Volkswagen zrezygnował tym samym z budowy nowej fabryki w Turcji w rejonie Izmiru. Jej zdolności produkcyjne miały wynosić 300 tys. samochodów rocznie. Wg Handelsblatt, koncern stwierdził, że wobec spadającego popytu na samochody na całym świecie budowa kolejnego zakładu jest z obecnej perspektywy niepotrzebna.
CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen oferuje swoje auta w leasingu przez internet
Decyzję o przeniesieniu produkcji Passata do Bratysławy potwierdzono po posiedzeniu rady nadzorczej Grupy Volkswagena dotyczącego planowania inwestycji do roku 2025. Jak poinformowała rzecznik Volkswagena Slovakia, Lucia Kovarovič Makayová, szczegóły inwestycji mają zostać ogłoszone w poniedziałek 16 listopada. Fabryka w Emden, w której do tej pory produkowany był Passat, otrzyma kolejny, w pełni elektryczny samochód po ID.4. Jak podaje AFP, w ub. roku z linii produkcyjnych w Emden wyjechało 544 tys. Passatów, w tym 30-milionowy egzemplarz wyprodukowany w tym zakładzie.
Volkswagen Passat GTE.
W rozbudowanej fabryce w Bratysławie, razem z Passatem, produkowana będzie Skoda Superb. Pozwoli to obniżyć koszty produkcji ze względu na bliskie pokrewieństwo obu modeli. Według słowackiego The Slovak Spectator, ulokowanie produkcji nowych aut w Bratysławie umocni znacznie słowackiej fabryki, która będzie produkowała modele klasy średniej na nieco innej platformie niż dotychczas. Choć auta tej klasy nie są już najpopularniejsze na rynku, to wciąż pozostają atrakcyjnymi modelami dla firmowych flot, a przy tym zarówno Passat jak i Superb mają zelektryfikowana wersję hybrydową. Obecnie w VW Slovakia produkowane są modele VW e-up!, Seat Mii, Skoda Citigo-e IV, Skoda Karoq oraz nadwozia Volkswagen Touareg, Audi Q7, Audi Q8 i Porsche Cayenne.