Buchloe/Niemcy | Alpina była zawsze ciekawą alternatywą dla BMW. Bardziej wyrafinowaną niż modele od M GmbH, a w niektórych przypadkach bardziej dopracowaną niż seryjne modele z Monachium. Aktualna nowość – B8 Gran Coupe – w niczym nie odbiega od tej zasady. To szybka limuzyna, w której nie zapomniano o wygodzie podróżujących.
CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza jazda | BMW Alpina XB7: Sportowa zuchwałość
Można śmiało powiedzieć, że Alpina nie poprawia modeli BMW. Ona tworzy je od nowa. Widać to chociażby po zmianach jakich dokonano w silniku. Nie tu bezsensownych modernizacji mających na celu tylko i wyłącznie zwiększenia mocy. I tak silnik V8 twin turbo po zmianach Alpiny generuje 621 KM z 4,4 litra pojemności i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępny od 2000 obr./min. Mocy jest mniej niż w oryginale (BMW M8 Competition Gran Coupe ma 625 KM i 750 Nm), jednak założę się, że jednostka napędowa z bawarskiego Buchole będzie lepiej wyważona i dopasowana do charakteru tego auta.