Alpina zaprezentowała model B8 Gran Coupe, czyli swoją interpretację czterodrzwiowej limuzyny BMW. Ma mniej koni mechanicznych niż seryjne M8, ale za to jest finezyjnie dopracowane w każdym detalu.

Buchloe/Niemcy | Alpina była zawsze ciekawą alternatywą dla BMW. Bardziej wyrafinowaną niż modele od M GmbH, a w niektórych przypadkach bardziej dopracowaną niż seryjne modele z Monachium. Aktualna nowość – B8 Gran Coupe – w niczym nie odbiega od tej zasady. To szybka limuzyna, w której nie zapomniano o wygodzie podróżujących.

CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza jazda | BMW Alpina XB7: Sportowa zuchwałość

 

Można śmiało powiedzieć, że Alpina nie poprawia modeli BMW. Ona tworzy je od nowa. Widać to chociażby po zmianach jakich dokonano w silniku. Nie tu bezsensownych modernizacji mających na celu tylko i wyłącznie zwiększenia mocy. I tak silnik V8 twin turbo po zmianach Alpiny generuje 621 KM z 4,4 litra pojemności i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępny od 2000 obr./min. Mocy jest mniej niż w oryginale (BMW M8 Competition Gran Coupe ma 625 KM i 750 Nm), jednak założę się, że jednostka napędowa z bawarskiego Buchole będzie lepiej wyważona i dopasowana do charakteru tego auta.

Efekty pracy inżynierów Alpiny widać nie tylko po wyższym momencie obrotowym niż w seryjnym M8, ale i po osiągach. Ok, przyspieszenie do 100 km/h trwa o 0,2 sekundy dłużej – 3,4 s – jednak prędkość maksymalna jest znacznie wyższa niż w seryjnym M8. Alpina rozpędzi się do 324 km/h, a BMW M8 Competition Gran Coupé „tylko” do 305 km/h. Jak mówi Andreas Bovensiepen, CEO marki Alpina klienci tych wyjątkowych aut jeżdżą dużo i szybko.

Alpina nie przesadza z dodatkami zewnętrznymi. Nie licząc kilku nakładek na karoserii wygląd Gran Coupé nie uległ zmianie. Punkt obowiązkowy to kute felgi Alpina Classic o rozmiarze 20 lub 21 cali. We wnętrzu atmosferę podnosi bogate wyposażenie standardowe, ekskluzywne detale Alpina i opcjonalnie dostępna skórzana tapicerka Lavalina. Alpina B8 posiada zmodyfikowane zawieszenie i układ kierowniczy, który ma być bardziej precyzyjny i szybciej reagować na polecenia kierowcy. Adaptacyjne amortyzatory dostrojono tak, żeby zapewnić wyraźny rozrzut pomiędzy różnymi trybami jazdy – od Comfort + do Sport +.

BMW Alpina B8 Gran Coupé można już zamawiać, a pierwsze egzemplarze opuszczą fabrykę w lipcu 2021 r. W Polsce za B8 GC zapłacić trzeba będzie 208 600 euro brutto (około 926 tys zł). Model BMW M8 Competition Gran Coupe kosztuje co najmniej 828 040 zł.

CZYTAJ TAKŻE: Wywiad | Andreas Bovensiepen, CEO marki Alpina: Nie jesteśmy firmą tuningową

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Mały elektryczny samochód z Chin trafi do Polski

Do polski trafią chińskie samochody na prąd. Importerem będzie spółka należąca do grupy dilerskiej ...

Michelin Uptis: Już nigdy nie złapiesz gumy

Uptis to najnowszy prototyp opony Michelina, który można sobie przebijać do woli i nic. ...

Audi: Samouczące się oprogramowanie zastąpi kontrolerów jakości

Audi sprawdza zastosowanie deep learning (samouczenie się maszyn) do wyszukiwania usterek podczas produkcji karoserii ...

Kolosalny spadek wpływów z mandatów

313,3 mln złotych - o tyle zmniejszyły się wpływy z mandatów od początku roku ...

Skoda Superb: Limuzyna bez kompleksów

Największa limuzyna Skody to jeden z najobszerniejszych samochodów w swojej klasie. Co więcej, oferuje ...

Ceny | Fiat 500 X: Z silnikami z Polski

Fiat zmodernizował model 500X. Teraz polski importer podał ceny miejskiego crossovera. Co nowego w ...