Ford w ramach głębokiej restrukturyzacji chce przenieść szereg kompetencji z Europy do USA. W najbliższym czasie czeka to dział rozwoju układów jezdnych.

Według informacji niemieckich mediów dział rozwoju układów jednych nie będzie już związany z Fordem w Europie. Zostanie przejęty przez centralę w USA. W rezultacie europejski Ford traci jedną z ostatnich głównych kompetencji w globalnej strukturze korporacyjnej. Pytanie brzmi, czy przez taką zmianę przyszłe modele Forda (w szczególności te europejskie) już nie będą się tak znakomicie i sportowo prowadzić? Jak wiadomo Ameryka nie słynie ze znakomitych układów jezdnych, którymi Ford mógł się pochwalić w wielu modelach oferowanych na Starym Kontynencie.

Ford Fiesta ST ma jeden z najlepszych układów w jezdnych w swojej klasie.

Od 2008 roku w centrum rozwojowym w Kolonii-Merkenich powstawały zawieszenia dla modeli Forda przeznaczonych na rynki całego świata. Zatrudnieni pracownicy będą pracować od teraz pod wodzą Ford USA. Póki co nie było komunikatów o redukcji zatrudnienia. Jednak cały poziom zarządzania w Europie zostanie całkowicie wyeliminowany. Kilku pozostałych menedżerów będzie w przyszłości raportować z niemieckiego Merkenich do amerykańskiej kwatery głównej w Dearborn.

ZOBACZ TAKŻE: Ford Ranger Raptor: Przepustka do innego świata

Obserwatorzy branżowi widzą w tych ruchach nie tylko osłabienie pozycji Forda w Europie, ale także zagrożenie dla lokalizacji w Kolonii. „Centralizujemy odpowiedzialność za rozwój w ramach Grupy i jednocześnie podejmujemy nowe, dodatkowe zadania rozwojowe dla Ford Europe” – powiedział Jörg Beyer, dyrektor ds. rozwoju produktów w Ford Germany i dyrektor wykonawczy ds. rozwoju produktów w Ford w Europie. Czas pokaże, jaki efekt przyniosą te działania.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Bentley Bentayga Hybrid: Początek elektryfikacji

Bentley do 2025 roku zelektryfikuje wszystkie swoje modele. Bantayga jest pierwszym. Bentayga Hybrid to ...

Budowa dróg przestaje się opłacać

Rośnie liczba budów bez wykonawcy. GDDKiA zerwała właśnie umowę z Impresą Pizzarotti na budowę ...

Volkswagen e-Crafter: Ekologia (na razie) się ceni

To największy z elektrycznych samochodów dostawczych dostępnych na polskim rynku. Jeżeli ktoś zamierza rozwozić ...

Politycy w Hesji chcą powstrzymać zakaz wjazdu diesli do miasta

Z pomocą prawnych środków Kraj Związkowy Hesji chce powstrzymać zbliżający się zakaz poruszania się ...

BMW i8 Roadster: Ekologia po bawarsku

Rozstanie z ogniście pomarańczowym, sportowym BMW to ciężkie przeżycie. Odkryty i8 to chyba najpiękniejszy ...

Sylvain Coursimault, wiceprezes Dacii: Nasz segment rynku naszą twierdzą

Kiedy piętnaście lat temu zaprezentowaliśmy markę Dacia jako część Grupy Renault, to rzeczywiście mieliśmy ...