BMW podało polski cennik nowego elektrycznego SUV-a

BMW dołączyło do elektrycznej ofensywy. Po wprowadzeniu na polski rynek modelu iX3, przyszedł czas na kolejnego SUVa, a raczej SAV-a o oznaczeniu iX. Producent deklaruje zasięg ponad 600 km, a jego cena podstawowa to 357 900 zł.

Publikacja: 23.03.2021 06:51

BMW podało polski cennik nowego elektrycznego SUV-a

Foto: moto.rp.pl

BMW rozszerza swoje portfolio o kolejne modele elektryczne. Po premierze modelu iX3, przyszedł czas na coś większego. SAV (ang. Sport Activity Vehicle) – bo tak nazywa go niemiecki producent, o oznaczeniu iX, jest konkurentem dla takich aut jak: Audi e-tron, Mercedes EQC, Jaguar I-Pace czy Tesla Model X. Zgodnie z danymi podanymi na stronie producenta, model iX można zamówić w jednym z ośmiu kolorów lakieru i sześciu wykończeń wnętrza. Jest też pięć wzorów felg, które oferowane są dla tego auta w rozmiarach 21-22 cali (trzy opcje 21-cali oraz dwie 22-cali).

CZYTAJ TAKŻE: Co czwarte BMW zostanie sprzedane przez internet

""

BMW iX.

Foto: moto.rp.pl

W pierwszej fazie sprzedaży do wyboru są dwie wersje różniące się mocą silników elektrycznych oraz pojemnościami akumulatorów. W obu przypadkach otrzymujemy napęd na cztery koła i osiągi pozwalające przyspieszyć do 100 km/h w 6 sekund w słabszym wariancie i o ponad sekundę szybciej w mocniejszej opcji. Bazowym modelem iX jest xDrive40 (od 357 900 zł). Zgodnie z deklaracjami BMW, auto ma zasięg ponad 400 km, 300 KM, a akumulatory o pojemności 70 kWh można ładować mocą do 150 kW. Drugą, mocniejszą opcją jest xDrive50 (od 429 900 zł). Na chwilę obecną jest to topowy wariant, oferujący 500 KM oraz akumulator o pojemności 100 kWh z możliwością ładowania mocą 200 kW. Jego zasięg ma wynieść ponad 600 km.

""

BMW iX.

Foto: moto.rp.pl

Ceny BMW iX
– iX xDrive40 (300 KM) – od 357 900 zł
– iX xDrive50 (500 KM) – od 429 900 zł

Wraz z nowym modelem BMW postanowiło wprowadzić kolejną generację systemu multimedialnego iDrive. Zastosowano w nim inteligentnego asystenta cyfrowego, który reaguje na głos i gesty. Nowy system pozwolił również na zredukowanie do minimum przycisków i klawiszy. Na szczęście, mimo dotykowego sterowania, nie zabrakło kontrolera iDrive w tunelu środkowym. Zmieniła się jedynie jego stylistyka. W modelu iX ma wygląd szkła, który jest otoczony drewnianym panelem. Jak przystało na samochód XXI wieku, nie zabrakło też cyfrowych wyświetlaczy. Jest tu zakrzywiony panel, który składa się z dwóch ekranów o przekątnej 12,3- i 14,9-cala.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

BMW iX można ładować na kilka sposobów. Przy wykorzystaniu szybkich ładowarek (możliwość ładowania mocą do 200 kW), po dziesięciu minutach od podłączenia auto będzie w stanie pokonać do 120 km. Z kolei po 40 minutach naładuje się do 80 proc. (jeżeli zaczynaliśmy od 10 proc. stanu naładowania akumulatorów). Jeżeli czynność napełniania baterii będziemy wykonywać w domu, przy wykorzystaniu WallBoxa, to proces ten zajmie 11 godzin (0-100 proc.).

""

Foto: moto.rp.pl

BMW wprowadzając na rynek model iX, postanowiło rozpocząć walkę z innymi e-SUVami. Choć rozstawem osi (ok. 3 metrów) bliżej mu do Audi e-tron czy Tesli Model X, to nie można zapominać o takich autach jak Mercedes EQC i Jaguar I-Pace. Są to ważni, elektryczni gracze na rynku.

Ceny konkurencji

– Audi e-tron 50 (313 KM) – od 308 400 zł
– Mercedes EQC 400 4MATIC (408 KM) – od 299 000 zł
– Jaguar I-Pace S AWD (400 KM) – od 359 500 zł
– Tesla Model X Long Range 4×4 (680 KM) – od 434 990 zł

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

BMW iX tanie nie jest. W porównaniu do konkurencji bliżej mu do ich mocniejszych odmian, mimo mniejszej mocy. Zamówienia na nowe auto od monachijskiej firmy, można już składać w salonach. Auta mają się pojawić w czwartym kwartale 2021 roku.

CZYTAJ TAKŻE: W nawigacji BMW znajdziesz pełną sieć ładowarek

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

BMW rozszerza swoje portfolio o kolejne modele elektryczne. Po premierze modelu iX3, przyszedł czas na coś większego. SAV (ang. Sport Activity Vehicle) – bo tak nazywa go niemiecki producent, o oznaczeniu iX, jest konkurentem dla takich aut jak: Audi e-tron, Mercedes EQC, Jaguar I-Pace czy Tesla Model X. Zgodnie z danymi podanymi na stronie producenta, model iX można zamówić w jednym z ośmiu kolorów lakieru i sześciu wykończeń wnętrza. Jest też pięć wzorów felg, które oferowane są dla tego auta w rozmiarach 21-22 cali (trzy opcje 21-cali oraz dwie 22-cali).

Pozostało 84% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy