BMW rozszerza swoje portfolio o kolejne modele elektryczne. Po premierze modelu iX3, przyszedł czas na coś większego. SAV (ang. Sport Activity Vehicle) – bo tak nazywa go niemiecki producent, o oznaczeniu iX, jest konkurentem dla takich aut jak: Audi e-tron, Mercedes EQC, Jaguar I-Pace czy Tesla Model X. Zgodnie z danymi podanymi na stronie producenta, model iX można zamówić w jednym z ośmiu kolorów lakieru i sześciu wykończeń wnętrza. Jest też pięć wzorów felg, które oferowane są dla tego auta w rozmiarach 21-22 cali (trzy opcje 21-cali oraz dwie 22-cali).
CZYTAJ TAKŻE: Co czwarte BMW zostanie sprzedane przez internet
BMW iX.
W pierwszej fazie sprzedaży do wyboru są dwie wersje różniące się mocą silników elektrycznych oraz pojemnościami akumulatorów. W obu przypadkach otrzymujemy napęd na cztery koła i osiągi pozwalające przyspieszyć do 100 km/h w 6 sekund w słabszym wariancie i o ponad sekundę szybciej w mocniejszej opcji. Bazowym modelem iX jest xDrive40 (od 357 900 zł). Zgodnie z deklaracjami BMW, auto ma zasięg ponad 400 km, 300 KM, a akumulatory o pojemności 70 kWh można ładować mocą do 150 kW. Drugą, mocniejszą opcją jest xDrive50 (od 429 900 zł). Na chwilę obecną jest to topowy wariant, oferujący 500 KM oraz akumulator o pojemności 100 kWh z możliwością ładowania mocą 200 kW. Jego zasięg ma wynieść ponad 600 km.
BMW iX.