Rekordowe wyniki sprzedaży BMW

Wysoki popyt w Azji jest gwarantem dobrych wyników sprzedaży BMW. Pierwszy kwartał 2021 Bawarczycy mogą uznać za rekordowy i to mimo, że w Europie poziom sprzedaży jest niższy niż sprzed kryzysu.

Publikacja: 08.04.2021 10:45

Rekordowe wyniki sprzedaży BMW

Foto: moto.rp.pl

BMW w pierwszym kwartale 2021 roku sprzedało więcej samochodów niż przed kryzysem Covidowym. Od stycznia do końca marca sprzedano na całym świecie 636 600 samochodów marek BMW, Mini i Rolls-Royce. To jest o 5 procent więcej niż w pierwszym kwartale 2019 roku i o 33,5 proc. więcej niż w pierwszym kwartale 2020 roku. Decydującym czynnikiem był ogromny popyt w Azji. – Ta rekordowa sprzedaż podkreśla nasze ambitne cele wzrostu na ten rok – powiedział Pieter Nota, dyrektor ds. Sprzedaży.

CZYTAJ TAKŻE: BMW podało polski cennik nowego elektrycznego SUV-a

""

BMW serii 4

Foto: moto.rp.pl

W Chinach BMW sprzedało około 230 tysięcy samochodów. 60 tysięcy więcej niż w pierwszym kwartale 2019 roku i prawie tyle samo, co w całej Europie. W całej Azji grupa osiągnęła również rekordowy wynik – 287 000 pojazdów. W Europie BMW dostarczyło w pierwszym kwartale 239 tys. aut – mniej niż przed kryzysem Corona, ale o osiem procent więcej niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku. Rok temu, pod koniec marca rozpoczęły zamknięcia fabryk i punktów dealerskich. W USA sprzedaż od stycznia do końca marca wyniosła 78 000 pojazdów, o 17 procent więcej niż w tym samym kwartale poprzedniego roku, ale nie jest lepsza niż we wcześniejszych latach. BMW Group podwoiło sprzedaż pojazdów zelektryfikowanych w porównaniu z tym samym kwartałem poprzedniego roku. W sumie wyprodukowano 70 200 samochodów hybrydowych i elektrycznych.

CZYTAJ TAKŻE: Alpina B8 Gran Coupe: Coś więcej niż BMW

""

BMW X6 M Competition.

Foto: moto.rp.pl

BMW w pierwszym kwartale 2021 roku sprzedało więcej samochodów niż przed kryzysem Covidowym. Od stycznia do końca marca sprzedano na całym świecie 636 600 samochodów marek BMW, Mini i Rolls-Royce. To jest o 5 procent więcej niż w pierwszym kwartale 2019 roku i o 33,5 proc. więcej niż w pierwszym kwartale 2020 roku. Decydującym czynnikiem był ogromny popyt w Azji. – Ta rekordowa sprzedaż podkreśla nasze ambitne cele wzrostu na ten rok – powiedział Pieter Nota, dyrektor ds. Sprzedaży.

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta