– Jesteśmy w trakcie likwidowania pewnych kontraktów, zwłaszcza z Fiatem. Sprzedaż partnerom będzie stopniowo maleć, następnie ustabilizuje się na niskim poziomie, aż będziemy mogli podpisać nowe umowy – powiedziała podczas telekonferencji z analitykami dyrektor finansowa Renaulta, Clotilde Delbos. Ta „sprzedaż partnerom”, od dawna źródło sukcesów Renaulta, pozbawiła francuską grupę 3,3 punktów procentowych wzrostu obrotów w III kwartale z powodu ograniczenia produkcji w Korei dla Nissana i spadku popularności diesli – pisze Reuter. Francuska grupa była ich znaczącym dostawcą.
CZYTAJ TAKŻE: Nowy model Renault pojawi się w przyszłym roku w polskich salonach
Renault kierowany przez Carlosa Ghosna przejął w 2014 r. od grupy PSA kontrakt na produkcję kompaktowych furgonetek Fiata. Francuzi poinformowali wówczas o przeniesieniu do Hordain (dep. Nord) produkcji pojazdu Fiata na płycie podłogowej Trafica, modelu produkowanego wcześniej przez PSA w Sevelnord. Ta decyzja oznaczała pełne wykorzystanie zakładu wyspecjalizowanego w pojazdach użytkowych.
Fiat Talento.
Fabryka w Sandouville, która straciła wcześniej produkcję Opla Vivaro, bo trafił po przejęciu Opla do grupy PSA, będzie produkować wkrótce wyłącznie jeden model dla Renaulta, Nissana oraz Mitsubishi i stanie się największym na świecie zakładem tego sojuszu. Firmy samochodowe często stosują wspólną produkcję furgonetek, aby maksymalnie wykorzystać swoje zakłady. Renault wytwarza nadal w Batilly duże pojazdy, pochodne Mastera dla Opla, Renault Trucks i Nissana. PSA montuje w Sevelnord Vivaro, furgony Peugeota i Citroena, także kolejną wersję dla Toyoty, a Fiat we Włoszech montuje pojazdy dla PSA.