurzaczy Dyson będzie produkował samochody elektryczne. Dyson, firma znana z produkcji odkurzaczy, ...

fot. Mat.Pras.

OC na e-rowery? Pomysł na razie do zamrażarki

W tej kadencji Parlamentu Europejskiego nie uda się uchwalić takiej dyrektywy – wynika z ...