BMW dołączyło do elektrycznej ofensywy. Po wprowadzeniu na polski rynek modelu iX3, przyszedł czas na kolejnego SUVa, a raczej SAV-a o oznaczeniu iX. Producent deklaruje zasięg ponad 600 km, a jego cena podstawowa to 357 900 zł.

BMW rozszerza swoje portfolio o kolejne modele elektryczne. Po premierze modelu iX3, przyszedł czas na coś większego. SAV (ang. Sport Activity Vehicle) – bo tak nazywa go niemiecki producent, o oznaczeniu iX, jest konkurentem dla takich aut jak: Audi e-tron, Mercedes EQC, Jaguar I-Pace czy Tesla Model X. Zgodnie z danymi podanymi na stronie producenta, model iX można zamówić w jednym z ośmiu kolorów lakieru i sześciu wykończeń wnętrza. Jest też pięć wzorów felg, które oferowane są dla tego auta w rozmiarach 21-22 cali (trzy opcje 21-cali oraz dwie 22-cali).

CZYTAJ TAKŻE: Co czwarte BMW zostanie sprzedane przez internet

BMW iX.

W pierwszej fazie sprzedaży do wyboru są dwie wersje różniące się mocą silników elektrycznych oraz pojemnościami akumulatorów. W obu przypadkach otrzymujemy napęd na cztery koła i osiągi pozwalające przyspieszyć do 100 km/h w 6 sekund w słabszym wariancie i o ponad sekundę szybciej w mocniejszej opcji. Bazowym modelem iX jest xDrive40 (od 357 900 zł). Zgodnie z deklaracjami BMW, auto ma zasięg ponad 400 km, 300 KM, a akumulatory o pojemności 70 kWh można ładować mocą do 150 kW. Drugą, mocniejszą opcją jest xDrive50 (od 429 900 zł). Na chwilę obecną jest to topowy wariant, oferujący 500 KM oraz akumulator o pojemności 100 kWh z możliwością ładowania mocą 200 kW. Jego zasięg ma wynieść ponad 600 km.

BMW iX.

Ceny BMW iX
– iX xDrive40 (300 KM) – od 357 900 zł
– iX xDrive50 (500 KM) – od 429 900 zł

Wraz z nowym modelem BMW postanowiło wprowadzić kolejną generację systemu multimedialnego iDrive. Zastosowano w nim inteligentnego asystenta cyfrowego, który reaguje na głos i gesty. Nowy system pozwolił również na zredukowanie do minimum przycisków i klawiszy. Na szczęście, mimo dotykowego sterowania, nie zabrakło kontrolera iDrive w tunelu środkowym. Zmieniła się jedynie jego stylistyka. W modelu iX ma wygląd szkła, który jest otoczony drewnianym panelem. Jak przystało na samochód XXI wieku, nie zabrakło też cyfrowych wyświetlaczy. Jest tu zakrzywiony panel, który składa się z dwóch ekranów o przekątnej 12,3- i 14,9-cala.

BMW iX można ładować na kilka sposobów. Przy wykorzystaniu szybkich ładowarek (możliwość ładowania mocą do 200 kW), po dziesięciu minutach od podłączenia auto będzie w stanie pokonać do 120 km. Z kolei po 40 minutach naładuje się do 80 proc. (jeżeli zaczynaliśmy od 10 proc. stanu naładowania akumulatorów). Jeżeli czynność napełniania baterii będziemy wykonywać w domu, przy wykorzystaniu WallBoxa, to proces ten zajmie 11 godzin (0-100 proc.).

BMW wprowadzając na rynek model iX, postanowiło rozpocząć walkę z innymi e-SUVami. Choć rozstawem osi (ok. 3 metrów) bliżej mu do Audi e-tron czy Tesli Model X, to nie można zapominać o takich autach jak Mercedes EQC i Jaguar I-Pace. Są to ważni, elektryczni gracze na rynku.

Ceny konkurencji

– Audi e-tron 50 (313 KM) – od 308 400 zł
– Mercedes EQC 400 4MATIC (408 KM) – od 299 000 zł
– Jaguar I-Pace S AWD (400 KM) – od 359 500 zł
– Tesla Model X Long Range 4×4 (680 KM) – od 434 990 zł

BMW iX tanie nie jest. W porównaniu do konkurencji bliżej mu do ich mocniejszych odmian, mimo mniejszej mocy. Zamówienia na nowe auto od monachijskiej firmy, można już składać w salonach. Auta mają się pojawić w czwartym kwartale 2021 roku.

CZYTAJ TAKŻE: W nawigacji BMW znajdziesz pełną sieć ładowarek

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Problemy Jeepa Wranglera podczas testów zderzeniowych

The Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) od ponad 60 lat bada bezpieczeństwo samochodów ...

Coraz częściej sprawdzamy punkty karne online

Polacy coraz częściej sprawdzają w internecie liczbę swoich punktów karnych. Jak poinformowało ministerstwo cyfryzacji ...

Lexus ES: Zamiana z konieczności

Na rynek wjeżdża nowa limuzyna Lexusa. Model ES zastępuje oferowanego do pory GSa. Lubiłem ...

Coraz większy problem z dostępnością nowych samochodów

Efekt pocovidowy przybrał nieoczekiwany zwrot. Okazuje się, że coraz trudniej jest kupić nowy samochód. ...

Jeden człowiek zginął, a uratowano miliony. Niezwykła historia pasów bezpieczeństwa

W latach pięćdziesiątych w wypadku samochodowym zginął krewny ówczesnego prezesa firmy Volvo – Gunnara ...

FCA będzie produkować w Tychach trzy nowe modele samochodów

Koncern FCA zapowiedział strategiczne inwestycje w fabryce koncernu w Tychach. Rozpocznie tam produkcję nowych ...