Bloomberg

Do roku 2029 francuska Grupa PSA zamierza się pozbyć w Niemczech 4,1 tys. osób.

Cięcia zatrudnienia mają dotyczyć zakładów produkcyjnych w Ruesselsheim, Eisenach oraz Kaiserslautern. Tam pracownikom zostanie zaproponowany program dobrowolnych odejść. W jego ramach firmę ma opuścić 2,1 tys. osób już do roku 2025. Takie zmniejszenie zatrudnienia (w Oplu/Vauxhallu pracuje dzisiaj 30 tys. osób, z czego 16 tys. w Niemczech) zostało już uzgodnione ze związkami zawodowymi i ustalono, że dalsze 2 tys. osób opuści firmę w latach 2025-2029. „To porozumienie umożliwi nam znaczące zwiększenie konkurencyjności” — napisał w oświadczeniu Michael Lohscheller, prezes Opla. Największe cięcia mają być w fabryce w Ruasselsheim. A to tam właśnie od roku 2022 Grupa PSA zamierza inwestować w produkcję kolejnej generacji Astry, początkowo auta pięciodrzwiowego, a potem wersji kombi. Zanim jednak do tego dojdzie kierownictwo firmy zdecydowało się poprawić efektywność tego zakładu. Na razie Astra jest produkowana w Polsce w Gliwicach oraz w brytyjskich zakładach Vauxhalla, również należących do PSA.

Fabryka Opla w Russelsheim.

Polska fabryka ma zapewnioną przyszłość po zakończeniu produkcji Astry. Już wiadomo,że będą stamtąd wyjeżdżać lekkie samochody dostawcze dla trzech marek PSA : Peugeota,Citroena i Opla. Natomiast przyszłość brytyjskich fabryk stoi nadal pd wielkim znakiem zapytania, ponieważ z jednej strony rynek w tym kraju jest dla PSA bardzo ważny, ale z drugiej : nie wiadomo nadal na jakich warunkach Wielka Brytania opuści Unię Europejską. Prezes PSA Carlos Tavares nie ukrywa, że w przypadku niekorzystnych dla motoryzacji warunków wyjścia Brytyjczyków z UE, rozważy zamknięcie fabryki/fabryk w tym kraju.

Fabryka Opla w Gliwicach
Fabryka Opla w Gliwicach.

CZYTAJ TAKŻE: Nowy Opel Corsa zdobył tytuł auta roku

Grupa PSA jest kolejną firmą z rynku motoryzacyjnego, która informuje o cięciach zatrudnienia. Jest to efekt transformacji tej branży, która powoli przestawia się na produkcję aut z silnikami bardziej ekologicznymi, hybrydowymi, by sprostać wymogom poziomu emisji dwutlenku węgla. Jak na razie, oprócz PSA o cięciu zatrudnienia poinformowały Ford, Jaguar Land Rover, Grupa Volkswagena, Nissan,Tesla i General Motors. Łącznie jest to, jak dotąd, 80 tys. miejsc pracy. Po decyzji Grupy PSA widać również, że przygotowuje się do fuzji z Fiat Chrysler Automobiles, gdzie związkowcom obiecano, że żaden zakład nie zostanie zamknięty.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Po raz pierwszy od stycznia wzrosła sprzedaż samochodów

Przynajmniej na chwilę powiało optymizmem na europejskim rynku nowych samochodów. Jak podało stowarzyszenie producentów ...

Spada światowa sprzedaż samochodów elektrycznych

Elektryczne auta mają oszczędzać klimat i stać się przyszłością motoryzacji. Jednak póki co ogólnoświatowa ...

Polska premiera najważniejszego modelu Volkswagena

Elektryczny Volkswagen ID.3 zadebiutował podczas kongresu Impact Mobility rEVolution'19 w Katowicach. To najważniejszy model ...

Leasing wyhamował od początku roku, a będzie jeszcze gorzej

Wyniki branży leasingowej, podobnie jak wyniki całej polskiej gospodarki wyhamowały w pierwszych miesiącach 2020 ...

Volvo Car Warszawa – ponad 400 sprzedanych samochodów

Istnieje dopiero od kilkunastu miesięcy, a już możemy mówić o jego sukcesie. Volvo Car ...

Kierowcy zapłaczą na stacjach

Z tanim paliwem możemy się pożegnać. Efekt drożejącej ropy jeszcze podbija słaby złoty. W ...