Toyota Motor Europe (TME) w 2019 roku dostarczyła klientom 1 089 422 samochodów, o 5,2 procent więcej niż w poprzednim roku. Udział producenta w europejskim rynku wzrósł o 0,3 punktu procentowego do 5,3 procent. Ponad 560 000 hybryd, które opuściły salony Toyoty i Lexusa, przekłada się na 52-procentowy udział tego napędu w całkowitym wyniku TME. Koncern oferuje na europejskim rynku 20 modeli z pełnym napędem hybrydowym – najwięcej spośród wszystkich producentów.
Sprzedaż hybryd zwiększyła się w ciągu roku o 17 procent do 562 040 egzemplarzy. W Europie Zachodniej i Środkowej auta hybrydowe stanowią już 63 procent samochodów dostarczonych klientom przez TME. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z mocnych wyników w 2019 roku, które osiągnęliśmy pomimo niepewnej sytuacji na rynku. Nieustanny wzrost Toyoty to potwierdzenie słuszności naszej strategii, by koncentrować się na nowych produktach i rozszerzaniu gamy hybryd. Dziękujemy naszym klientom za ich zaufanie i lojalność. Jesteśmy przekonani, że w 2020 roku utrzymamy tempo dzięki kolejnym siedmiu premierom m.in. nowego Yarisa oraz rozwijaniu naszej strategii elektryfikacji, która w tym roku obejmie nową Toyotę RAV4 z napędem Plug-in Hybrid” – powiedział dr Johan van Zyl, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.
Hybrydowa Toyota Yaris.
Premiery siedmiu nowych modeli w 2019 roku zwiększyły dynamikę wzrostu sprzedaży Toyoty do 4,5 procent. Marka osiągnęła w ubiegłym roku wynik 1 002 216 aut, przekraczając milion sprzedanych egzemplarzy po raz pierwszy od 2008 roku. W kluczowym segmencie aut kompaktowych zadebiutowała nowa Corolla z nadwoziem sedan oraz nowymi typami nadwozia – hatchback i kombi. Jest to pierwszy model, który realizuje strategię dwóch napędów hybrydowych o różnych mocach w gamie modelowej w Europie – Corolla jest dostępna z układem hybrydowym 1.8 o mocy 122 KM oraz 2.0 o mocy 184 KM.