Samochody elektryczne? Niemcy mówią nie, dziękuję! Za to kupują hybrydy

Spadek rejestracji nowych samochodów na największym europejskim rynku samochodowym trwa. Po szczycie na początku roku i spadku w marcu, w kwietniu nastąpił duży plus, w maju minus, a w czerwcu liczby ponownie wzrosły. W lipcu, sytuacja znów się pogarsza – szczególnie w przypadku jednego rodzaju napędu.

Publikacja: 21.08.2024 13:53

Udział samochodów elektrycznych na niemieckim rynku spadł o 36,8 procent, za to udział hybryd w rynk

Udział samochodów elektrycznych na niemieckim rynku spadł o 36,8 procent, za to udział hybryd w rynku jest ponad 2,5 krotnie większy

Foto: mat. prasowe

W lipcu 2024 roku niemiecki Federalny Urząd Transportu Samochodowego (KBA) zarejestrował 238 263 nowych samochodów, co oznacza spadek o 2,1 proc. Rejestracje aut firmowych spadły o 6,3 proc. i stanowiły 65,8 proc. nowych rejestracji, natomiast rejestracje prywatne wzrosły o 7,3 proc. i stanowiły 34,1 proc. Udział silników benzynowych na niemieckim rynku w lipcu 2024 r. wyniósł 35,0 proc., przy czym w silnik benzynowy wyposażonych było 83 405 samochodów. Odpowiada to minimalnemu wzrostowi o 0,1 procent w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Samochody z silnikiem diesla osiągnęły udział na poziomie 18,1 proc. przy 43 107 nowych rejestracjach, co oznacza wzrost o 1,4 proc. Popyt utrzymuje się na modele hybrydowe (+18,4 proc.): zarejestrowano 79 870 nowych samochodów z takim napędem, co stanowi udział na poziomie 33,5 proc. Wśród nich znajduje się 14 811 hybryd typu plug-in, które stanowią 6,2 proc. nowych rejestracji i odnotowały wzrost o 3,2 proc. Znacznie spadł natomiast udział samochodów elektrycznych (BEV), bo aż o 36,8 proc., do 30 762 nowych rejestracji, co stanowi 12,9 proc. rynku. Na niemieckim rynku pojazdy napędzane gazem to bardzo niszowy segment. Zarejestrowano zaledwie 1078 aut zasilanych LPG, co stanowi udział 0,5 proc. i wzrost o 8,8 proc. Z kolei pojazdy na gaz ziemny odnotowały dramatyczny spadek o 98,6 proc. przy zaledwie trzech nowych rejestracjach.

Czytaj więcej

Akumulator jakiego jeszcze nie było. Samsung zapowiada seryjną produkcję

Rejestracje nowych aut na rynku niemieckim w lipcu 2024:
Udział silników benzynowych
: 35,0 proc. (+0,1 proc.)
Udział silników diesla: 18,1 proc. (+1,4 proc.)
Udział hybryd: 33,5 proc. (+18,4 proc.)
Udział aut z napędem elektrycznym: 12,9 proc. (-36,8 proc.)
Udział aut zasilanych LPG: 0,5 proc. (+8,8 proc.)
Udział pojazdów na gaz ziemny: 0,0 proc. (-98,6 proc.)
Emisja CO2: 121,0 g/km według WLTP (+7,2 proc.)

BMW serii 3 pozostaje nieustannie jednym z filarów sukcesu bawarskiej marki

BMW serii 3 pozostaje nieustannie jednym z filarów sukcesu bawarskiej marki

Foto: mat. prasowe

Diesle stabilnie, hybrydy w górę, elektryki mocno w dół

Najmocniejszym segmentem pozostają SUV-y, z udziałem na poziomie 30,8 proc., choć zanotowały nieznaczny spadek o 0,4 proc. Klasa kompaktowa wzrosła o 2,4 proc. i osiągnęła udział na poziomie 17,3 proc. Udział małych samochodów pozostał na stabilnym poziomie 11,6 proc., natomiast samochodów terenowych nieznacznie wzrósł do 10,9 proc. (+0,8 proc.). Szczególnie silny wzrost odnotowała wyższa klasa średnia, której udział wzrósł o 69,5 proc. Udział pełnowymiarowych samochodów dostawczych wzrósł o 28,5 proc., a kamperów o 12,9 proc. Spadki zanotowano w segmentach samochodów sportowych (-42,3 proc.), klasy luksusowej (-16,7 proc.) i klasy średniej (-15,6 proc.). W lipcu 2024 roku największy wzrost wśród marek niemieckich zanotowało BMW ze wzrostem o 12,0 proc. i udziałem nowych rejestracji na poziomie 8,9 proc. Mercedes również zaliczył wzrost o 7,7 procent i udział 9,7 procent. Pozostałe niemieckie marki odnotowały spadki, zwłaszcza Smart (-66,2 proc./0,2 proc.), Mini (-42,4 proc./1,1 proc.) i Porsche (-30,2 proc./0,9 proc.). Volvo wyróżniało się wśród importowanych marek z wzrostem 66,4 procent, co odpowiada udziałowi w niemieckim rynku na poziomie 2,3 procent. Dalsze pozytywne zmiany zanotowały Citroen (+50,2 proc./1,8 proc.), Skoda (+37,4 proc./7,9 proc.) i Peugeot (+29,2 proc./2,2 proc.). Spadki zanotowano natomiast w Renault (-45,8 proc./1,4 proc.), Tesla (-36,7 proc./1,0 proc.) i Hyundaiu (-16,0 proc./3,8 proc.).

Volvo XC60 to niepokonany hit sprzedaży

Volvo XC60 to niepokonany hit sprzedaży

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Oto nowe BMW serii 1, które jest tańsze od swojego poprzednika

W lipcu 2024 roku niemiecki Federalny Urząd Transportu Samochodowego (KBA) zarejestrował 238 263 nowych samochodów, co oznacza spadek o 2,1 proc. Rejestracje aut firmowych spadły o 6,3 proc. i stanowiły 65,8 proc. nowych rejestracji, natomiast rejestracje prywatne wzrosły o 7,3 proc. i stanowiły 34,1 proc. Udział silników benzynowych na niemieckim rynku w lipcu 2024 r. wyniósł 35,0 proc., przy czym w silnik benzynowy wyposażonych było 83 405 samochodów. Odpowiada to minimalnemu wzrostowi o 0,1 procent w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Samochody z silnikiem diesla osiągnęły udział na poziomie 18,1 proc. przy 43 107 nowych rejestracjach, co oznacza wzrost o 1,4 proc. Popyt utrzymuje się na modele hybrydowe (+18,4 proc.): zarejestrowano 79 870 nowych samochodów z takim napędem, co stanowi udział na poziomie 33,5 proc. Wśród nich znajduje się 14 811 hybryd typu plug-in, które stanowią 6,2 proc. nowych rejestracji i odnotowały wzrost o 3,2 proc. Znacznie spadł natomiast udział samochodów elektrycznych (BEV), bo aż o 36,8 proc., do 30 762 nowych rejestracji, co stanowi 12,9 proc. rynku. Na niemieckim rynku pojazdy napędzane gazem to bardzo niszowy segment. Zarejestrowano zaledwie 1078 aut zasilanych LPG, co stanowi udział 0,5 proc. i wzrost o 8,8 proc. Z kolei pojazdy na gaz ziemny odnotowały dramatyczny spadek o 98,6 proc. przy zaledwie trzech nowych rejestracjach.

Czym jeździć
Czy opony całoroczne mają sens? Europejscy kierowcy dzielą się swoimi opiniami
Czym jeździć
Wycofane modele aut bez następcy. Kupisz je tylko na rynku wtórnym
Materiał Promocyjny
Doskonały rocznik w doskonałej cenie. Przegląd ofert flagowych modeli Lexusa
Czym jeździć
Cupra. O krok przed konkurencją
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Czym jeździć
Skoda Kodiaq. Mikropodróże w maxisamochodzie