Ford w ramach głębokiej restrukturyzacji chce przenieść szereg kompetencji z Europy do USA. W najbliższym czasie czeka to dział rozwoju układów jezdnych.

Według informacji niemieckich mediów dział rozwoju układów jednych nie będzie już związany z Fordem w Europie. Zostanie przejęty przez centralę w USA. W rezultacie europejski Ford traci jedną z ostatnich głównych kompetencji w globalnej strukturze korporacyjnej. Pytanie brzmi, czy przez taką zmianę przyszłe modele Forda (w szczególności te europejskie) już nie będą się tak znakomicie i sportowo prowadzić? Jak wiadomo Ameryka nie słynie ze znakomitych układów jezdnych, którymi Ford mógł się pochwalić w wielu modelach oferowanych na Starym Kontynencie.

Ford Fiesta ST ma jeden z najlepszych układów w jezdnych w swojej klasie.

Od 2008 roku w centrum rozwojowym w Kolonii-Merkenich powstawały zawieszenia dla modeli Forda przeznaczonych na rynki całego świata. Zatrudnieni pracownicy będą pracować od teraz pod wodzą Ford USA. Póki co nie było komunikatów o redukcji zatrudnienia. Jednak cały poziom zarządzania w Europie zostanie całkowicie wyeliminowany. Kilku pozostałych menedżerów będzie w przyszłości raportować z niemieckiego Merkenich do amerykańskiej kwatery głównej w Dearborn.

ZOBACZ TAKŻE: Ford Ranger Raptor: Przepustka do innego świata

Obserwatorzy branżowi widzą w tych ruchach nie tylko osłabienie pozycji Forda w Europie, ale także zagrożenie dla lokalizacji w Kolonii. „Centralizujemy odpowiedzialność za rozwój w ramach Grupy i jednocześnie podejmujemy nowe, dodatkowe zadania rozwojowe dla Ford Europe” – powiedział Jörg Beyer, dyrektor ds. rozwoju produktów w Ford Germany i dyrektor wykonawczy ds. rozwoju produktów w Ford w Europie. Czas pokaże, jaki efekt przyniosą te działania.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Pakiet mobilności (na razie) zatrzymany

W Parlamencie Europejskim zablokowano przepisy ograniczające konkurencję w transporcie międzynarodowym. Batalia polskich przewoźników jednak ...

Siedziba McLarena sprzedana za 170 milionów funtów

Centrum technologiczne McLarena zostało sprzedane. Nie oznacza to jednak, że angielska marka się z ...

Kolejna firma wyrzucona z budowy S7 Warszawa – Grójec

Chodzi o 15-kilometrowy odcinek pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i ...

Chiny są liderem elektromobilności. Na zdjęciu Baojun E100, produkt spółki joint venture utworzonej przez SAIC Motor Corp., General Motors Co. i Liuzhou Wuling Automobile Industry Co.

Rynek aut elektrycznych rośnie jak szalony

Na świecie jeździ dzisiaj ponad 3 mln aut z doładowaniem elektrycznym. To o 54 ...

Volkswagen deklaruje, że elektryczne Craftery będą produkowanej tylko w fabryce we Wrześni

Września na elektrycznej mapie Volkswagena

W 2022 r. pojazdy elektryczne będą wyjeżdżać z 16 fabryk Volkswagena na świecie. Zakład ...

Będzie więcej stacji paliw na nowych drogach

GDDKiA przyspiesza budowę miejsc obsługi podróżnych. W I kwartale 2020 r. będzie 12 nowych ...