Miliard dolarów zainwestuje Grupa Volkswagena w fabrykę VW Slovakia w Bratysławie. Jak poinformował AutomotiveSuppliers.pl, w ramach rozbudowy zakładu powstanie nowa linia montażowa oraz nowa hala nadwozi. Do Bratysławy trafi produkcja VW Passata, produkowanego w niemieckim Emden.

Volkswagen zrezygnował tym samym z budowy nowej fabryki w Turcji w rejonie Izmiru. Jej zdolności produkcyjne miały wynosić 300 tys. samochodów rocznie. Wg Handelsblatt, koncern stwierdził, że wobec spadającego popytu na samochody na całym świecie budowa kolejnego zakładu jest z obecnej perspektywy niepotrzebna.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen oferuje swoje auta w leasingu przez internet

Decyzję o przeniesieniu produkcji Passata do Bratysławy potwierdzono po posiedzeniu rady nadzorczej Grupy Volkswagena dotyczącego planowania inwestycji do roku 2025. Jak poinformowała rzecznik Volkswagena Slovakia, Lucia Kovarovič Makayová, szczegóły inwestycji mają zostać ogłoszone w poniedziałek 16 listopada. Fabryka w Emden, w której do tej pory produkowany był Passat, otrzyma kolejny, w pełni elektryczny samochód po ID.4. Jak podaje AFP, w ub. roku z linii produkcyjnych w Emden wyjechało 544 tys. Passatów, w tym 30-milionowy egzemplarz wyprodukowany w tym zakładzie.

Volkswagen Passat GTE.

W rozbudowanej fabryce w Bratysławie, razem z Passatem, produkowana będzie Skoda Superb. Pozwoli to obniżyć koszty produkcji ze względu na bliskie pokrewieństwo obu modeli. Według słowackiego The Slovak Spectator, ulokowanie produkcji nowych aut w Bratysławie umocni znacznie słowackiej fabryki, która będzie produkowała modele klasy średniej na nieco innej platformie niż dotychczas. Choć auta tej klasy nie są już najpopularniejsze na rynku, to wciąż pozostają atrakcyjnymi modelami dla firmowych flot, a przy tym zarówno Passat jak i Superb mają zelektryfikowana wersję hybrydową. Obecnie w VW Slovakia produkowane są modele VW e-up!, Seat Mii, Skoda Citigo-e IV, Skoda Karoq oraz nadwozia Volkswagen Touareg, Audi Q7, Audi Q8 i Porsche Cayenne.

CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza jazda | Volkswagen Caddy: Bardziej Golf niż dostawczak

Skoda Superb.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

BMW M140i xDrive: Gdy goni nas czas…

W codziennym biegu zapominamy o tym, co ważne i wyjątkowe. Gonimy za pieniędzmi, uciekającym ...

Ring | Dacia Lodgy i Citroen Berlingo: Nie jesteśmy dostawczakami!

Naprzeciwko siebie stają dwa kombivany: francuski i francusko–rumuński. Oba napędzane są przez najmocniejsze z ...

Raport niezawodności GTU | Samochody miejskie: Znakomity wynik Audi A1

Niemiecki instytut rzeczoznawców GTU – świadczącej podobne usługi jak Dekra czy TUV, przedstawił najnowszy ...

Ruszył największy test elektryków w Polsce

Poczta Polska (PP) uruchomiła właśnie największe w naszym kraju testy samochodów elektrycznych (EV). Spółka ...

Suzuki sponsorem tytularnym Korona Handball Kielce

Suzuki Motor Poland zostaje sponsorem tytularnym Korona Handball Kielce. Świętokrzyskie szczypiornistki otrzymają mocne wsparcie ...

Skoda Octavia Scout 2,0 TDI: Niestraszne jej dziury, niestraszne wyboje

Gdybym myślał o Octavii, bez wahania zdecydowałbym się na Scouta. Zrobiłbym to także wtedy, ...