BMW w pierwszym kwartale 2021 roku sprzedało więcej samochodów niż przed kryzysem Covidowym. Od stycznia do końca marca sprzedano na całym świecie 636 600 samochodów marek BMW, Mini i Rolls-Royce. To jest o 5 procent więcej niż w pierwszym kwartale 2019 roku i o 33,5 proc. więcej niż w pierwszym kwartale 2020 roku. Decydującym czynnikiem był ogromny popyt w Azji. – Ta rekordowa sprzedaż podkreśla nasze ambitne cele wzrostu na ten rok – powiedział Pieter Nota, dyrektor ds. Sprzedaży.
CZYTAJ TAKŻE: BMW podało polski cennik nowego elektrycznego SUV-a
BMW serii 4
W Chinach BMW sprzedało około 230 tysięcy samochodów. 60 tysięcy więcej niż w pierwszym kwartale 2019 roku i prawie tyle samo, co w całej Europie. W całej Azji grupa osiągnęła również rekordowy wynik – 287 000 pojazdów. W Europie BMW dostarczyło w pierwszym kwartale 239 tys. aut – mniej niż przed kryzysem Corona, ale o osiem procent więcej niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku. Rok temu, pod koniec marca rozpoczęły zamknięcia fabryk i punktów dealerskich. W USA sprzedaż od stycznia do końca marca wyniosła 78 000 pojazdów, o 17 procent więcej niż w tym samym kwartale poprzedniego roku, ale nie jest lepsza niż we wcześniejszych latach. BMW Group podwoiło sprzedaż pojazdów zelektryfikowanych w porównaniu z tym samym kwartałem poprzedniego roku. W sumie wyprodukowano 70 200 samochodów hybrydowych i elektrycznych.