Giełdowa spółka British Automotive Holding poinformowała, że 10 lutego Inchcape JLR Poland, importer samochodów marek Jaguar i Land Rrover, rozwiązał umowy dealerskie i serwisowe z firmami British Automotive Łódź oraz British Automotive Gdańsk. Okres wypowiedzenia wynosi 24 miesiące. IBRM Samar zapytał BAH czy decyzja o wypowiedzeniu umów oznacza zmiany w organizacji grupy dealerskiej na polskim rynku. – Plany grupy BAH nie zmieniają się. Kontynuujemy restrukturyzację, której celem jest zwiększenie skali i rentowności naszej działalności – powiedział nam Andrzej Nizio, prezes British Automotive Holding. Dodał również, że restrukturyzacja prowadzona jest na wielu poziomach, od obsługi klienta, na podniesienie jakości, na którą kładziony jest duży nacisk, po kwestie finansów, optymalizacji kosztów czy zarządzania należnościami i zobowiązaniami. – Grupa BAH pozostaje największym sprzedawcą samochodów Jaguar i Land Rover w Polsce. Jestem przekonany, że pozytywne efekty naszych działań z miesiąca na miesiąc będą potwierdzać naszą wartość jako partnera biznesowego nowego importera – dodał Nizio.
Czytaj więcej
2184 zarejestrowanych egzemplarzy Jaguara i Land Rovera, rozwój sieci dealerskiej, premiera nowego Range Rovera, wzrost zadowolenia klientów - tak w skrócie wyglądał rok 2021 dla Inchcape JLR Poland.
Jak wskazuje IBRM Samar, BAH nie ma łatwej sytuacji finansowej. W drugiej połowie października 2021 roku, spółka zawarła z koncernem Jaguar Land Rover Limited porozumienie dotyczące spłaty zadłużenia powstałego w czasie, gdy BAH był importerem obu marek samochodów – do grudnia 2020 roku. Kwota główna została określona na 33,8 mln euro, bez uwzględniania odsetek. Spłata ma nastąpić w ratach do 30 czerwca 2026 roku. BAH jest autoryzowanym przedstawicielem marek Jaguar i Land Rover, posiadającym salony w Warszawie, Gdańsku, Katowicach i Łodzi. Ponadto w skład grupy wchodzi iMotors, który zajmuje się sprzedażą i obsługą serwisową samochodów używanych różnych marek.